Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Yorick
#59904
Hoi,


ik heb alles mooi laten ontdooien en een bordje klaargemaakt. Oxo keek er zelfs niet naar ..... Beatel heeft er een beetje van gegeten en 20 minuutjes later alles terug uitgekotst. Normaal gezien is Oxo de kotser van dienst, Beatel kotst nooit dus ik was erg verbaast. Deze morgen heb ik het weer geprobeerd vol goede moed. Deze keer met een beetje gekookt water eroverheen, Beatel was erg enthousiast toen ik het klaarmaakte maar deze keer proefde hij er zelfs niet van .... Nu ben ik aan het werk en tegen 12u ga ik terug naar huis, ik heb het laten staan, ben benieuwd of er iets uit zal zijn. We houden vol ;D

Als er nog meer tips zijn, laat maar komen! Aangezien Oxo niets van blik, vis of vers vlees lust is mengen geen optie.
Door laura
#59908
Wat kunnen ze soms ondankbaar zijn ;D.

Ik heb helaas geen tips voor je!

Op dit forum heb ik ook maar weer geleerd dat sommige honden niet willen eten! Had ik nml nog nooit van gehoord!

Laatst hebben wij het zelf ook een beetje gehad met pens.... Ze vond het lekker ruiken, maar wist niet wat ze ermee moest. We hebben haar op het balkon gezet en uiteindelijk begon ze eraan..... Nu hoeft ze de pens maar te ruiken en ze staat naast je ;D.

Hopelijk hebben ze ervan gegeten als je thuis komt!

Succes met het spul
Laatst gewijzigd door laura op ma 01 mar 2004, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#59928
mmm..lastig he?! katten..

Tja het is zonde dat ze geen blikvoer ofzo lusten..
Je zou kunnen proberen om zelf wat boulion te trekken van soepvlees/mergpijpje.. Dan kan je dat er overheen gieten, zit toch meer smaak/geur aan dan aan warm water..

Ik hoop dat ze overstag gaan!
Succes groetjes Zurca
Door Yorick
#59938
Dit zijn al bruikbare tips .... Beatel eet wel blik dus misschien dit mengen maar dan zit ik met Oxo hé ... Die moet dus echt niet weten van wat voor een vlees dan ook, :o Pens heb ik ook al geprobeerd, neen dus, aan de kruidenmix word zeer veel gesnuffeld maar niet geproeft. Maar we houden vol, als ik bij sommige hoor dat het tot 6 maanden kan duren he nik nog wel een tijdje voor de boeg ;D
Door zurca
#59942
Ik heb ook zo'n kat..Eet geen blikvoer en al helemaal niets wat vers is of ermee te maken heeft ::)
In een zoveelste poging om haar toch aan de carnibest te krijgen ben ik eens gaan nadenken wat zij nou echt lekker vindt...Pindasaus!! Ik heb dus een serieuze poging ondernomen om carnibest met pindasaus te mengen...Helaas, niet gelukt ::) ;D

Maarre als je ene kat wel blikvoer lust zou ik voor die gewoon gaan mengen...Is zeker het proberen waard..M'n oudste kat heb ik ook op die manier aan de carnibest laten wennen.

Succes!
Door Yorick
#59943
zurca schreef: Ik heb ook zo'n kat..Eet geen blikvoer en al helemaal niets wat vers is of ermee te maken heeft ::)
In een zoveelste poging om haar toch aan de carnibest te krijgen ben ik eens gaan nadenken wat zij nou echt lekker vindt...Pindasaus!! Ik heb dus een serieuze poging ondernomen om carnibest met pindasaus te mengen...Helaas, niet gelukt ::) ;D

Maarre als je ene kat wel blikvoer lust zou ik voor die gewoon gaan mengen...Is zeker het proberen waard..M'n oudste kat heb ik ook op die manier aan de carnibest laten wennen.

Succes!

;D het was het proberen waard hé! Beatel is wel erg gek op tonijn en kippenhartjes. Ga er vandaag meteen halen en op hoop van zege. Ga nu naar huis in de hoop een leeg bakkie aan te treffen! Straks verslag (werk in shiften hé!)
Door Yorick
#60010
:'( neen dus, onaangeroerd ...

MAAR :D

ik heb meteen een nieuw bakje genomen, carnibest erin en vermengd met tonijn en tonijnsap, ok, dit stond beatel wel erg aan dus hij is er vol goede moed aan begonnen, echt proberen zoveel mogelijk tonijn ervan tussen te halen maar simpel is het niet want het plakt lekker goed ;D Toen ik vertrok was hij nog steeds aan het smikkelen dus heb ik het maar laten staan. Oxo, helaas, totaal geen interesse...... Ik heb er brokjes tussen gemengd maar waarom zou ie gaan vissen als er verder een heel bakje brokjes staat hé.... Voor deze laatste vrees ik echt hoor maar kom, 1 op 2 is ook al prima. Ik had wel liever gehad dat Oxo de smikkelaar was want die mag gerust een kilootje afvallen en op vlees gaat dat makkelijker en kan je beter controleren hoeveel ze apart eten
Laatst gewijzigd door Yorick op ma 01 mar 2004, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#60097
sylvia schreef: Ja het is vervelend maar bij sommige katten duurt het een hele tijd voor ze om zijn ,ze zijn toch heel erg gewend aan de geur en smaakstoffen in het fabrieksvoer :-\
Jij met al je ervaring op dit gebied sylvia, wat denk je: gaat het me lukken om Oxo ooit te overtuigen? Ik bedoel maar: die eet wekelijk NIETS van vers, bedelt af en toe maar als je het hem dan geeft draait ie weg, steelt nooit, .... is het uberhaüpt mogelijk dat je een kat gewoon niet overkrijgt? Ik lees hier wel dat sommige katten carnibest en bibi (om maar iets te noemen) blijven weigeren maar deze eten tenminste rauwe kip, magen, enz .... Beatel eet blik, rauwe kip, gehakt, ... dus ik wist dat deze laatste de minste problemen zou geven.

Heb trouwens de 2 variëteiten gekocht, vlees & natuur
Door Loeka
#60099
Of ze willen gewoon geen compleet :-\

Als Beatel nog kotst kun je het eerst in de magnetron doen. Dat werkte bij mijn poes hartsikke goed. Zij heeft(had) wel een gevoelig maag.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door