Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#594703
Beau lust geen zalmkop, haalt er zijn neus voor op. Kan ik nu een andere soort vis voor hem proberen, en zo ja, welke? Of is het zo dat als ze de ene soort niet lusten, ze helemaal geen vis lusten?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#594738
Een zalmkop is ook wel een hele kluif.
Probeer het eens met een paar sardines, los op de markt te koop.
Die kun je dan de eerste paar keer in wat kleinere stukjes snijden, en er eventueel iets anders, wat hij wel lekker vindt, er door heen mengen.
Door MollyBella
#595227
daarbij, lusten mijn honden ineens wel zalmkop als ik het iets kleiner maak.. de zalmkop was groter dan het hoofd van mijn hond, ze had er hevig ontzag voor hahaha

lukt het nu niet om ansjovis of sardines te laten eten, bij de winkels (aldi of lidl of gewoon ah) hebben ze vaak ingevroren koolvis filets of iets dergelijks, dat geef ik die van mij ook wel eens..
Door JR
#596758
is vis uit blik eigenlijk ook goed?het is dan wel geen heel dier meer,maarwel gewoon spiervlees.
is het evengoed nog voedzaam?
Door Lizzy
#597063
JR schreef: is vis uit blik eigenlijk ook goed?het is dan wel geen heel dier meer,maarwel gewoon spiervlees.
is het evengoed nog voedzaam?
Ik vind persoonlijk rauwe, hele vis beter. Want tja, uit blik is toch gekookt... Maar aan de andere kant: ach, als je een hond hebt die persee geen rauwe vis lust maar wel vis uit blik: dan zou ik er zelf toch voor kiezen om af en toe vis uit blik te geven. Het is toch behoorlijk voedzaam hoor, vis uit blik.

Om je een voorbeeld te geven, dit is 100 gram makreel rauw:

http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/c ... ut_edit.pl

en dit is 100 gram makreel uit blik:

http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/c ... ut_edit.pl

Vetzuren zijn iets afgenomen en hier en daar is de hoeveelheid vitamine iets lager, maar het is niet ineens waardeloos geworden, zeg maar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door