Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#59911
Wat spijt het mij toch, dat ik het niet eerder wist dat brokken zo slecht zijn! Anders had ik mijn pups die geen moederhond hadden, al vanaf 3 a 4 weken alleen maar versvlees gegeven! :'(Dan hadden ze in iedergeval een betere start gehad! We hebben ze de eerste weken ook nog met antibiotica moeten behandelen ivb met een bacterie in de longetjes! Dit alles is aankomend juni al 5 jaar geleden! :-\Had ik het maar eerder geweten! Niet dat ze niet gezond zijn hoor, maar toch......!
Door Mayka
#59914
Kan me goed voorstellen hoe je je voelt, maar je hebt toen toch gedaan wat je dacht dat het beste was voor je pups? :)

Ach, en als je alles van te voren wist ..............
Door laura
#59915
In het begin voelde ik mij ook schuldig, maar eigenlijk is dat helamaal niet nodig.

Net als Mayka zegt, je wist toch niet beter????

Wees maa blij dat je het ontdekt hebt, want dat is bij de meesten niet het geval!
Door Jolly
#59952
ik ken dat, ikzelf ben dierverzorging/management aan het groenhorstcollege in barneveld gestudeerd.
En wat krijg je daar te horen: van vlees gaan ze dood blablabla, dus ik ging braaf met Chasey op de euk, maar dat werd bij ons snel Jeuk >:(, nu krijgt tie al ruim 1,5 jaar BB en ik ben er zo blij mee. Ik heb een klikohond, een oprechte alleseter, maar dat is met BB toch wel een stuk minder geworden ;D
Door laura
#59955
Ik vind het nog steeds moeilijk te begrijpen dat onderwijs in dit soort dingen niet objectief is... Zo'n school wordt toch niet gesubsidieerd door de brokkenfabrikanten...

Dit is eigenlijk ook een reden dat ik twijfel of brokken echt heel erg slecht zijn. Begrijp me goed, ik barf gedeeltelijk, maar vooral omdat ik zie dat de hond er zoveel plezier in heeft....
Misshcien komt het ook omdat wij geen probleemhond hebben. Zoals Jolly aangeeft is de jeuk weggegaan doordat er vers vlees gevoerd wordt, maar onze hon veranderd niets, nada noppes...

Ik heb wel het idee dat we zo op de goede weg zijn met Tosca. Ik voer maar op mijn gevoel en hoe de hond reageerd!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#59963
schuldgevoel...... ja, heb ik hier ook gehad... maar..... als je op dat moment handelt naar beste kunnen en weten dan is het toch "goed".

Ruim 2 jaar hebben we hier alles gedaan om Bas gezond te krijgen en de truc bleek uiteindelijk het vers voer.

Maar er is "niemand" die je hier op wijst, reclames zijn gericht op brokken, DSZ weet er ook de ballen van, de DA weet ook te weinig van voeding...... m.a.w. je wist niet beter!

Ik zal niet zeggen dat Bas voor 100% van alles af is maar 90% en dat vind ik een hele mooie score waarvan ik toentertijd niet meer had durfen dromen dat dat nog haalbaar zou zijn.

Alleen door je eigen doorzettingsvermogen en het openstaan voor andere dingen heb je het nu wel ontdekt. En dan maar beter laat dan nooit.
Door tieneke
#59969
Ivonne schreef: schuldgevoel...... ja, heb ik hier ook gehad... maar..... als je op dat moment handelt naar beste kunnen en weten dan is het toch "goed".

Ruim 2 jaar hebben we hier alles gedaan om Bas gezond te krijgen en de truc bleek uiteindelijk het vers voer.

Maar er is "niemand" die je hier op wijst, reclames zijn gericht op brokken, DSZ weet er ook de ballen van, de DA weet ook te weinig van voeding...... m.a.w. je wist niet beter!

Ik zal niet zeggen dat Bas voor 100% van alles af is maar 90% en dat vind ik een hele mooie score waarvan ik toentertijd niet meer had durfen dromen dat dat nog haalbaar zou zijn.

Alleen door je eigen doorzettingsvermogen en het openstaan voor andere dingen heb je het nu wel ontdekt. En dan maar beter laat dan nooit.
Niets aan toe te voegen ;)
Door Lupa
#59970
ollie jemoet blij zijn dat je het nu wel weet,
je zou je pas schuldig moeten vinden als je het zou weten en niks ermee zou doen.
maar ja dat weet je al ;D het is dat stommem gevoel >:(
Door SHIVA
#60016
Ach een schuld gevoel ,
nee dat heb ik niet.
je probeert je hond of kat het beste van het beste te geven ,en als dat op dat moment een brok is ja dan koop je die .
tot je van anderen andere adviezen krijgt om het te proberen nou dat doe je dan en ja de honden genieten er van, en ben je blij dat je het heb geprobeerd met versvlees
kijk mensen die dierenvoeding bij de aldi kopen of de lidel omdat dat zo lekker goedkoop is die mogen spijt hebben dat ze zulk troep kopen
gr shiva
Door laura
#60023
Ik dacht dat er al gezegdwas dat je moet doen wat je goed lijkt. Wij hebben dus jaren ALDIbrokken gevoerd, ik voel me daar NIET schuldig over. We hebben ook andere brokken geprobeerd, maar daar deed ze het niet beter op oid. Royal canin oid konden wij dus niet betalen...
Volgens mij hebben wij toen gedaan wat wij achten dat goed was voor het dier. Ze zag er niet slecht uit, had genoeg energie. Ik denk niet dat je zo kunt zeggen dat je spijt moet hebben als je dat voert,vind ik wel ver gaan.

Je koopt toch ook voor jezelf bij de aldi voor de goedkoopigheid, tenminste ik wel. Ik ga me echt niet schuldig voelen dat ik daar goedkope pindakaas koop. Zal dat echt zoveel slechter zijn, zal wel meevallen toch... Als ik overal a-merken van moet kopen zou ik in ieder geval niet rond kunnen komen. Zo vind ik dat bij een hond ook!!!!

Sorry, maar ik kan me hier zo over opwinden!!!
Vrienden van ons voeren nog steeds aldibrokken... We hebben ze al op alternatieven gewezen, maar als ze dat niet willen....

Misschien dat je aan kunt tonen waarom aldi-brokken erg slecht zijn????
Door Jolly
#60033
ik denk dat je je wat minder aangesproken moet voelen, volgens mij denk je dat alles meteen naar jou persoonlijk bedoelt is. 8) ;D ;D dus adem is, adem uit, dus goed in fout uit.
Hoest met je scriptie over de varkjes?
Door laura
#60038
Ik vat het niet te persoonlijk op, misschienook wel een beetje.... ;)..

Ik bedoel eigenlijk vooral te zeggen, hoe komt iedereen erbij dat het slecht voer is....
Net wat ik net schreef, menseneten zie ik echt niet als mindere kwaliteit van de aldi!

Mijn gevoel zegt nu ook (nu ik na ben gaan denken over voer) dat het geen lekker voer is, maar heeft iemand hier meer info over, dat wilde ik eigenlijk weten.

Toch vind ik het kort door de bocht om te stellen dat die mensen spijt moeten hebben.
Als de hond er slecht uitziet gaan mensen denk ik pas nadenken over voer....
Door Jolly
#60042
dacht ik :P ;D, gelukkig hebben we elkaar al een beetje doorgrond en wist ik dat ik dit wel kon zeggen. :-\ toch ?

maar goed.
ik zou ook niet snel zeggen dat iemand zich moet schamen omdat hij over vers vlees weet, maar er niets mee doet. Ik zou dat wel zeggen, als iemand zijn/haar hond er zo belappert uitziet en dan nog maar vol laat gooien met medicijnen, dan wel.
Wat ik trouwens ook niet snap, ik heb geleert dat je bijv een zieke/zwakke hond nooit mag enten, omdat dit de gezondheid nog meer schade aan kan brengen, waarom gooien ze zo'n beesie dan wel vol met Ab of prednison, teroieden ( gut schirjf je dat ookal weer? :-[ )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door