Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Remi
#57755
Hallo ::)
ik ben nieuw hier en lees al een tijdje mee.
Ik wil graag mijn honden laten barfen maar dan moet ik wel eerst de goede info hebben.
Gisteren was ik bij een slachthuis hier om de hoek en die verkoopt alleen maar hart voor 2 euro de kilo.
Hij zegt niet meer te mogen verkopen van de koningin.
Ik denk dat als ik er regelmatig heen ga ik wel meer zou kunnen krijgen.(rund)
Maar wat ze nou precies mogen ?
(hart,long,pens,nietdragende ribben, staart en de rest?)
Staat dat ergens hier beschreven op de site?
Ik ben niet zo`n heel computerbeest dus kom ook niet overal in.
Alvast bedankt.
Margreet ;D
Door Lizzy
#57759
Remi schreef: Hallo ::)
ik ben nieuw hier en lees al een tijdje mee.
Ik wil graag mijn honden laten barfen maar dan moet ik wel eerst de goede info hebben.
Gisteren was ik bij een slachthuis hier om de hoek en die verkoopt alleen maar hart voor 2 euro de kilo.
Hij zegt niet meer te mogen verkopen van de koningin.
Ik denk dat als ik er regelmatig heen ga ik wel meer zou kunnen krijgen.(rund)
Maar wat ze nou precies mogen ?
(hart,long,pens,nietdragende ribben, staart en de rest?)
Staat dat ergens hier beschreven op de site?
Ik ben niet zo`n heel computerbeest dus kom ook niet overal in.
Alvast bedankt.
Margreet ;D
Hoi Margreet, welkom op Barfplaats.

Wat voer je nu? Zijn jouw honden al gewend rauw te eten (ook botten)? Zo niet, dan kun je beter eerst het document in de "bibliotheek" lezen "Honden en het eten van botten".

Van rund kun je gebruiken: hart, long, pens, strotten en vlees. Verder niet zoveel eigenlijk. De botten van een rund zijn te hard dus je moet op zoek naar botten van jonge dieren zoals lam en geit. Maar, natuurlijk ook vlees/botsoorten van kip, eend, parelhoen, kalkoen, konijn, etc. zijn geschikt voor de hond. Kun je daar ook aan komen?

Wat bedoel je trouwens met "ik wil graag mijn honden laten barfen, maar dan moet ik wel eerst de goede info hebben"? Want over BARF (of soortgelijke voermethodes) zijn behoorlijk dikke boeken geschreven dus ik denk dat je je vragen wel moet specificeren ;D.

Welke boeken heb je gelezen over het zelf samenstellen van voeding?

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 25 feb 2004, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Remi
#57778
Hallo Lizzy
bedankt voor je reaktie. :D

Om te beginnen heb ik helemaal niets gelezen over barfen, alleen op deze site.
Ik ben nu net aan het neuzen in je bibliotheek.
Mijn honden krijgen nu van die vieze geperste pedigree brokken. :-\ Worden gemaakt op de fabriek van mijn man. Ja,ja daar worden wij rijk van. ;)
Aangezien de hondjes er wel bij varen vindt mijn man het wel makkelijk zo.
Maar ik vindt dat ze verwend zijn met training en opvoeding en aandacht, dat we het met hun eten een beetje gelijk moeten trekken. Want natuurlijk vinden ze vlees lekkerder. :D
Ik denk dat ik in Den Bosch eens naar een Turkse slachter moet zoeken.
Je hoort wel weer van me
Margreet.
Door casangio
#58210
Hij zegt niet meer te mogen verkopen van de koningin.


Hoi Magreet,

Goh, dat de Koningin zo'n maatregel neemt. Ik wist niet dat ze ook al wat te vertellen had over de slachthuizen ::) ::) ::)Ik dacht dat ze het hartstikke druk had met andere zaken ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Zit er geen poelier, gewone of turkse slager bij jou in de buurt ??? ??? ???
groetjes
alma
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door