Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#599657
Even een vraagje... Ik heb cottage cheese gekocht voor Ikijok (voor bij de notenmix en de honing)... Het is een bakje van 200 gr. Hoeveel mag hij in 1 maatlijd hebben? En hoe kan ik het dan het beste bewaren? En hoelang? Ik neem aan dat 200 gr. in 1 keer wel een beetje veel is?
Laxeert het?

(ik lust zelf geen kaas, dus vandaar mijn vraag)...

Rachel.
Door Lizzy
#599701
Mwah, ik vind 200 gram niet zo veel.... Ik denk dat hij dat zomaar opsmikkelt. Anders begin je met de helft. Kijk je hoever hij komt. Ik denk dat hij je met een smekende blik van "meer" aan kijkt.
Door Robian
#599726
Als ik één van mijn shelties 200 gram voorzet is het zo op.
Ik denk dat Ikijok zijn poot er niet voor omdraaid  ;D
Door conleeuw
#599779
ik voer niet zo veel zuivel, maar een bakje cottage cheese gaat hier wel zo weg, dan wel tussen drie honden, als ik ze zou geven vreten ze wel ieder een bakje hoor. Je kan het gewoon in de ijskast bewaren als je ervoor kiest om maar de helft te voeren, ik heb het ook al in gevroren bij de groentemix, maar dan is het natuurlijk onherkenbaar vermomd als mix ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#599987
Als ik ze de kans geef eten ze hier ook rustig een bakje van 200 gr in 1 keer leeg, maar die kans krijgen ze niet :P, ze krijgen 3x per week ieder een half bakje. Je kunt wat hoeveelheid betreft Ikijok zonder problemen een heel bakje geven en het laxeert niet.

Toen Gitte nog alleen was deed ik de rest in een tuppeware bakje en dan bleef het rustig nog een weekje goed hoor.
Door 202Spots
#599996
Malamoods schreef: Even een vraagje... Ik heb cottage cheese gekocht voor Ikijok (voor bij de notenmix en de honing)... Het is een bakje van 200 gr. Hoeveel mag hij in 1 maatlijd hebben? En hoe kan ik het dan het beste bewaren? En hoelang? Ik neem aan dat 200 gr. in 1 keer wel een beetje veel is?
Laxeert het?
Ik geef 2 grote eetlepels (100 gr) per hond.(en dan daar de fruitmix en nzp mix door, de fruit en nzp kan eventueel laxerend zijn, de c.c zelf dus niet)
Ik koop 't in bak van 3 pond of zo, en bewaar 't gewoon in de koelkast tot dat 't leeg is, meestal heb ik elke week 'n nieuwe bak.
Cottage cheese invriezen word niet aangeraden want het word 'n rare pap wanneer je ontdooid en is niet zo lekker meer.
Maar als je 'n bakje van 200 gram hebt, dan hoef je dat toch niet eens in te vriezen?
Gewoon met 'n week op maken,of staat er geen houdbaarheids datum op gedrukt?
Door Jojo
#600062
Het blijft echt wel langer als een week goed hoor! Ik koop het meestal bij de lidl, nou daar zit wel een maand aan houdbaarheidsdatum op haast!
Maar ach, zo lang gaat het hier niet eens mee, en ik denk met een hond van dat formaat al helemaal niet :D
Door Malamoods
#600080
Whahaha, ik dacht dat hij niet zoveel zuivel mocht... :-[ Maar dan geef ik hem straks gewoon het hele bakje met een lepeltje honing en wat noten- en zadenmix... Smulluuuuh! :P

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#600095
;) Moet je natuurlijk ook niet elke dag doen... maar dat zal Ikijok worst wezen, hij zal wel smullen.
Door Malamoods
#600102
Nitus schreef: ;) Moet je natuurlijk ook niet elke dag doen... maar dat zal Ikijok worst wezen, hij zal wel smullen.
Nee hoor, dat krijgt hij niet dagelijks....

Rachel.
Door Happy Tail
#600225
ik gebruik het regelmatig om een kaassalade voor Baya te maken
met wat groenten die ik in de koelkast op dat moment vind, knoflookje erbij, wat nootjes en dat is het voorgerecht voor een heerlijke maaltijd :)
Door Jojo
#600663
Happy Tail schreef: ik gebruik het regelmatig om een kaassalade voor Baya te maken
met wat groenten die ik in de koelkast op dat moment vind, knoflookje erbij, wat nootjes en dat is het voorgerecht voor een heerlijke maaltijd :)
:P Soms zou ik willen dat ik een hond was :D
Door judith1967
#601189
Cairo en Jimmy vinden het ook erg lekker.
IK geef meestal 1 bakje met zijn 2-en.
Maar ik geef het eigenlijk niet zo vaak,k vergeet het meestal te kopen :-[
Door 202Spots
#601298
Nitus schreef: ;) Moet je natuurlijk ook niet elke dag doen... maar dat zal Ikijok worst wezen, hij zal wel smullen.
Ik geef elke dag cottage cheese hoor.
Goeie bron voor eiwit.. 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door