Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#580392
Een vraag.
Ik heb de mogelijkheid gevonden om af en toe aan een heel lam te komen. Nu word mij gevraagd hoe ik dat lam evt wil hebben.

Vanzelfsprekend wil ik hem gevild hebben en dan zat ik aan het volgende te denken.....En dan later thuis evt nog stukken vlees eraf te snijden.

* Kop
* Nek
* Rug
* Ribben beide zijdes in het geheel (2 stukken dus)
* Schouders
* Heupen
* Staart
* Poten, hoeven eraf, en iedere poot in 2-en (dus doormidden bij pols en hak). Lekker als recreatie.
* Organen, dus lever/hart/longen/pens

Wat moet ik met de darmen doen?

Is dat een idee??? Of zouden jullie hem anders laten opdelen? ???
Door roefus
#580420
ajakkie, ik moet er weer helemaal niet aan denken 8)
Door tieneke
#580424
Makkelijk toch als ze alles in hapklare brokken ;Dverdelen ;)
Buiten de darmen dan :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#580455
tieneke schreef: Makkelijk toch als ze alles in hapklare brokken ;Dverdelen ;)
Buiten de darmen dan :-X
Afbeelding let je wel even op je taalkeuze ;D
Door EdwinK
#580467
Dacht dat je dat lam met ons ging delen :(




:P
Laatst gewijzigd door EdwinK op vr 30 jun 2006, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#580468
Edwin en Brenda schreef: Dacht dat je dat lam met ons ging delen :(




:P
;D ;D ;D ;Dzou niet verkeerd zijn ;D ;D ;D
Door Lizzy
#580609
Ik vermoed dat ze de darmen ook best op kunnen eten, maar ik zou die ook weggooien. Voor de rest kun je weer blij zijn met je buit ;D!
Door aaltje
#580743
Als het een ekolam is zou ik alles opvoeren. Ligt natuurlijk wel aan de leeftijd van het lam. Ik heb er 2 gescored begin dit jaar. Ze waren voortijdig overleden. Ze zijn in de vriezer gegaan en toen bevroren in stukken gezaagd van zo'n 750 gram. Ja en het was met huid en haar.
Alles = op gegaan. Hond deed het er erg goed op. Het waren erg jonge lammeren dus zijn de pootjes met hoefjes ook opgegeten.
Het stonk wel een beetje, dat kwam door de pensinhoud en de darmen. Het was ontdooien in een bak met deksel erop.
Een keer heb ik de bak opengemaakt in de keuken (hond eet buiten) en het heeft nog uren gestonken.
Door *wendy*
#580766
Ik heb een adres in zeeland gevonden. Weet ff niet het eiland, maar het eiland boven zeeuws-vlaanderen.
Eerdaags als ik de verdeling doorgeef (willen ze weten ivm kosten) ga ik voorzichtig vragen of ze er niet 2 hebben voor me. Tenslotte heb ik ook 2 honden ;D
Vind het sneu voor de lammetjes, maar ja....voor de hondjes ...
Door anita68
#580779
De eilanden boven zeeuws vlaanderen? Dat zijn Walcheren en Zuid-Beveland.
Gaaf dat je daar zo'n lammetje hebt gescoord, moet er zelf niet aan denken hoor om zo'n beestje te verzagen, alhoewel ik begrijp dat je het laat doen he?

Groetjes Anita
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580841
pippy schreef: Ik heb een adres in zeeland gevonden. Weet ff niet het eiland, maar het eiland boven zeeuws-vlaanderen.
Eerdaags als ik de verdeling doorgeef (willen ze weten ivm kosten) ga ik voorzichtig vragen of ze er niet 2 hebben voor me. Tenslotte heb ik ook 2 honden ;D
Vind het sneu voor de lammetjes, maar ja....voor de hondjes ...
Ik ben benieuwd hoe duur het is, je hebt hier in zeeland ook een schaapskudde waar je slachtlammeren kunt kopen , je kunt dan inderdaad ook doorgeven hoe je hem wilt gewoon in stukken of netjes uitgebeend voor menselijke consumtie (koteletjes en bouten) maar ik vind het vrij prijzig, het lam op zich is niet duur maar met de slacht erbij wordt het een duur grapje het was toen iets van 90 euro voor 1 lam van 20 kilo (totaal prijs)
Laatst gewijzigd door sylvia op za 01 jul 2006, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door