Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#584136
Soms lees ik wel es bij de barfmenu's dat je de hond ook tafelrestjes kan geven.
Maar valt spagetti daar ook onder????? Ik heb namelijk een kledder gekookte spagetti over. Het enige wat in het water heeft gezeten is olijfolie en een ietsiepietsie klein beetje zout.

Kan dat?

Groetjes

Roellie
Door Audrina
#584138
Spaghetti (en andere pasta) is alleen maar 1 bonk koolhydraten en echt voedingswaarde heeft het verder niet. Ik zou het ook niet geven.
Door Lizzy
#584143
Ik ben ook vrij streng in de leer ;D en voer eigenlijk niks van granen. Geen rijst, geen brood, geen pasta. Maar ach hoewel.... ze krijgen hier heeeeeel af en toe wel eens een hapje rijst of stukje brood, dus heel af en toe een schepje pasta moet kunnen, denk ik. Echt gezond is het niet te noemen, dus ik zou er geen gewoonte van maken en niet teveel geven. Het is en blijft een tarwe/graan-bom! Honden met een graan-allergie mogen al zo geen pasta.
Door roefus
#584155
Vroeger (voor het barf-tijdperk :D) mengde ik vaak rijst, groente en vlees.
Dat doe ik niet meer.
Maar goed, het is mij nooit gebleken dat Roefus een graan-allergie heeft.
Als dat zo zou zijn, dan kwam er geen gram graan meer in :P
Nu wil ik wel eens een lepel 'overgebleven' pasta of rijst erbij doen, of een geprakt aardappeltje.
Maar dat is op het geheel van procenten verwaarloosbaar.
Door Mevroi Kruim
#584258
Mijn kipjes hebben hier de eerste rechten wb pasta ;D
Piepertje doe ik een enkele keer wel eens door de groentemix, vinden ze echt lekker!
Oud brood gat naar de pony's.
Door 202Spots
#584275
Hier krijgen ze ook wel 'n restje spagetti hoor, ze zijn er gek op!!
Zolang het geen hele maaltijd is kan't af en toe best als tafelrestje word gegeven.
Door Jolly
#584279
Hier eten de mannen ook de spaghetti die over is, altijd een leuk gezicht hoe Chasey erin hapt en Pim doet slurpen ;)
Door Suzanne
#584407
Goed, ik heb niets te zeggen omdat ik niet fulltime barf ;-)
maar ik zal toch mijn zienswijze delen ;-)

Ik vind het belangrijk dat ik mijn hond voor mijn gevoel zo goed mogelijk verzorg en dat hij daarbij een zo goed mogelijk voer krijg. En ja, vooalsnog deeltijdbarfen wij ;-)
Maar, ik zie er geen kwaad in om 's zo af en toe een frutseltje pasta, rijst of couscous te geven als 'zomaareenextraatje'. Onze sheltie is nog geen 8 kg en met 'een frutseltje bedoel ik dan ook 'maximaal een eetlepel' en zelfs dat haalt hij niet. Zo kreeg hij laatst een kwart theelepeletje gare couscous, gewoon omdat ik wilde weten of hij dat lustte; ik in een maffe bui zeg maar. En ja, hij lust het ;-)

Het is uiteraard zo dat ik me realiseer dat zijn maaltijden daar niet uit moeten bestaan en dat hij er geen voedingsstoffen uit haalt, maar om nou te zeggen dat het slecht is voor m als ik zo 's 1 x per 14 dagen zoiets in zijn bakje mik... nee, dat geloof ik niet.
Ik laat ook wel 's een flintertje gerookte zalm vallen 'per ongeluk'..... gaat ook prima op ;-) en echt, het is niet meer dan een flintertje.

Ik vergelijk het maar als volgt: wij mensen zouden ook volgens de schijf van 5 moeten eten... maar ja... wij eten ook wel 's patat, of een taartje ofzo.... dus ach, afhankelijk van de frequentie en het 'wat' wat er in dat hondebekkie verdwijnt kan ik in alle eerlijkheid het probleem niet zien.
(Uitgezonderd dingen die echt slecht zijn natuurlijk!!)

Liefs,
suzanne
Door herder_lover
#584411
hier krijgen ze ook wel eens overgebleven rijst of pasta hoor. Vinden ze heerlijk!! ;D
Door ~Joke~
#584483
Ik ben ook streng in de leer. De mijne krijgen helemaal geen tafelresten. Hier blijft trouwens ook nooit iets over ;)
Door Roellie
#584611
Maarre... nu lees ik overal over rijst, dat dit niet goed is, maar ik heb wel es wanneer Mikki aan de spetterpoep was, haar rijst gegeven met kip!!!!
Door 202Spots
#584616
Roellie schreef: Maarre... nu lees ik overal over rijst, dat dit niet goed is, maar ik heb wel es wanneer Mikki aan de spetterpoep was, haar rijst gegeven met kip!!!!
Wanneer het 'n enkele keer gegeven word (of zoals in geval van diaree) dan is dat anders, dan wanneer het dagelijks, als onderdeel van elke maaltijd gevoerd word.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door