Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door patricia20
#580249
ik heb me rot gezocht over snoepjes die je zelf kunt makkelij(een makkelijk iets te maken bijvoorkeur haha)
maar ik kan dus niks vinden.
dus nu is mijn vraag hoe maken jullie de snoepjes?
ik geef ze kvv en barf af en toe(kip alleen eigenlijk tot nu toe)

wie kan mij helpen :)
Gebruikersavatar
Door pike
#580280
ik heb het hier als volgt geleerd:

bekleed het bakblik met bakpapier
en leg daarop in kleine stukjes gesneden vlees (ik heb poulet gebruikt en stooflapje van rund)
schuif dat in de oven op 80 graden deurtje dicht
het vlees droogt dan heel langzaam en je houdt uiteindelijk kurkdroge kleine lekkere en gezonde snoepjes over :D piece of cake :D

als je lever gebruikt schijnt je hele huis te stinken en dat heb ik zelf dus niet uitgeprobeerd
Gebruikersavatar
Door Madera
#580355
ach wat is stinken? ;D

nee even serieus, wat ik meestal doe is gewoon pensstaafjes halen in de winkel en die klein knippen, anders kun je idd diverse soorten vlees drogen. lever vind ik wel te doen maar dan wel met keukendeur dicht en balkon deur open! ;D
Door patricia20
#580783
haha aan lever begin ik dus niet ;):P

alleen heb ik geen oven,dus dat word weer lastig, dat van die pensstaafjes is ook wel een goed idee idd,alleen worden ze dan weer niet te klein,dat het blijft hangen als ze het niet goed kauwen?
ja sorrie,maar dat vind ik altijd zo'n eng idee..

ze hebben nu een heel grote bullepees gekregen,en die is niet zo makkelijk in kleine stukjes te maken haha,dus dat word hem niet haha
Door herder_lover
#581019
ik vind lever helemaal niet stinken hoor, echt ruik er niets van!
Ik doe stukje lever (rund-) in de oven en dan langzaam aan op 75 graden (lager gaat ie van mij niet) een tijdje staan tot ze niet meer te plakkerig zijn. Dan afkoelen en mee naar de training. Is ook de enige tijd dat ze hier een koekje krijgen (dus Brandy en Dara hebben altijd pech ;D)...
Kipfilet kan ook.
Volgens mij kan met een magnetron ook...

Anders levertjes heel ff koken en afkoelen en in de open lucht laten opdrogen. Is het ook niet te plakkerig meer ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#581116
judith1967 schreef: IK heb ook eens lever gedroogd in de oven,ik vond het niet stinken.
In dat geval ga ik het toch ook maar eens proberen, want lever is altijd nog een stuk goedkoper dan afgeprijsde poulet of stooflap!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door