Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#591593
Hallo, voorheen haalde ik regelmatig kippennekken bij Marjos (in Helmond). Toen ik vanmiddag belde of hij nog voorraad had, zei hij dat ze nog maar zeer moeilijk aan kippennekken kunnen komen. Kippennekken worden voortaan tot slachtafval gerekend en gaan dan naar een ander circuit en niet meer naar de kippenslager/poelier. ???
Heeft iemand dat al eerder gehoord?
Door Ellen Els en Nina
#591617
Nou, ik twijfel of het dat wel is. Deze poelier is eigenlijk meer kippenslager die hier zijn geld mee verdient. Hij staat in de verre omtrek bekend (ook hier op barfplaats wordt hij meerdere malen als leverancier genoemd).
Dus ik hoop Lizzy dat je gelijk hebt en dat het slechts een storm in een glas water blijkt te zijn.
Door Lizzy
#591621
Ellen Els en Nina schreef: Nou, ik twijfel of het dat wel is. Deze poelier is eigenlijk meer kippenslager die hier zijn geld mee verdient. Hij staat in de verre omtrek bekend (ook hier op barfplaats wordt hij meerdere malen als leverancier genoemd).
Dus ik hoop Lizzy dat je gelijk hebt en dat het slechts een storm in een glas water blijkt te zijn.
Ach, dan zul je ze vast via diervoedingswinkels nog kunnen blijven kopen. En zo niet: Ik barf al jaren uitstekend zonder kippennekken! Er is gelukkig genoeg ander 'lekkers' :D!
Door pallas
#591635
Lizzy schreef: Ach, dan zul je ze vast via diervoedingswinkels nog kunnen blijven kopen. En zo niet: Ik barf al jaren uitstekend zonder kippennekken! Er is gelukkig genoeg ander 'lekkers' :D!

ik heb hier nog nooit kippenekken in de dierwinkel gezien.
Ach ja tegenwoordig wel eens van die gedroogde/gerookte :-X
Door Lil
#592121
Ach ik kan makkelijk aan nekken komen en als me dat niet lukt dan ga ik wel aan de vleugels of aan de braad/soepkip.
Door zoem zoem
#592877
hoi ,
ja nou , dat hoorde ik dus ook van kuipers op de markt in Helmond , kijkt me raar aan ???als ik vraag om kippennekken , nee ,dat mag niet meer is dan het antwoord.
Nou ja , ;D dan maar 3 kg kippenvleugels voor 5 euro .
gr.
maja
Door EdwinK
#593006
Lizzy schreef: Ach, dan zul je ze vast via diervoedingswinkels nog kunnen blijven kopen. En zo niet: Ik barf al jaren uitstekend zonder kippennekken! Er is gelukkig genoeg ander 'lekkers' :D!
Mag ik vragen waarom eigenlijk niet? De kat is er zeker dol op, en Brenda, ach, die eet (bijna) alles.
Door Lizzy
#593069
Edwin en Brenda schreef: Mag ik vragen waarom eigenlijk niet? De kat is er zeker dol op, en Brenda, ach, die eet (bijna) alles.
Vraag het mij niet! Ik heb van de PVE begrepen dat kippennekken wel degelijk geschikt zijn voor menselijke consumptie. Moeten we maar weer eens een nieuwe email aan de PVE sturen!
Door Laura2004
#593569
Lizzy schreef: Vraag het mij niet! Ik heb van de PVE begrepen dat kippennekken wel degelijk geschikt zijn voor menselijke consumptie. Moeten we maar weer eens een nieuwe email aan de PVE sturen!
Volgens mij had Edwin het over het feit dat jij zonder kippennekken barft ;) Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Door EdwinK
#593637
Klopt, en daarna heeft Liz geantwoord. Maar het forum is daarna stuk gegaan. En dat kostte dus wat postings. Intussen weet ik waarom Liz dat niet meer geeft.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#597247
Ellen Els en Nina schreef: Hallo, voorheen haalde ik regelmatig kippennekken bij Marjos (in Helmond). Toen ik vanmiddag belde of hij nog voorraad had, zei hij dat ze nog maar zeer moeilijk aan kippennekken kunnen komen. Kippennekken worden voortaan tot slachtafval gerekend en gaan dan naar een ander circuit en niet meer  naar de kippenslager/poelier. ???
Heeft iemand dat al eerder gehoord?
ik weet niet of je hier iets aan hebt maar in Margraten bij Kusters kun je ze nog steeds krijgen hoor. 10 kg voor €1,00 per kilo. Per 10 kilo afnemen.

Groetjes Petra
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#609660
Volgens mij worden die gewoon verkocht en mag dat nog steeds. Mijn baasje koopt alles op de markt bij een poelier. Kippennekken kippenkarkas, kippenvleugels en nog goedkoop ook.Andere mensen kopen bovengenoemde delen om er soep van te trekken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door