Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pyts
#583640
Vorige week 4 kg kopvlees bij het slachthuis besteld. Kom ik daar vanmorgen, krijg ik er pardoes zo'n 10 kg kalfsrib bij: "Je wou toch kalfsbotten zei je aan de telefoon? Alsjeblieft! " En bedankt...die man wist dus niet dat ik op de fiets was...

Vervolgens met 4 kg kopvlees voor in't mandje en 10 kg rib in een doorzichtige zak achter op de bagagedrager... ;D Leuk voor de kids die uit school kwamen. En ik had dus zelf ook meteen de vriezer vol. :-\

Wil ik thuis die enorme lappen gaan snijden, kom ik me daar toch iets ondefinieerbaars tegen...Ik loop al de hele dag te peinzen wat het is...Op de lap kopvlees zit een stuk wittig rubberachtig vlees met puntjes erop. Het witte gaat over in een paar cm grijs vlees, met dezelfde structuur. Het is volgens mij geen gehemelte of neus... ???De honden wilden er geen bek op zetten. Zelfs Ravasz hoefde het niet, en dat zegt wat...Ben dus bang dat het niet geschikt is.

Wat is dat???

(ik had beter een foto kunnen maken, maar héé ik ben als de dooooooood voor maden dus heb het meteen versneden en verpakt en in de vriezer gedumpt.)

En nou nog een snelle over die ribben: ze zijn nauwelijks bevleesd...recreatiebot??
Door Pyts
#583644
Nee zo ziet een koeietong er niet uit volgens mij, die zijn stroef...Dat weet ik nog van de kalfjes waarbij ik altijd de vingers in de mond stopte... ;DVandaar dat ik ook niet verwacht dat het't gehemelte is, want dat is geribbeld. Dit lijkt wel wat op een pensstructuurtje als ik de foto's op barf-club bekijk...
Door Pyts
#583646
Lizzy schreef: Oh, dit zijn volgens mij gewoon kimmels.
En nou in het nederlands??KIMMELS?? ??? Ik zal wel ff op zoeken klikken. ;D
Door Pyts
#583650
Ja ik was er inmiddels achter: stukjes haaietandvormig vet met verwaarloosbare voedingswaarde waar soms nog een stukje huid aan zit.

Valt weer mee in principe...

Maarja, zat wel vet veel van aan, evenals gewoon vet...Moet ik daar nou mee dan??? ???
Door 202Spots
#583661
Pyts schreef: En nou nog een snelle over die ribben: ze zijn nauwelijks bevleesd...recreatiebot??
Zijn 't poten? dan 't vlees eraf laten kluiven en weg doen.
Platte botten (zoals schouderblad)en wervels zijn goed als kluifbot.
Door 202Spots
#583662
Pauline schreef: Sorry.... ;D ;D ;D ;D ik lig iedere keer weer in een deuk. Krijg je als je getrouwde naam Kimmels is..... :-\ ::) ;D ;D ;D
ga naar de zoek balk en zoek voor kimmels.....tja hoor....krijg je dus 'n stelletje kleine hondjes! ;D
Door Lizzy
#583663
Pyts schreef: Ja ik was er inmiddels achter: stukjes haaietandvormig vet met verwaarloosbare voedingswaarde waar soms nog een stukje huid aan zit.

Valt weer mee in principe...

Maarja, zat wel vet veel van aan, evenals gewoon vet...Moet ik daar nou mee dan??? ???

Gewoon, voeren ;D

Alle delen van het kopvlees kun je gewoon geven. Probeer het vlees en vet gewoon een beetje 'eerlijk' onder de porties te verdelen!
Door Bianca75
#583704
Pauline schreef: Sorry.... ;D ;D ;D ;D ik lig iedere keer weer in een deuk. Krijg je als je getrouwde naam Kimmels is..... :-\ ::) ;D ;D ;D
Hihihi, ik moest gelijk aan jouw denken. ;) ;D
Laatst gewijzigd door Bianca75 op wo 05 jul 2006, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#583719
Angelique schreef: Was helemaal lache geweest als er nog haar op gezeten had ;D ;D
Nou euhhhh op deze kimmels zit nog wel haar hoor! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door