Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pyts
#581176
Ik kan hier weinig terug vinden over kogels in het vlees, alleen over 'keutels als kanonkogels' (barfplaats modewoord ;D) dus ik maak even een topic aan.

Vandaag een haas gereed gemaakt voor invriezen. Kreeg de romp in 2 delen en de poten apart. Verder alles er nog in, dus mooi compleet. (vond het wel erg gek ruiken, stinken eigenlijk... :-X)

Maar goed, die haas dus in wat kleinere stukken verdeeld. Kom ik een kogel tegen...Maar pas bij de laatste poot die ik inpakte. Die heb ik er natuurlijk uit gehaald.

Van thuis weet ik nog dat wanneer opa een haas bracht, hier soms wel 4 kogels in zaten. Dat kan aan de haas (een taaie, een snelle ;D) gelegen hebben, of aan opa (bijziend?schietverslaafd? dol op het schot? moordlustig? ;D) maar meestal wel meerdere kogels.

Is het nou erg als je hond zo'n kogel binnenkrijgt? Hij zal er wel weer uit komen, maar tja...levert het geen gevaren op met bloedvergiftiging ofzo? Misschien loopt het wel niet zo'n vaart, maar omdat er hier best veel met wild gewerkt wordt op bp, leek het me een nuttige vraag...

Groetjes Pyts :)
Laatst gewijzigd door Pyts op zo 02 jul 2006, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#581262
Bij mijn weten zijn kogels tegenwoordig beslist niet meer van lood en hoef je niet bang te zijn voor vergiftigingen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#581264
Ik zou wel proberen om ze eruit te halen, dus als je gaat voeren nog even extra nakijken, als hij er wel één binnen krijgt zal er nou niet direct iets ernstigs gebeuren maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de kogels erbij voert.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#581278
Pyts schreef: Ik kan hier weinig terug vinden over kogels in het vlees, alleen over 'keutels als kanonkogels' (barfplaats modewoord ;D) dus ik maak even een topic aan.


Haasjes worden meestal met hagel geschoten. Als je daar op zoekt kom je in iedere geval geen kanonskogels tegen ;D
Door Pyts
#581482
Angelique schreef: Haasjes worden meestal met hagel geschoten. Als je daar op zoekt kom je in iedere geval geen kanonskogels tegen ;D
Sorry Blont.

Maar ik zal er even op letten. Vallen niet meteen doden dus. ;D
Door ~Joke~
#582644
Kyra heeft een keer de korreltjes hagel uitgespuugd. Ze had toevallig net een stuk met ongeveer 6 van die korreltjes [die ik niet had opgemerkt] in haar bak gekregen en naar binnen gewerkt. Ze lagen denk ik behoorlijk zwaar op de maag ;)Vaak laten ze de kogeltjes in hun bakken liggen. Vind ik wel knap dat ze die miniscule korreltjes eruit kunnen pikken want verder werken ze alles naar binnen wat ik in hun bakken doe.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 04 jul 2006, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door