Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#593259
Mijn hond van 10 jaar heeft de laatste week amper trek in Carnibest en Barfmaaltijden. Normaal gesproken eet ze alles op, nu ruikt ze eraan en laat ze het staan. Gedroogde pens en varkensoren eet ze wel, en ze drinkt goed.

Ik lees op het internet hier en daar heel summier, dat honden hun eten met warm weer laten staan.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier meer van af?
#593260
Mijn teefje van ongeveer 11 heeft ook veel minder trek, vooral 's morgens....Ik dacht eerst dat het misschien aan de Propalin lag, maar ik denk dat het warme weer er ook debet aan is hoor....

Mijn vreetschuur-reu heeft er totaal geen last van.. ::)...en de kleine cocker ook niet.... 8)
#593269
Mijn reu van ruim 13 laat met die warmte ook vaak (het grootste deel van) zijn eten staan, idd ook 's morgens.
Daarom geef ik hem nu standaard 's morgens een klein beetje en 's avonds gewoon wat meer. Als het weer wat minder warm is, eet ie weer gewoon normaal 2 keer per dag netjes zijn bak leeg tot op de laatste kruimel. Ik wijt het aan een combi van de leeftijd en de warmte. ;)
#593279
Ook hier een oudje van 13, die slecht eet met het warme weer! :( Dat wil zeggen, ze begint er wel met smaak aan, maar laat de helft tot een derde staan.
En juist met m'n oudje heb ik zoiets van, je moet wel goed op gewicht blijven, anders heb je niets bij te zetten als je ziek wordt :-\
Door Sella
#593550
mijnes laat zeker iedere keer de helft onaangeroerd liggen.
Ik bied het 1 keer vroeg in de ochtend aan, niet op: koelkast en morgenavond weer.
Vanochtend zijn runderstrot met veel verve aangevallen en halverwege mmm wat een werk ik stop.
Aangezien de kliko werd geleegd is dez weggegaan.
Ik krijg er zonder dat hij tussendoortjes krijgt met moeite 4 ons per 36 uur in terwijl hij minimaal 9 ons moet eten.
Hij is levendig en drinkt goed, speelt. Dat is dus niet het probleem dat hij ziek is.
Het malle beestje wordt alleen zo mager en hij was al geen vetwaaier.
Een paar weken koel weer zou zeer aangenaam zijn dan kan er weer goed gegeten worden
#593737
Mijn eigen honden hebben normale eetlust,maar de honden in het asiel waar ik werk laten 's ochtends ook veel staan,er is niet veel animo voor eten terwijl dat normaal zo ongeveer het hoogtepunt v/d dag is!Ze verbruiken ook niet zoveel energie momenteel,het enige wat ze doen is hijgen en liggen.
Laatst gewijzigd door Miekie op wo 19 jul 2006, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#593797
Nou, het varieert dus bij de een en de ander. Wel opvallend dat de meeste seniorhonden wat minder eten dan normaal.
De reden dat ik deze topic heb geopend is, omdat ik me nl. wat zorgen maakte. Maar gister heeft ze weer als vanouds gegeten, en ze zat smikkelen :P Daarna in de avond nog gerend gespeeld met jonge hondjes uit de buurt.

Vanochtend weer niks gegeten, maar ik vind het best zo. Met dit warme weer is ze hartstikke passief, dus verbruikt amper energie.

Iig bedankt voor jullie reacties ;) !!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door