Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#592296
Ben er effe uitgeweest door omstandigheden maar Pike barft intussen lekker door en dat gaat nog steeds prima. Ook de groentemix gaat er nu in, gemengd met wat gehakt van lam of rund. :D
We gaan bijna op vakantie en voor het geval ik niet aan genoeg vleesbot kan komen neem ik opgespaarde (gedroogde en fijngestampte) eierschaal mee. Ik heb gelezen dat je 1 theelepel op 500 gram vlees moet geven. Is die dosering nog steeds actueel?
En mocht dat ook opraken: ik neem aan dat het geen kwaad kan als hij dan tijdelijk wat minder of geen kalkbron krijgt? ???
Door Lizzy
#592297
Ja, 1 theelepel op 500 gram vlees.

Ik zou eerlijk gezegd niet langdurig te weinig calcium geven. Ik weet niet waar je op vakantie gaat?
Door Lizzy
#592370
pike schreef: Ga naar Zweden via Denemarken. Ga ervan uit dat ik in elk geval wel aan kip (met botjes) kan komen. Hoop ik in elk geval.
Ja, ik mag er vanuit gaan dat je daar zeker wel kip kunt kopen! En vis met graat. Maar een doosje met eierschaalpoeder: daar doe je toch ook een eeuwigheid mee?!
Gebruikersavatar
Door pike
#592391
Geen idee hoor hoelang ik met die eierschaal doe, ik heb er geen ervaring mee. :-[ Ik heb het de afgelopen weken verzameld maar ja we zijn hier niet zo van die eier-eters dus het ging niet erg hard. :( Het is eigenlijk ook alleen voor noodgevallen bedoelt.
Door *Robin*
#592567
geef je hond ook twee keer per week eens een eitje dan heb je zo een boterhamzakje vol poeder en daar doe je maanden mee (met jouw formaat hond ;))
Door evelyn02
#592634
Ik ben recent naar Zweden geweest en in de grotere supermarkten verkopen ze kippenvleugels en kippenpoten, dus geen enkel probleem om aan botten te komen

evelyn
Gebruikersavatar
Door pike
#592918
*Robin* schreef: geef je hond ook twee keer per week eens een eitje dan heb je zo een boterhamzakje vol poeder en daar doe je maanden mee (met jouw formaat hond ;))
Op zich een goed idee maar laatst heb ik een keer een eitje gegeven (door de groentemix) en toen had hij weer pruttelende en knetterende darmen. :( Durf ik dus niet nog een keer te geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#592920
evelyn02 schreef: Ik ben recent naar Zweden geweest en in de grotere supermarkten verkopen ze kippenvleugels en kippenpoten, dus geen enkel probleem om aan botten te komen

evelyn
dank voor dit bericht, da's heel goed om te horen :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door