Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#581114
Hallo. Wij gaan binnenkort naar Oostenrijk en hebben dan geen beschikking over een vriezer. Nina krijgt thuis CB, enkele dagen per week aangevuld met wat lekkers (vooral bot, zoals kippen-nek, -vleugels, lamsrib, kwartel, eend, konijn, vis, ei etc).
Tijdens de vakantie wordt het dus helemaal Barf. Aangezien het maar een week is maak ik me niet al te druk over de samenstelling (heb nog wat multivitamines van De Groene Os die ik als aanvulling mee wil nemen). Een weekje wat minder verantwoord of uitgebalanceerd zal geen probleem zijn.
Maar ik heb geen idee van de hoeveelheid.
Nina is een Lagotto, ze weegt 10-11 kg en is ruim anderhalf jaar oud. Ze krijgt thuis ongeveer 250 gr cb soms aangevuld met (zie boven). Bovendien zal ze tijdens de vakantie vrijwel dagelijks met flinke bergwandelingen meelopen dus wat extra's is volgens mij niet verkeerd.
Wie kan me helpen? Ze is een makkelijke eter, lust alles en kauwt de meeste dingen redelijk fijn. Hoeveel vlees/bot/ei/vis of wat dan ook?
Door Fynn
#581137
Hoi

Wij gaan naar Frankrijk met onze 2 ridgebacks.
Ze krijgen thuis Bibi en 2 a 3 dagen per week kip/kopvlees/ribbenenz.
Ik neem een aantal rollen Bibi mee maar als dat op gaan we op zoek naar versvlees.
Ik geef geen vitamines en toevoegingen omdat ik denk dat in een goed stuk vlees en bot genoeg zit.
Ik ga nog wel even een lijstje maken van de soorten vlees in het Frans want dat is dan gelijk al het Frans wat ik ken;-)
Onze honden wegen rond de 35 a 40 kg en krijgen per dag 750 gram Bibi dus ik denk dat ik dat maar aan houd voor versvlees en dan een lekker bot erbij.

Groetjes en prettige vakantie
Rian,Ijuba en Fynn
www.pronkruggen.nl

Groetjes
Door tieneke
#581139
Hou gewoon dezelfde hoeveelheden aan als van de kvv en de extra's erbij,misschien iets meer omdat het vakantie is en ze toch aktiever is ;)
Ik zou de multivitamine niet geven voor die ene week,wel een lekker eitje of wat stukjes groenten/fruit.
Komt helemaal goed :D
Laatst gewijzigd door tieneke op za 01 jul 2006, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#581273
Ik zou ongeveer dezelfde hoeveelheden voer aan houden. Pak 'm beet, 300 gram per dag. Eventueel voer je wat meer!

Ik nam eerlijk gezegd ook geen multivitamines mee. Voor 1 week moet je je niet druk maken joh! Jij eet toch ook wel eens een weekje makkelijk, minder gevarieerd? Als je nou 2 maanden weg ging, dan zou ik zeggen: OK. Voor 1 week? Relax! Echt!

Als ik jou was: een weekje voornamelijk hele kip of delen van kip, beetje fruit, beetje zuivel, eitje (net was Tieneke als schrijft) en je hond komt de week wel door hoor! Als je aan de kust zit, kun je 's morgens perfect wat vis kopen. Geef je je hond af en toe een rauw visje (sardientje ofzo). Mocht je goedkoop parelhoen kunnen kopen (heel): ook perfefct! Aangezien bijna alle NL parelhoenen uit Frankrijk komen: verwacht ik dat je die daar ook makkelijk kunt krijgen. Ze zijn hier niet zo schreeuwend duur: zullen ze daar misschien ook niet zo duur zijn. Zo. Heb je toch wat afwisseling! Verder kun je ook goed je gezonde tafelrestjes aan je hond geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#581439
Lizzy schreef: Verder kun je ook goed je gezonde tafelrestjes aan je hond geven.
Wat versta je daar precies onder ??? restje van gekookte groenten ???
Door maximus
#581481
ik ben net terug uit Frankrijk en kon er prima aan vers vlees komen, ook in de supermarkt hebben ze speciale schappen met vlees "Pour le Chien". Max heeft dus 2 weken lamsribben, rundvlees, kippenbouten, kippenlever e.d. op en het was niet eens duur! Tussendoor wel eens een rauw eitje en wat yoghurt. Ik heb deze weken niet echt heel erg op de % gelet dat vul ik deze week thuis wel aan ;)
Door tieneke
#581594
pike schreef: Wat versta je daar precies onder ??? restje van gekookte groenten ???
Gekookte groenten,aardappeltje,rauwkost,rijst,stukje kaas etc.
Gebruikersavatar
Door pike
#581612
tieneke schreef: Gekookte groenten,aardappeltje,rauwkost,rijst,stukje kaas etc.
Rijst :o als Pike ergens van aan de spetter gaat is het wel rijst, hij kan er niet tegen
ik heb toch mijn bedenkingen bij die restjes, ik denk dat ik dat echt alleen maar in een uiterste noodgeval zal doen
Door Lizzy
#581802
pike schreef: Rijst :o als Pike ergens van aan de spetter gaat is het wel rijst, hij kan er niet tegen
ik heb toch mijn bedenkingen bij die restjes, ik denk dat ik dat echt alleen maar in een uiterste noodgeval zal doen
Je HOEFT geen restjes te geven. Maar misschien dat het voor Ellen Els en Nina wel handig is om restjes te geven.
Door tieneke
#581902
pike schreef: Rijst :o als Pike ergens van aan de spetter gaat is het wel rijst, hij kan er niet tegen
ik heb toch mijn bedenkingen bij die restjes, ik denk dat ik dat echt alleen maar in een uiterste noodgeval zal doen
Hier is rijst en aardappel ook verboden maar er zijn genoeg mensen van Bp die wel eens iets geven,je moet het natuurlijk ook niet overdrijven met de restjes he ;)
Door tieneke
#581905
maximus schreef: ik ben net terug uit Frankrijk en kon er prima aan vers vlees komen, ook in de supermarkt hebben ze speciale schappen met vlees "Pour le Chien". Max heeft dus 2 weken lamsribben, rundvlees, kippenbouten, kippenlever e.d. op en het was niet eens duur! Tussendoor wel eens een rauw eitje en wat yoghurt. Ik heb deze weken niet echt heel erg op de % gelet dat vul ik deze week thuis wel aan ;)
Ging dus super met barf :D
Door Christin
#582261
Zal het berichtje hier nogmaals plaatsen,

Wij zijn (helaas) net terug van vakantie uit frankrijk.

In de Franse supermarkten is echt alles te koop voor Barfers, eend, kwartels, konijn en super mooie lamsrib. Ook genoeg orgaanvlees en verse vis in overvloed. In veel slagers verkopen gemalen rundvlees als hondenvoeding.

Verder vonden we complete verse voeding CHADOG gemaakt van gevogelte. Wel met granen, maar complete voeding. Volgens de verpakking.

Wel een nadeel, het is allemaal niet goedkoop tussen de 6 euro en 10 euro per kilo. De totale rekening in de supermarkt was dan ook vaak voor meer dan de helft voor Max ;D.

Prettige vakantie, allemaal.

Groeten Christin
Door Remke
#582826
Ze gaat alleen wel naar Oostenrijk, niet naar Frankrijk. Ff een klei. detail. ::)
Door tieneke
#583116
Remke schreef: Ze gaat alleen wel naar Oostenrijk, niet naar Frankrijk. Ff een klei. detail. ::)
Een kniesoor die daar op let ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door