Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#580151
Ik ben al weer ff niet geweest...tenminste wel als alleen lezer.
We hebben Lodewijk nu al weer geruime tijd aan de barf (vanaf okt-2005) hij was 2 toen ik er mee begon dus heb de puppy barf gemist.

Met Lodewijk gaat het super, eet perfect alles en ziet er waaaaanziniggg uit. Kreeg complimenten van de dierenarts, en pas op de bullterrier forumdag een mooie compacte reu vermelding op zijn keurraport ;D
Hij heeft geen uitslag meer. dus de barf doet wat ik wilde ;)

Nu komt er zaterdag een amerikaanse bulldogpup hier wonen en weet nu niet zo goed hoe ik zal beginnen, ik heb geen molen dus botten malen is ff geen optie.
Maar neem aan dat zij vor gewone vleesbotten nog niet zo klaar is met haar melktandjes. (buiten een oefenkluif om dan)

Ik zat nu zelf te denken om de eerste week ff alleen de brokjes van de fokker te geven omdat ze al genoeg verranderingen heeft.
Dan wilde ik de brokken afbouwen en kvv introduceren en opvoeren.
Daarbij kippennekjes en af en toe bv een lams hartje. en gewoon vlees zonder bot zoals paardenbiefstuk en wat vis soorten.
Nu had ik ook al als optie om wat kippenpoten van te voren te bewerken met een hamer zodat het bot al fijn is maar ze wel moet werken om de poot te snijden...is dat een optie??

en vanaf welke leeftijd kun je beginnen met vleesbotten?? lijkt mij na/tijdens het wisselen.

hoor het graag als ik er naast zit en hoe ik het aan kan pakken.


Was wel leuk de fokker had goeie oren voor BARF.
Ze vonden het echt interessant en zouden zich erin gaan verdiepen voor hun hond. Toen ik later weer kwam wisten ze er al meer vanaf, dus ze hadden al wat gelezen. ;D

Nou onze dame gaat LOTJE heten, en is nu 8 wkn. ik zal een foto bijvoegen.

Afbeelding

Afbeelding


grtz ursula
#580196
Hier eet puppy vanaf een week of 6/7 al kwarteltjes, kippenekken, kipkarkassen, sardines, heel uiteraard. Met jouw pup kun je dus ook meteen aan de barf als het moet :D

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D
Door Twiz
#580268
Wat een lievertje zeg..........

Het is misschien wel een goed plan om even op barfclub te kijken. Daar staan de barfavonturen van Linga vanaf puppy op. Ook een menu voorbeeld zoals Linga dat heeft gegeten staat erbij.
#580395
dank je wel, ja het is echt een schatje, maar vind het allemaal wel weer spannend hoor zo'n pupseltje ;D
maar kan dus gewoon met een gerust hart barfen.
nu is het bij volwassen honden 2 to 5 % en ondanks dat ik heel veel loop en doe met lodewijk heeft hij genoeg aan 500 gram vlees, terwijl hij 30 kilo is...van 600 gram werdt hij vatsig.

nu is het bij pups 5 to 10 % hoe bekijken jullie dat,want als ze dan 7 kilo is eet ze meer dan lodewijk?? en geef je dan ook wel in 3 maaltijden?? vind ik wel lastig met bv kippenpoten, als je die te klein maakt worden het van die hap slik weg brokken en leert ze nog niet goed snijden...
#580397
ursula.v.gelder schreef: dank je wel, ja het is echt een schatje, maar vind het allemaal wel weer spannend hoor zo'n pupseltje ;D
maar kan dus gewoon met een gerust hart barfen.
nu is het bij volwassen honden 2 to 5 % en ondanks dat ik heel veel loop en doe met lodewijk heeft hij genoeg aan 500 gram vlees, terwijl hij 30 kilo is...van 600 gram werdt hij vatsig.

nu is het bij pups 5 to 10 % hoe bekijken jullie dat,want als ze dan 7 kilo is eet ze meer dan lodewijk?? en geef je dan ook wel in 3 maaltijden?? vind ik wel lastig met bv kippenpoten, als je die te klein maakt worden het van die hap slik weg brokken en leert ze nog niet goed snijden...
Ik geef drie maaltijden en klein maken van rmbtjes laat ik aan haarzelf over. Een echte kippepoot krijgt pupsel hier nog niet weg, maar klein maken vind ik altijd gevaarlijk dan groot laten. Pupje hier eet momenteel (12 weekjes) een slag meer dan haar volwassen tantes, ik gok zo rond de 7%. Dat heeft ze momenteel ook nodig, wordt vanzelf wel weer minder.
Door Jojo
#580400
Ik kreeg met 8 weken ook een brokkenpup afgeleverd, die heb ik meteen de volgende dag aan de carnibest gezet. Nieuw huis, nieuwe mensen, nieuw voer ;D No problemo.
Omdat ze zo veel en vooral zulke kleine maaltijden kreeg vond ik carnibest wel makkelijk. `s avonds als mn volwassen bull ook te eten krijgt, barft ze - zo mogelijk- met de pot mee :D
Wat zij allemaal al weg krijgt met dat kleine bekkie zijn eende- en kippenekken, kippenvleugels (de ander krijgt de rest van de kip, voor haar sloop ik de vleugels er dan af ;D), sardines en natuurlijk gewoon allerlei soorten spiervlees. Orgaan geef ik nog niet echt omdat dat al zo veel in de carnibest zit, op een kippehartje of stukje lever na, om te leren eten, voor de smaak.
Door Pyts
#580829
Ravasz at ook meer als zijn volwassen huisgenoot bij de fokker. Ik dacht ook: er kan geen 600 gr. CB per dag in zo'n puplijfje! Maar dat kan dus prima! ;D

Ravasz is nu 9,5 week en heeft vanavond zijn eerste lamsrib op, dat was smullen!!!Als ze goed kauwen moet het kunnen hoorde ik...Dus geprobeerd en ja hoor, groot succes! (hij kreeg een ribje van 70 gram)

Volgens mij kun je de pup zo overzetten op kvv, een hond denkt niet: oooh wat lekker, hetzelfde merk als thuis! Nee die denkt: hé dit is eten! En dat moet ze toch ook gaan denken bij KVV. Ze eten de eerste dagen toch wat minder goed, mooie gelegenheid om over te stappen! ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580840
Pyts schreef: Ze eten de eerste dagen toch wat minder goed, mooie gelegenheid om over te stappen! ;)

Behalve Donna dan , die was door haar fokker afgespeend met jeukenumaar en die kreeg hier haar eerste bakje cb bij aankomst uit Frankrijk die nam 1 hap en scheurde in één ruk de hele bak leeg, de volgende dag dacht ze dat ze er wel vandoor kon met een halve lamsribbenkast ;D
Door Jojo
#580983
sylvia schreef: Behalve Donna dan , die was door haar fokker afgespeend met jeukenumaar en die kreeg hier haar eerste bakje cb bij aankomst uit Frankrijk die nam 1 hap en scheurde in één ruk de hele bak leeg, de volgende dag dacht ze dat ze er wel vandoor kon met een halve lamsribbenkast ;D
Yep, hier hetzelfde succesverhaal, van de fokker kreeg ik een prachtig samengesteld puppypakket van PP mee (nog mensen met interesse?! ::)) maar ze kreeg bij mij meteen een schaaltje carnibest. Ik heb een pup nog nooit zo snel zie schransen :o Hoezo wennen?! Daarvoor wil een pupje wel weg bij moeder en nestgenoten en van omgeving veranderen hoor! ;D Die denkt geen moment meer aan heimwee, nee alleen nog maar aan voedertijd ;D ;D
Door Pyts
#581174
En hier heeft ie dan weer liever een bot dan Cb, daar haalt hij nog net zijn neus niet voor op...De kippennekken gingen er in de eerste dagen wel in, maar de Cb dus niet zo goed...En nog steeds is dat geen feestje. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#581266
Pyts schreef: En hier heeft ie dan weer liever een bot dan Cb, daar haalt hij nog net zijn neus niet voor op...De kippennekken gingen er in de eerste dagen wel in, maar de Cb dus niet zo goed...En nog steeds is dat geen feestje. ;)
Dat is ook weer normaal, ik zie dat hier nu ook weer bij de kittens die zijn ook niet enthousiast bij kvv maar wel bij de barf maaltijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door