Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MollyBella
#597515
Molly onze jack russel, geeft enige tijd na de kippennekken of vis een klein beetje over, hoe kan ik dit voorkomen of kan ik dit verklaren?

We voeren nog niet zo lang kvv en ik wil toch nog spullen erbijvoeren en ze eten het met smaak op maar molly die geeft een heel klein beetje over, vaak toch nog wat van kraakbeen maar niet veel..

Wie kan het verklaren en vertellen wat ik er aan kan doen

bij de kippennekken kraakt ze netjes alle stukjes
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#597565
Toen ik pas over gestapt was op barf, werd hier ook regelmatig wat overgegeven.
Naar mijn idee als het iets was, wat wat harder was, dat werd er dan weer uitgewerkt, en niet meer nog eens keer opgegeten.
Na een tijdje is dat helemaal verdwenen.
Er wordt nu nooit meer overgegeven, gelukkig!
Door Lizzy
#597805
Geeft ze over bij de kippennekken of de vis of beide? Misschien dat je een klein beetje extra vlees bij de kippennekken moet voeren, dat het dan beter gaat. Of wat pens. Maar, het is meestal ook een kwestie van wennen hoor. Mijn 2de Dalmaatje heeft ook wat moeite gehad om te wennen, heel in het begin. Wat extra probiotica wil ook nog wel eens helpen!
Door tieneke
#598045
Denk inderdaad dat de hond aan de omschakeling moet wennen,Tinus gaf als pup ook regelmatig over,hij schrokte ook wat meer dan zijn zussie :P
Door MollyBella
#598127
ze schrokt niet (ze eet nl langzamer dan de ander) ze eet het niet meer op en ik denk idd dat ze de wat hardere stukken opgeeft, gisteren hebben ze ieder 3 sardienes gehad en niets overgegeven, misschien is het idd wennen of de hoeveelheid vlees.... hmm

ik denk dat ik het even aankijk..
Laatst gewijzigd door MollyBella op zo 23 jul 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#598158
MollyBella schreef: ze schrokt niet (ze eet nl langzamer dan de ander) ze eet het niet meer op en ik denk idd dat ze de wat hardere stukken opgeeft, gisteren hebben ze ieder 3 sardienes gehad en niets overgegeven, misschien is het idd wennen of de hoeveelheid vlees.... hmm

ik denk dat ik het even aankijk..
Ik zou het even aankijken. Het kan zijn, nu ze net begonnen is, dat ze de kippennekjes wat botterig vindt hoor. Wat pens of spiervlees erbij doet dan wel wonderen. Maar, op den duur lost dit zich (weet ik bijna zeker) vanzelf op!
Door MollyBella
#598980
Ja dat ga ik dan ook maar doen, lekker doorgaan haha Vriendlief vind het maar niets al die stukken vlees maar ik geniet als ik ze heerlijk zie knagen aan een zalmkop etc.. Nu ze bij de sardines niet heeft overgegeven denk ik dat het inderdaad veel bot was de afgelopen keren, dus lekker wat vlees bijvoeren..

groetjes Marja
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door