Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JR
#582177
misschien een stomme vraag,maar wat weegt een kipkarkas ongeveer en zit daar veel vlees aan?
ik haal altijd bij vleesch du bois kippennekken,maar ik wil nu graag karkassen gaan geven,iemand ervaring met de karkassen van hun?
Door Pyts
#582269
Ze wegen 60-70 gram, althans die van mij wel. Maar die zijn redelijk bevleesd.
Door Audrina
#582393
Ligt er ook nog aan of je halve of hele / ronde hebt. Ik heb hier die hele en die wegen toch al gauw 150 a 200 gram per stuk. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#582397
de karkassen die ik voor Pike had wogen zo'n 250 gram en die heb ik toen in tweeën geknipt
Door JR
#582431
nou ja ik heb ze besteld en kan ze vanmiddag halen,dus ik zie het wel.zo te lezen is het overal erg verschillend,het ging mij er een beetje om dat ik dan mijn weekmenu alvast een beetje in kan delen,maar ik heb nu geen idee hoe zwaar ze zijn dus we zien het wel als ik ze in huis heb.
Door roefus
#582466
Het ligt gewoon aan de karkassen.
Als ze goed bevleesd zijn, dan is het goed om te geven.
En als het teveel is, dan splijt je ze toch doormidden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#583087
Ik vind dat er erg weinig vlees zit aan die karkassen van vleesch du bois. Ze zijn duurder dan nekken en er zit nauwelijks vlees aan, ik koop ze dan ook niet meer.
Door JR
#583088
na al dit gelezen te hebben heb ik toch maar weer nekjes meegenomen ipv karkassen.
als ze nagenoeg kaal zijn vind ik dat ook niks,geef liever iets met veel vlees eraan.
Door tieneke
#583114
Hier alleen nog lange kiprugstukken met veel vlees,wegen soms ruim 3,5 ons.
Ik weeg trouwens niets meer,de laatste voorraad van het slachthuis heb ik op het oog gesneden en zo in de vriezer gemikt... :P
Door Fynn
#583118
Ik koop bij de Lidl de braadhaantjes en snij/knip die doormidden en dan krijgen ze ieder de helft.

Groetjes Rian,Ijuba enFynn
www.pronkruggen.nl
Door Lesley
#583778
Mijn hond krijgt geen karkassen,eet zelf ook geen kale karbonade ;D
Door 202Spots
#583787
JR schreef: misschien een stomme vraag,maar wat weegt een kipkarkas ongeveer en zit daar veel vlees aan?
Ik geef deze kippen ruggen, zit veel vlees aan.

Afbeelding
Door 202Spots
#583788
Lesley schreef: Mijn hond krijgt geen karkassen,eet zelf ook geen kale karbonade ;D
Barf jij zelf ook dan?
Door Hanny
#584055
De karkassen hier wegen 100 tot 150 gram. Ik kan niet vergelijken met andere kale karkassen, maar kennelijk zijn deze voldoende bevleesd. Dank aan Pauline.
Ik vind dit veel prettiger voeren, dan vleugels. Helemaal niet eng, van dat kleine gedoe krijg ik juist de zenuwen.
Mijn kleine honden eten ze met veel smaak veilig op.
Eten een klein stukje kopvlees erbij en poepen prima.
Er zit zoveel vlees aan, dat enkel karkas ook geen al te droge poep geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door