Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#584492
Mag dat?

Vroeg ik me af toen de beide spikkels al een flinke hap achter de kiezen hadden.... 8)

In verband met blauwzuur in de pitjes, bedoel ik, net als bij appels. De pitjes in deze meloen waren overigens wit (nog jong?) en ze hebben er niks van gekregen (de dallies). Ja, alleen een lekkage van de kwijklieren, maar dat krijgen ze bij elk denkbaar soort fruit.... ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#584499
Die pitjes komen er ongedeerd aan de achterkant weer uit. Geen probleem dus, zolang je ze niet maalt.
Door Lizzy
#584508
Oh ja, hier eten ze al sinds jaar en dag met liefde watermeloen, met pitjes! Komen er inderdaad heel weer uit.
Door 202Spots
#584607
Ik weet niet meer wat 't is, maar het is nog gezond voor ze ook!! 8)

gevonden:
Potassium en Vit A!!!! ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 07 jul 2006, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#584610
de witte pitjes zijn vaak niet fertile/dus geen echte pitten/zaden... het heeft te maken met de type/kruising die de watermeloen is...ook hier wordt het met enig regelmaat gevreten, ook door de baas ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#584674
(water)meloen is een van de zeeeeer weinige fruitsoorten die Pike lekker vindt!
Door Elise
#584802
Hier gaan ze ook voor meloen hoor! Pitjes komen er vanzelf idd weer uit ;D
Galia-meloen vinden ze ook heerlijk!
Door conleeuw
#584805
pike schreef: (water)meloen is een van de zeeeeer weinige fruitsoorten die Pike lekker vindt!
zelfs de kippetjes bij mijn vader hebben watermeloen gegeten de afgelopen dagen ;D
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#585154
Ik heb een lekkere moot watermeloen in de ijskast liggen. Krijgt Skik straks ook lekker een stukje van! :P
Door Netty
#585318
watermelonjus, mmmmmm, nog 6 weekies en dankanik het weer bestellen.
Tof vindt geen een fruit soort lekker >:(
Door Lil
#586039
haha dat dacht ik ook, die van mij eet geen fruit.
En toen was het aardbeien tijd, ben er nu dus achter dat hij fruit eet zolang het maar zoet is. Dus hele zoete appels, aardbeien en de galia meloen gaan erin (watermeloen dus weer niet, stom mormel).
Door tieneke
#586059
Netty schreef: watermelonjus, mmmmmm, nog 6 weekies en dankanik het weer bestellen.
;D ;D ;D ;D
Door antoinette
#588981
Jazz heeft van het weekend een stukje geliameloen op met schilletje. ( tip voor de cavia leifhebbers: op de boerderij waar ik werk geven we de door ons afgekloven schillen van meloen aan de caviaas, vinden ze heerlijk om af te peuzelen.)
Verder staat Jazz ook de mini tomaatjes van mijn struik te plukken en de rijpe druiven. Buiten wil ze ook nog wel eens een braam meepikken.Stukje bannan is ook erg lekker,stukje pruim ook. Ook voorkeur voor het zoete fruit dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door