Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madera
#586982
even een vraagje ivm een aankomende vakantie (in belgië). Luck zal dus een weekje van zijn vertrouwde kvv afmoeten en gaan barfen.(wat overigens even zo vertrouwd is ;D)

nou heb ik geen zin/tijd om daar groentemix te gaan maken. zou ik een paar zakjes fytomix kunnen halen en die geven ipv groentemix?

ik weet dat het voor een week niet heel veel uit zou maken maar ik heb toch t idee dat ik luck iets van groenvoer wil geven. en het grootste deel wat ik daar zal eten is; soep, brood, pasta, patat... dus echt tafelrestjes zal hij niet krijgen.
Laatst gewijzigd door Madera op ma 10 jul 2006, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#586989
Ik heb niks met Fytomix, maar kunt het natuurlijk best geven, als je dat persee wilt en als dat niet teveel moeite is, in de vakantie (ik zou die moeite dus in mijn vakantie niet doen). Als ik al iets zou willen geven om groente te vervangen, dan gaf ik chlorella.
Door Ike
#586993
Ik zou me in de vakantie niet druk maken hoor! Ike krijgt in de vakantie ook haast geen groente en da's echt geen ramp ;)
Door Lil
#587065
Ik geef op vakantie wel eens groenten uit blik die ik dan goed afspoel onder de kraan. Ook koop ik wel vaker pens uit de diepvries in de supermarkt.
Door 202Spots
#590668
Ik zou ook de groentemix voor die ene week vergeten,maar misschien 'n hele wortel of stukjes broccoli of zo geven om op te knabbellen?
Door Laura2004
#591076
Lizzy schreef: Ik heb niks met Fytomix, maar kunt het natuurlijk best geven, als je dat persee wilt en als dat niet teveel moeite is, in de vakantie (ik zou die moeite dus in mijn vakantie niet doen). Als ik al iets zou willen geven om groente te vervangen, dan gaf ik chlorella.
Mag ik vragen waarom jij niks met fytomix hebt, daar ben ik nl heel erg benieuwd naar. Ik heb het nog nooit gegeven, maar er zijn hier schijnbaar heel veel mensen die er wel het nut van in zien, dus ik ben benieuwd waarom jij niet? En ik ben ook benieuwd waarom anderen het wel nuttig vinden om te geven.
Door Audrina
#591157
Laura2004 schreef: En ik ben ook benieuwd waarom anderen het wel nuttig vinden om te geven.
Ik gebruik het hier voornamelijk als maagvulling als ze op dieet zijn en om de ontlasting goed te krijgen als ze een keer diarree hebben.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591168
Laura2004 schreef: Mag ik vragen waarom jij niks met fytomix hebt, daar ben ik nl heel erg benieuwd naar. Ik heb het nog nooit gegeven, maar er zijn hier schijnbaar heel veel mensen die er wel het nut van in zien, dus ik ben benieuwd waarom jij niet? En ik ben ook benieuwd waarom anderen het wel nuttig vinden om te geven.
Ik heb er ook niks mee, het is ongeboren mest, maag inhoud van runderen en schapen.
poep in wording in een zakkie ;D


Ik zou die week ook de groenten laten voor wat het is en niet al te moeilijk doen.
Door Laura2004
#591180
Audrina schreef: Ik gebruik het hier voornamelijk als maagvulling als ze op dieet zijn en om de ontlasting goed te krijgen als ze een keer diarree hebben.
Dus bij jouw honden heeft het een positief effect? Misschien kan ik het ook proberen bij Ziggy, want die heeft vaak diarree.
Door Audrina
#591189
Laura2004 schreef: Dus bij jouw honden heeft het een positief effect? Misschien kan ik het ook proberen bij Ziggy, want die heeft vaak diarree.
Er zitten aardig wat vezels in en bij mijn honden werkt het idd goed als ze diarree hebben, ze zijn er dan zo vanaf. Maar hier hebben ze misschien 1 keer in het half jaar diarree ofzo.
Door Audrina
#591190
Laura2004 schreef: Wat betaal je eigenlijk voor zo'n zakje poep in wording :-X?
Kruidenmix van CB:
1000 gram € 3.90 500 gram € 2.20 250 gram € 1.25 125 gram € 0.70 (zijn adviesverkoopprijzen en kan dus per verkooppunt verschillen)
Door Lizzy
#591194
Ik heb het zelf ook geprobeerd hoor, Fytomix. Teneerste meurt het. Het is gewoon praktisch poep. En daar moet ik dan nog voor betalen ook... Ik loop net zo lief even door de schapenweide in het Westerpark. Of even over de dijk, bij Syl. Daar ligt dit ook. Gratis ;D. Voor de vezels hoef ik het niet te geven, want ik geef al groentemix.

Fytomix/kruidenmix en ik hebben een verleden. Als ik zeg dat ik het niks vind omdat lammeren voor de slacht niet goed te eten krijgen, dan krijgen de lammeren ineens speciaal voer te eten, speciaal voor de productie van Fytomix (?) of komt het van kalveren, niet van lammeren. Als ik zeg dat ik het dan nog steeds niks vind omdat kalveren runderbrokken en kuilgras te eten krijgen, dan komt het ineens van schapen ::). Waar komt het nou van, kalf, rund, lam of schaap? Ik ben zo langzamerhand de draad compleet kwijt....

Maar goed, laat het "ongeboren schapenpoep" zijn, als ik de schapen de dagen voor de slacht bij de slachter zie staan, in een zielig kaalgevreten weitje, met een plukkie hooi, dan vraag ik me af wat er nou zo geweldig is aan mijn honden verteerd gras/hooi voeren... Ik zie er het nut gewoon niet van in.

Als leverancier van probiotica vind ik persoonlijk dat capsules sneller en veel beter werken. Ergo, als probiotica-product heb ik er nooit goede werking van gezien.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591921
Audrina schreef: Er zitten aardig wat vezels in en bij mijn honden werkt het idd goed als ze diarree hebben, ze zijn er dan zo vanaf. Maar hier hebben ze misschien 1 keer in het half jaar diarree ofzo.
Dat is dus precies waarom het stopt, je kiept er een lading vezels in (kuilgras meestal) het zou net zo goed bietenpulp kunnen zijn wat je geeft. Dus het is niet dat het zo gezond is omdat het ongeboren mest is. Tegen diaree geef ik zelf okugest en probiotica maar gelukkig hebben ze hier ook eigenlijk bijna nooit diaree.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 15 jul 2006, 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door