Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#583247
Daphne schreef: Valt kippengehakt onder vlees of onder organen? Ik vraag dit omdat er ook wel organen door gedaan worden, maar ik de excacte samenstelling niet weet.

Als het goed is moet het spiervlees zijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#583248
Joke Miedema schreef: Als ik hier kipgehakt voor de hond koop is het gemalen kipkarkas.
Dat is eigenlijk gewoon gemalen kipkarkas, kippengehakt moet als het goed is van spiervlees worden gemaakt.
Door Lizzy
#583577
Nou, dIt is nou hEt nadeel van kant en klare gemalen handel: je weet niet precies wat er in zit. En dus kan niemand je vertellen in welke categorie het valt.

Het kan zijn: kippenrug en dat is vlees + bot + orgaan. Het kan zijn kippenvlees + vel en het kan zijn kippenbot met restjes vlees, dus feitelijk bot.

Het beste vraag je het dus na bij diegene van wie je het kippengehakt koopt!

Nou weet ik niet waarom je kippengehakt wilt kopen? Want beter koop je gewoon hele karkassen en geef je dat aan je hond! Beter voor de tandjes, beter voor de maag en darmpjes!
Door 202Spots
#583638
Is 't kippengehakt ook voor mensen? Dan is het zonder bot neem ik aan en alleen spiervlees(met vel)
Wanneer het als hondenvoeding verkocht word dan zullen er ook wel botten en andere onderdelen doorheen gemalen zijn die niet voor de mens geschikt is...
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 05 jul 2006, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door