Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#597240
Kan iemand mij vertellen of Ikijok al toe is aan een braadhaantje (die van Lidl)? Hij verteerd kippennekken, kippenvleugels en karkas zonder problemen, dan zou ik braadhaan toch ook al kunnen geven?
Is haan trouwens anders als kip (qua hardheid van de botjes en de calcium/eiwit structuur)?
En kan ik zo'n haantje onder RMB's rekenen?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#597285
Zo'n haantje is een rmb en ik denk wel dat hij 'm al weg kan krijgen. Anders gewoon even erbij blijven en dan zie je vanzelf of er stukken zijn waar die moeite mee heeft en die haal je dan weg.
Volgens mij maakt het geen pest uit of je een braadhen of braadhaan hebt, alleen soepkippen zijn een stuk harder. Als ze hier een hele kip krijgen dan meestal de kippen van de aldi/lidl en soms makro.
Door Lizzy
#597303
Ik zou hem lekker dat braadhaantje geven. En volgens mij zit er aan braadhaan veel meer vlees als bot, dus hoef je er geeneens pens bij te geven. Mag wel natuurlijk! Ik denk dat hij het zo weg snavelt!
Door Lizzy
#597309
Malamoods schreef: Ja, ook iets dat hij niet ineens kan doorslikken, dus hij kan lekker trekken en scheuren.... Leuk!

Rachel.
Ja, zeker leuk! Veel plezier!!
Door EdwinK
#597324
OH.. Dat is een goed idee. Morgen voor Brenda maar weer eens een haantje uit de vriezer vissen.

Echt een pracht gezicht hoe ze daar mee aan het scheuren is.
Door Malamoods
#597347
Edwin en Brenda schreef: OH.. Dat is een goed idee. Morgen voor Brenda maar weer eens een haantje uit de vriezer vissen.

Echt een pracht gezicht hoe ze daar mee aan het scheuren is.
Ja, dat moet een prachtig gezicht zijn! Als ik het niet vergeet ga ik foto's maken!

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#597375
De braadhaantjes van de Lidl hebben geen erg harde botten weet ik uit eigen ervaring, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. En het percentage bot is veel minder als het percentage vlees dus pens erbij is voor dat doel niet nodig ;).
Veel plezier met het toekijken straks ;). En NIET vergeten foto's te maken hoor!
Door *Natasja*
#597397
Mijn schoonvader heeft voor B&B een paar weken geleden 10 jonge hanen geslacht en in 2-en gehakt. Is dat hetzelfde als een braadhaan (behalve dan dat de hanen in de supermarkt een stuk schoner zijn?
Door conleeuw
#597834
Natasja1974 schreef: Mijn schoonvader heeft voor B&B een paar weken geleden 10 jonge hanen geslacht en in 2-en gehakt. Is dat hetzelfde als een braadhaan (behalve dan dat de hanen in de supermarkt een stuk schoner zijn?
ik denk dat het zeker te vergelijken is, ik mag graag een haantje geven, zit lekker veel vlees aan, en de maagje en hartje en lever en nek is vaak in een zakje in de vogel gestopt, dat is al weer een hele prooidier ;D
Door Borke
#598286
tieneke schreef: Ik geef meestal een hele verse kip en die werken ze in no-time naar binnen,soepkippen koop ik niet meer...moeten ze niet,is voor de soep ;D
Soepkippen geef ik ook niet meer.
We hebben liters kippensoep moeten eten (dat wilde Borke wel trowuens die soep) van die soepkippen die ik bij het Islam Centrum had gekocht. Het ziet er ook veel minder goed uit dan de super kip die ik nu voer. Die soepkippen eet Borke niet.
Door Antonia
#598365
Malamoods schreef: Kan iemand mij vertellen of Ikijok al toe is aan een braadhaantje (die van Lidl)? Hij verteerd kippennekken, kippenvleugels en karkas zonder problemen, dan zou ik braadhaan toch ook al kunnen geven?
Is haan trouwens anders als kip (qua hardheid van de botjes en de calcium/eiwit structuur)?
En kan ik zo'n haantje onder RMB's rekenen?

Rachel.
Volgens mij kun je best al een braadhaantje geven. Mocht het erg veel of erg groot zijn dan kun je hem gewoon in 2-en knippen.
Haantjes zijn mannetjeskippen en hennetjes zijn vrouwtjeskippen. Haantjes worden meestal in een hele korte tijd groot gemest, zodat ze snel verkocht kunnen worden als braadhaantjes of braadkippetjes. Hennetjes belanden vaak (niet altijd) in de legindustrie waar ze eerst een tijdje eieren kunnen produren en daarna als soepkip worden verkocht. In principe maakt het niet uit of je haantjes of hennetjes geeft, alleen zijn botjes van wat oudere kippen meestal iets harder dan de jongere.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door