Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jojo
#582579
Een van onze poezen heeft in de loop van de tijd een chronische diarree gekregen. Allerlei verschillende soorten voer geprobeerd en de da kwam na finidiar, antibiotica, wormkuur en verteringsonderzoek niet verder als RC sensitiv brokjes ::) want ´ze zal dan wel een allergie hebben´ :-\

Nu heb ik hele goede ervaringen met bioresonantietherapie, ook voor mn bull. Dus uiteindelijk toch ook maar een afspraak gemaakt voor Mickey. Dat was vanochtend.

Er is gebleken dat ze helemaal geen allergie heeft maar iets met dr dikke darm. Ken de medische term er niet meer voor (kop als een vergiet ::)) iets met collitus huppeldepuppus ofzo ???
Waar het op neer kwam is dat ze haar darmslijmvlies nogal geirriteerd heeft, dat er ontstekingkjes/zweertjes zitten. De dierenarts zou het noemen onder ziekte van crohn waarscheinlijk.
Ik moet nu zorgen dat de darmflora weer beter wordt, dus ga maar beginnen met probiotica door het voer. Ik kon ook nog wel iets homeopatisch geven ter bevordering van het slijmvlies, maar ik ben er vrij zeker van dat niet gaat lukken, 3 maal daags een pilletje :o
Maargoed, met de bioresonantie kon ze er ook wel wat aan doen dus gaan we dat eerst maar proberen, das iig. wat Mickey-vriendelijker dan allerlei pillenoorlogen ;)

Heeft iemand eigenlijk enig idee over welke kwaal ik het nu heb?! Ik zou er nl. wel wat meer over willen lezen ;)
Door Borke
#582596
Is dit wat je zoekt: Idiopathische Chronische Colitis (ICC)?

Daarover staat een artikel op de site van Dierenkliniek Westerhuis:
www.whgdierenartsen.nl

Ik probeerde de link naar het artikel te plaatsen, maar dat ging niet goed. Maar zo kan je het ook wel vinden.
Laatst gewijzigd door Borke op di 04 jul 2006, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#582631
Ik heb het even doorgelezen, en het lijkt er wel op zoals ik het begrepen heb. Maar ik meende een iets andere term te hebben gehoord...
In dat artikel lees ik in ieder geval ook over probiotica en homeopathie dus het zal iig wel overeenkomen met Mickey haar probleem! Volgende week hebben we weer een afspraak voor een behandeling dus dan vraag ik het gewoon nog even goed na ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door