Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#593422
Ik las net dat nieren nogal wat zout bevatten. Heeft iemand hier misschien een idee hoeveel dat is? Mijn hond Senna krijgt binnenkort kaliumbromide bij haar andere antiepilepticum en dan mag ze geen zout omdat dat de KBr afbreekt. Ik geef eens in de twee weken een stuk nier. Ik denk niet dat dit een probleem is, maar weet iemand toevallig hoeveel zout erin zit? Of een totale analyse van rundernier?

Groetjes,

Fieke
Door 202Spots
#593439
Hier kan je de complete analyse vinden
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/
type bij key words : beef kidney
food groups: beef products
klik :Beef, variety meats and by-products, kidneys, raw
Per 100 gr

Van Rund is 't dan per 100 gr.
rund Sodium, Na mg 182 RAUW
rund Sodium, Na mg 94 GEKOOKT

en had ook lam en kalf gedaan..
Lam Sodium, Na mg 156 rauw
Lam Sodium, Na mg 151 gekookt
kalf Sodium, Na mg 178 rauw
Kalf Sodium, Na mg 110 gekookt
Door 202Spots
#593454
Ik zou denk ik gewoon gekookte rund nier geven.
De meeste mineralen zijn zelfs hoger in gekookt, maar de vitamine beter in rauw...
Door babette
#603943
In het verleden heb ik ook een paar rundnieren meegebracht van het slachthuis Enkele weken geleden vroeg ik in datzefde slachthuis terug naan rundsnieren De dame die voor de bestellingen instaat vertelde mij dat rundsnieren niet meer mogen verkocht worden Als er runderen geslacht worden gaan de nieren in een containertje die een firma komt ophalen om ze te vernietigen Dus al enkele maanden zijn rundsnieren niet meer te verkrijgen Zelfs niet voor dieren Is deze maatregel ook van kracht in Nederland?
Door Lizzy
#604034
babette schreef: In het verleden heb ik ook een paar rundnieren meegebracht van het slachthuis Enkele weken geleden vroeg ik in datzefde slachthuis terug naan rundsnieren De dame die voor de bestellingen instaat vertelde mij dat rundsnieren niet meer mogen verkocht worden Als er runderen geslacht worden gaan de nieren in een containertje die een firma komt ophalen om ze te vernietigen Dus al enkele maanden zijn rundsnieren niet meer te verkrijgen Zelfs niet voor dieren Is deze maatregel ook van kracht in Nederland?
Niet dat ik weet. Ik heb vorige week nog rundernieren gekocht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door