Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#591818
Ik krijg persoonlijk steeds meer een hekel aan vrijdag-visdag (zo is dat bij ons)
Ze krijgen dan sardine of zalmkop en dat meurt zo vreselijk na het eten. Bijna het hele weekend kan ik genieten van een visgeur, en dat terwijl Odin altijd graag bij ons op bed slaapt... :-X
Ik denk er nu over om de vis van het menu te schappen of evt te vervangen door filet uit het vriesvak van de super icm visoliecapsules ofzo.
Wat is jullie ervaring met vislucht?? en zijn er mensen die om deze reden dit niet meer geven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#591842
Bianca1 schreef: Ik krijg persoonlijk steeds meer een hekel aan vrijdag-visdag (zo is dat bij ons)
Ze krijgen dan sardine of zalmkop en dat meurt zo vreselijk na het eten. Bijna het hele weekend kan ik genieten van een visgeur, en dat terwijl Odin altijd graag bij ons op bed slaapt... :-X
Ik denk er nu over om de vis van het menu te schappen of evt te vervangen door filet uit het vriesvak van de super icm visoliecapsules ofzo.
Wat is jullie ervaring met vislucht?? en zijn er mensen die om deze reden dit niet meer geven?
Nee, voor mij is het geen reden om het niet te geven. Na een zalmmaaltijd gaat er een natte soplap langs de garnituurtjes, een dweil over de vloer en dan valt de stank verder wel mee.
Door cantos
#591857
Hier krijgen ze ook een vis moet zeggen nergens last van daarna de vloer dweilen, alleen als ze naast je komen staan als ze net vis gegeten hebben dan die lekkere frisse adem :D maar meestal de volgende dag weg.
Door Lizzy
#591942
Nee, ze blijven hier vis eten. Ik heb ook een hekel aan de meur, maar ik doe het volgende: mijn honden eten natuurlijk altijd van hun rubber kleedje. Die gaat na de vismaaltijd DIRECT in de was. Met een washand doe ik de pootjes en de bek van de honden even af. Dan neem ik een emmertje met citronella sop, en dweil daar even de stukken vloer mee waar ze met hun vieze vispoten hebben gelopen. En je ruikt niks meer.
Door Lizzy
#591959
Audrina schreef: Effe off-topic; Lizzy, waar haal je die rubberkleedjes en hoe groot zijn die ongeveer?
Het is eigenlijk ondertafellaken en ik koop het bij de VEN/Sligro en het gaat per meter. Ik was ze op 40 graden en daarna gaan ze de droger in (en die zet ik wel op lauw drogen) en ze blijven buiten verwachting lang goed! Ja, ze worden niet meer spierwit zoals toen ik ze kocht, maar dat boeit me ook niet. Ze worden wel schoon hoor, dat wel.
Door tieneke
#592002
Hier eten ze hun vis gelukkig buiten,kan me goed voorstellen dat je eng wordt van de vislucht...misschien de vis in de tuin of op het balkon laten eten?
Door pallas
#592005
na het vis eten ruiken ze hier heerlijk naar verse zalm :-\
maar dat is na een paar uren ook wel weer weg, Nox haar snor was ik wel nog even, maar dat doe ik wel vaker als er nog eten in blijft hangen.
vis eten ze bij mij altijd buiten op een plastic mat, de mat in de was, nog even een emmer sop en weg is de vislucht.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#592071
Hier wordt altijd buiten gegeten.
Na de tijd ruikt het uit de bek wel naar vis, maar dat is inderdaad met een paar uur verdwenen.

Het lijkt me dat het wel verschil kan maken, als je een hond hebt met een baard, dan zal die geur wat langer blijven hangen, lijkt me.
Door Cathelijn
#592083
bij mijn honden blijft het aan de oren hangen, die vislucht. Als ik me er erg aan stoor, veeg ik het af, maar vaak is Jonas me al voor: hij sabbelt zijn eigen oren schoon ::)
Door Bianca1
#592102
Cathelijn schreef: bij mijn honden blijft het aan de oren hangen, die vislucht. Als ik me er erg aan stoor, veeg ik het af, maar vaak is Jonas me al voor: hij sabbelt zijn eigen oren schoon ::)
;Dook handig
Door amiwoods
#592106
ik vind het helemaal niet stinken.
hoe ouder een vis is de harder die stinkt, want verse vis ruikt niet. zodra het in de vriezer heeft gelegen gaat het stinken. :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door