Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Carlijn
#580938
Misschien staat het al ergens maar ik kan het niet vinden.

Wat kun je het beste gebruiken om b.v. een konijn/ ribben/ rugwervels etc.. in stukken te snijden/hakken ?
Voor kip, zalmkoppen en ander klein spul gebruik ik een snoeischaar en dat werkt prima maar is voor het overige werk te klein.
Nu zat ik te denken aan een hakbijtje maar werkt dat ook echt goed ? en waar kan je die kopen ?
(ik heb maar een klein huisje en geen tuin dus een houthakkersbijl is mij iets te gortig ;) )
Door nikèdog2000
#580955
ik gebruik een blok hout
en een echte hakbijl
ik denk dat je bij gamma of praxis moet zijn voor een bijl
je heb ze met korte stelen
Door Femke
#580965
ik heb laatst ook een houthakkersbijltje gekocht bij praxis voor 6,49.
Het mooiste is een slagersbijltje maar die zijn óf heel duur óf van een kl*tekwaliteit.

Ik moet alleen nog op zoek naar een geschikte plank eronder.
Door Tanna
#580985
Ik heb bij Ikea een vleeshakbijltje gekocht. Weet niet meer hoe duur dat was, maar het viel nogal mee.
Ik gebruik een kunststof plank die ik over de houten broodplank leg. Met het bijltje hak ik bijvoorbeeld lamsrib, kalfsstaart en kippepoten.
Door 202Spots
#580988
Ik vind de takken knippers met lange handles eigenlijk veel makkelijker dan 'n bijtje.
Ik gebruik deze voor bijna alles wat in stukken geknipt moet worden.
Afbeelding
Door Femke
#581017
202spots schreef: Ik vind de takken knippers met lange handles eigenlijk veel makkelijker dan 'n bijtje.
Ik gebruik deze voor bijna alles wat in stukken geknipt moet worden.
Afbeelding
had nog staan twijfelen over zo'n ding...... :-\ :-\
Door Lil
#581230
Hier de luxe om over een heus slagersbijltje te beschikken. En ik geloof dat ze nieuw vrij duur zijn in de aanschaf. Wel is dit ding al jaren oud, het gaat volgens mij al een generatie mee. Twee keer per jaar slijpen en het gaat super.

Gaat het echt met zo'n takkenschaar???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#581281
Hier ook een heuse slagersbijl :D, was een eurootje of 30, maar dan heb je ook wel iets om mee te hakken ;D
Echt veel moeite kost het niet met dit ding, meer een kwestie van er hard in laten vallen.
Door tieneke
#581290
In ons stookhok staat een groot hakblok met grote houtbijl die ik soms even leen ;D,gaat als een speer :P
Door tieneke
#581291
Angelique schreef: Hier ook een heuse slagersbijl :D, was een eurootje of 30, maar dan heb je ook wel iets om mee te hakken ;D
Echt veel moeite kost het niet met dit ding, meer een kwestie van er hard in laten vallen.
Gebruiken jullie zeker ook voor het hout ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#581322
tieneke schreef: Gebruiken jullie zeker ook voor het hout ;D ;D
Neuh, we hebben een gasleiding ;D
Door Carlijn
#581390
Angelique schreef: Hier ook een heuse slagersbijl :D, was een eurootje of 30, maar dan heb je ook wel iets om mee te hakken ;D
Echt veel moeite kost het niet met dit ding, meer een kwestie van er hard in laten vallen.
Euh... dat lijkt me wel erg mooi maar waar koop je zo iets als particulier ?
Door Malamoods
#581547
Hi hi, straks komt er ook nog een ehbo-hoekje op bp, vanwege de ongelukjes.... ;D

Rachel.
Door tieneke
#581593
Malamoods schreef: Hi hi, straks komt er ook nog een ehbo-hoekje op bp, vanwege de ongelukjes.... ;D

Rachel.
:o :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door