Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door greensocks
#594745
Na een tijd KVV te hebben gevoerd wil ik graag parttime barfen. De vriezer ligt vol met kippennekken, lamsribben, zalmkoppen etc. en ik ga een menuutje samenstellen. Ik ben onderscheid aan het maken tussen orgaan- en spiervlees en vraag me af waarom hart tot orgaanvlees wordt gerekend. Het is immers een spier. Waarom is er bij vele een terughoudendheid in de hoeveelheid orgaanvlees dat wordt gegeven?

Annelies
Door Mevroi Kruim
#594845
greensocks schreef: Na een tijd KVV te hebben gevoerd wil ik graag parttime barfen. De vriezer ligt vol met kippennekken, lamsribben, zalmkoppen etc. en ik ga een menuutje samenstellen. Ik ben onderscheid aan het maken tussen orgaan- en spiervlees en vraag me af waarom hart tot orgaanvlees wordt gerekend. Het is immers een spier. Waarom is er bij vele een terughoudendheid in de hoeveelheid orgaanvlees dat wordt gegeven?

Annelies
Hart bevat ander spiervlees dan de skeletspieren. Spieren noemen we hier de weefsels die het skelet bij elkaar houden en die kunnen bewegen (dus niet de pezen en banden). Hart is toch echt een orgaan.

Niet te veel orgaan: om dezelfde reden: een prooi bestaat voor het grootste deel uit spiervlees, met botten en een beperkt percentage orgaan. Ga je nu een menu samenstellen met veel orgaan dan loop je kans dat het niet goed in balans is, omdat de samenstelling van de diverse organen anders is dan val het spiervlees. En honden zijn in principe ingesteld op het eten van prooien.
Door 202Spots
#595145
greensocks schreef: Ik ben onderscheid aan het maken tussen orgaan- en spiervlees en vraag me af waarom hart tot orgaanvlees wordt gerekend. Het is immers een spier.
Hart is 'n spier maar OOK 'n orgaan, en het kan als spier of orgaanvlees gerekend worden.
Wanneer ik b.v 'n heel lams hart door de groentemix zou mengen, dan gaat dat prima...wanneer ik dezelfde hoeveelheid lever zou gebruiken dan zal er diaree op volgen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door