Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#580005
Hoe berekenen jullie eigenlijk vleesbot? Bijvb. kippenbout of konijnenbout, is dat dan 20% bot en de rest spiervlees? Of bvb., lamsrib, zalmkop? Dat is een vraagje waar ik al een tijdje mee sukkel ;D
Wat is dan eigelijk een vleesbot 50%-50%?
Door 202Spots
#580015
chrisje schreef: Hoe berekenen jullie eigenlijk vleesbot? Bijvb. kippenbout of konijnenbout, is dat dan 20% bot en de rest spiervlees? Of bvb., lamsrib, zalmkop? Dat is een vraagje waar ik al een tijdje mee sukkel ;D
Wat is dan eigelijk een vleesbot 50%-50%?
Ik kijk er naar... ;)
Ik denk dat het bijna onmogelijk is om 'n vleesbot te vinden wat precies 50% bot en 50% vlees is....
misschien 'n lams rib met veel vlees, of lam nek ?
Het beste is om gewoon 'n gemiddelde te nemen, wanneer er vandaag 'n halve kip is gegeten, dan zal de verhouding vlees dus veel meer zijn dan 50%...en morgen geef je dan iets meer bot van rib of nek.
En het hoeft echt niet elke dag precies 50-50 te wezen.

De beste manier om te kijken of je goed zit, is naar de poep te kijken,wanneer je TEveel bot geeft is de ontlasting TE hard en TE droog, wanneer je niet genoeg geeft dan word het losser, en wanneer het precies goed is dan geef je de juiste verhouding! ;)

Welcome to the world of poop watchers! 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op do 29 jun 2006, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#580164
202spots schreef:
Welcome to the world of poop watchers! 8)
En dan moet je zo een hebben van "ik poep lekker in de bosjes" en dan zit je tussen de takken en de blaadjes te zoeken "waar ligt het gvd" en dan hoor je achter je "bent u iets kwijt mevrouw?" ;D
Door chrisje
#580255
pike schreef: En dan moet je zo een hebben van "ik poep lekker in de bosjes" en dan zit je tussen de takken en de blaadjes te zoeken "waar ligt het gvd" en dan hoor je achter je "bent u iets kwijt mevrouw?" ;D

;D ;D ;D
Dat zijn de plezierige anekdotes, he
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door