Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#600653
Sinds 2 weken zitten Puck en Storm volledig op BARF. Had me dat een jaar geleden gezegd en ik had je uitgelachen. Dat durven wij noooooooit!
Buiten dat is CB prima.

Maar.... Storm bleef een ontlasting houden waar ik niet tevreden over was. Het mocht van mij iets minder en de ontlasting was altijd stevig en werd gevolgt door wat flubberpoep.

Natuurlijk kregen ze wel eens wat barfspul tussendoor, maar dat was maar zo'n 2 a 3x per week als avondmaaltijd.

Nu zitten ze dus op een volledig barfmenu en ze smullen er van. Ze racen naar buiten en kunnen niet wachten op hun bak. Puck is zeer gedreven en kan goed knagen en smullen. Storm moet nog wel geholpen worden dat ik het voor hem vast houd. En hij doet er 3x zo lang over als Puck. De groentemix wordt nu steeds voor hem gehusselt met yoghurt of ei, en hij eet het al aardig op. De prutser vind het wel opeens lekkerder als ik het voor hem in mijn hand doe en hij het er af moet likken...... grrr, ik doe echt iets fout!!!  ::) ;D

Maar.... ik ben dus echt heeeeel erg blij met het barfen. Ondanks dat ik dacht dat het weinig verschil met kvv zou zijn, merk is dus aan de ontlasting toch echt dat er dus wel degelijk verschil in zit!
En het worden meer mijn wolfjes. Puck heeft het natuurlijk snel op, maar als Storm nog aan zijn geitenrib of kipkarkas zit te knagen, moet ze het niet wagen om in zijn buurt te komen. Want hij ziet het en laat een diepe grom horen.  ;)

Lekker hoor om je honden zo te zien genieten en zelf te zien wat ze te eten krijgen! Geeft een goed gevoel.
Door Anita*
#600660
nou fijn voor jou en voor je hondjes..nou ik nog naaaa duurt nog ff maar het lijkt me wel moeilijk hoor met al die gewichten en zo maar ja ik ga het toch proberen.misschien ook wel gecombineerd met kvv hoor in het begin  :o
Door Mevroi Kruim
#600673
Heee, hartstikke goed joh!

En Anita, zo eng is het nou ook weer niet hoor! Ik ken mar heel weinig mensen die hun eigen dieet exact uitgezocht hebben en alles wegen dat ze eten  ;D ;D honden voeren is makkelijker dan mensen voeren!
De truc is eerst goed uitzoeken wat je moet voeren, gevoel krijgen vor de honden-maaltijdschijf za'k maar zeggen. En daar dan creatief mee omgaan.
Door Tineke *
#600727
Fijn gezicht is dat he?Persoonlijk vind ik die van mij iets teveel wolf worden.
Sinds ze vers eten moeten ze echt apart gezet,anders breekt de pl**ris uit. :)

          Tineke
Gebruikersavatar
Door Nitus
#600877
Ja leuk is dat Barf-en hè? :D Ik heb er zelfs 2 jaar :o :-[ over gedaan om het full-time te durven geven. Geniet nu elke dag weer van het etensritueel :D.
Door macgirlie
#600947
Als ik ooit nog eens een mooie grote vrieskast krijg, wil ik ook volledig gaan BARF-en met af en toe nog eens KVV. Als ze dan op vakantie bij mijn moeder zijn, kan ze gewoon KVV geven want die zie ik nog niet in de weer met pensen en geitenribben.
Door EstherVanPuck
#600957
macgirlie schreef: Als ik ooit nog eens een mooie grote vrieskast krijg, wil ik ook volledig gaan BARF-en met af en toe nog eens KVV. Als ze dan op vakantie bij mijn moeder zijn, kan ze gewoon KVV geven want die zie ik nog niet in de weer met pensen en geitenribben.
Ooow, maar ik wil met vakanties ook CB geven hoor. Makkelijker om mee te nemen of aan familie over te laten!
Voordeel is dat wij hier in de wijk iemand met een bouvier om hebben gepraat voor CB. Zij haalde iedere keer haar voorraadje van 15 kg bij ons. Nu kan dat dus niet meer. Nu gaat ze zelf een vriezer aanschaffen voor 100 kg, zodat ze goedkoop kan inkopen. Als ik ooit wat nodig heb, kan ik bij haar aankloppen  ;)
Door Anita*
#600964
EstherVanPuck schreef: Ooow, maar ik wil met vakanties ook CB geven hoor. Makkelijker om mee te nemen of aan familie over te laten!
Voordeel is dat wij hier in de wijk iemand met een bouvier om hebben gepraat voor CB. Zij haalde iedere keer haar voorraadje van 15 kg bij ons. Nu kan dat dus niet meer. Nu gaat ze zelf een vriezer aanschaffen voor 100 kg, zodat ze goedkoop kan inkopen. Als ik ooit wat nodig heb, kan ik bij haar aankloppen  ;)
maar hoe doe je dat dan je kan je vriezer toch niet meenemen en cb is toch ook ingevroren versvlees?? of mis ik hier iets ???  ik heb gisteren ook alvast een vriezer gekocht 110 liter kan ik na de vakantie meteen inslaan  8)
Door EstherVanPuck
#601006
Anita* schreef: maar hoe doe je dat dan je kan je vriezer toch niet meenemen en cb is toch ook ingevroren versvlees?? of mis ik hier iets ???  ik heb gisteren ook alvast een vriezer gekocht 110 liter kan ik na de vakantie meteen inslaan  8)
Een grote hoeveelheid meenemen dat tijdens de reis bevroren blijft (door de massa of in een vriezertje, maar voor een grote hond als een dalmaat gewoon de kilo's goed bij elkaar houden zodat ze lang bevroren blijven) en een huisje uitzoeken dat een vriezer heeft!!  ;)
Door Anita*
#601227
EstherVanPuck schreef: Een grote hoeveelheid meenemen dat tijdens de reis bevroren blijft (door de massa of in een vriezertje, maar voor een grote hond als een dalmaat gewoon de kilo's goed bij elkaar houden zodat ze lang bevroren blijven) en een huisje uitzoeken dat een vriezer heeft!!  ;)
dan moet je dus niet al te ver gaan haha ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door