Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cin
#579727
Verschrikkelijk, wat kunnen honden mutsen zeg!
Ben nu ruim twee weken bezig met barf, niet al te moeilijke dingen voor de hondjes, kippennekken en kipkarkassen en lamsrib zijn de enige kluif-dingen. Daarnaast hebben ze ook al een in-stukjes-gesneden-sardientje gehad qua kluif-ding. (en daarnaast tuurlijk de organen en spiervlees...)

Sem is een verwoed barfer, het echte OER-hondje komt in haar boven als ik haar iets voorschotel. Geweldig om te zien! Die stort zich echt op ALLES wat in haar bak zit, no problemo, bakje is ook altijd leeg. Feest voor Sem dus.

Jay is het andere uiterste. Als ik een stukje vlees niet klein genoeg heb gesneden zodat het niet in 1x naar binnen gewerkt kan worden, pakt hij het in zijn bek, voelt het formaat en spuugt het uit. ' Niet klein genoeg gesneden!'.
Sardientjes in stukjes: 1 stukje neemt hij vast en kauwt daar 1x op, voelt graatje, spuugt alles uit en kijkt mij beledigend aan: DAAR zit GRAAT in!
Gisteren een lamsrib, meer vlees dan bot. Is 1 groot ding. Ligt voor zijn neus te wachten om opgegeten te worden, maar Jay gaat er schaapachtig achter zitten en kijkt mij aan met een blik van: Is geen br*k-formaat!
Trekspelletjes helpen niet, wegschoppen e.d. helpt niet, hij vreet het niet. Zijn maag hoor ik knorren maar zijn bek vertikt het om te malen. -Hap-slik-weg-en-anders-niet- is zijn motto en daar wijkt hij niet vanaf.
Stukje pens iets te groot gesneden? Laat hij gewoon liggen...

Vanmorgen kregen ze kippennekken en kalfskopvlees.
Sem is er meteen mee weg en die hoor je niet meer.
Jay parkeert zijn kont achter de etensbak en dat was het. Half uurtje later zit hij nog zo.
Ben me toch BOOS geworden vanmorgen! Dat hielp wel iets, met errrugggg lange tanden is hij aan zijn eten begonnen, bakje is uiteindelijk wel leeg, maar de lol is bij deze hond gewoon ver te zoeken. Hij wil niets anders dan br*k lijkt wel, en is verschrikkelijk beledigd met dit soort rauw voer... Te lang aan de brokken gezeten misschien? Ik schat hem 7 jaar oud nu...
Wat een WATJE!

Iemand ook zo'n hond in huis gehad?
Komt het goed????? ::)
#579747
ja, ik heb zo'n hond in huis. En ja, het komt goed, alleen slechts op één manier: Negeren!

Het is verschrikkelijk moeilijk maar je moet bikkelhard zijn. Bij Loebas heb ik nu de insteek: wil je niet, dan eet je maar niet.
Loebas is ook zo'n twut met eten. Pakt alle vlees stukje voor stukje uit zijn bak, gooit het ernaast neer. Kluiven heeft hij al helemaal geen zin in :-X. Op het laatst was het zelfs zo erg dat ik hem met een vork voerde :-[

Sinds ik zijn eten neerzet en er dan gewoon bij wegloop (we hebben een open keuken) gaat het goed. Hij kijkt wel 6 keer over zijn schouder of ik écht écht écht niet even kom helpen, maar als ik stug de andere kant op blijf kijken begint hij te eten.Hij komt een keer of 3 de kamer inlopen om te kijken of hij nog een spektakeltje kan maken maar als je hem niet aankijkt en niets tegen hem zegt gaat hij terug naar de keuken en eet weer verder.
Als je echter de fout maakt door tegen hem te praten, dan blijft hij je aandacht vragen, en eet gewoon niet verder.

Soms als ik iets nieuws hebt (zoals laatst sardientjes) en dat uit de hand voer vindt het het prachtig als er weer een spektakel van het eten gemaakt wordt. Ik kan er dan gif op innemen dat hij de volgende twee, drie keer weer staat te mutsen met zijn eten.

Dus, hoe moeilijk ook: laat hem maar in z'n sop gaarkoken. Die stukjes zijn niet te groot, hij heeft tanden gekregen van moeder natuur ;)
#579773
Aan jouw verhaal te lezen eet je hond wel alles, als je maar negeert... Maar heeft hij ondertussen ook de smaak qua smaak te pakken? Ik heb namelijk echt het idee dat mijn hond het ook helemaaaaaal niet lekker vindt.... Hij kreeg farmfood, een brok met zo min mogelijk 'zooi' erin... dus dat was ook eigenlijk geen feestmaal iedere dag, gewoon kale saaie brok. Nu krijgen ze gevarieerd en hij 'mot het niet'...

Ach, ik hou wel vol... tis alleen zo jammer, IK ben enthousiast over dat hele barf-gedoe, en nu krijg ik mijn hond niet mee!
Door supersam2005
#579774
Ik snap heel goed dat je het beste wil voeren aan je hond. Maar voor je hond moet elke dag toch gewoon een feestje zijn en elke maaltijd een fantastisch dineetje ? ???
Jij wordt "gek" van je ik-wil-niet-barfen-hond en je hond baalt elke dag van wat er in zijn bak ligt. Volgens hem doe je het hartstikke fout en dat wil hij je gewoon duidelijk maken. >:(
Ga hem gewoon lekker overdreven positief benaderen als je hem zijn bak geeft. Geef hem ruim de tijd om in alle rust te eten. En als het dan e-i-n-d-e-l-ij-k gelukt is, prijs je hem weer overdreven. ;)
#579775
Is het niet zo dat hij het gewoon nog moet leren? Toen ik mijn vorige hond de eerste paar keer kvv voorschotelde, vond hij het ook maar vreemd... Hij had liever brokken (puur uit gewoonte volgens mij)... Het heeft even geduurd, maar met flink negeren vrat hij uiteindelijk binnen no-time zijn bak leeg! Geef hem de tijd, besteed er niet teveel aandacht aan en snij desnoods eerst nog even kleine stukjes....

Rachel.
#579777
Cin schreef: Aan jouw verhaal te lezen eet je hond wel alles, als je maar negeert... Maar heeft hij ondertussen ook de smaak qua smaak te pakken? Ik heb namelijk echt het idee dat mijn hond het ook helemaaaaaal niet lekker vindt.... Hij kreeg farmfood, een brok met zo min mogelijk 'zooi' erin... dus dat was ook eigenlijk geen feestmaal iedere dag, gewoon kale saaie brok. Nu krijgen ze gevarieerd en hij 'mot het niet'...

Ach, ik hou wel vol... tis alleen zo jammer, IK ben enthousiast over dat hele barf-gedoe, en nu krijg ik mijn hond niet mee!
Loebas zou hier ook nog een moord doen voor die kale saaie brok. Tja en waarom? Inmiddels is hij KVV wel gaan waarderen, alleen dat BARF ziet hij niet echt zitten.
Als ik hem zou laten kiezen tussen de brok en CB zou hij onherroepelijk voor de brok kiezen, ondanks dat hij al twee jaar geen brok meer heeft gehad.

En het stomme is: Sunday mijn ene hond heeft 5 jaar lang brok gegeten, en Loebas maar twee jaar. Sunday was er meteen vanaf het begin wild van, en Loebas niet. Loebas gruwelde er zelfs van in het begin!

Misschien dezelfde reden als waarom de ene mens graag rauwkost lust en de ander gekker is op vlees?
#579778
supersam2005 schreef: Ik snap heel goed dat je het beste wil voeren aan je hond. Maar voor je hond moet elke dag toch gewoon een feestje zijn en elke maaltijd een fantastisch dineetje ? ???
Jij wordt "gek" van je ik-wil-niet-barfen-hond en je hond baalt elke dag van wat er in zijn bak ligt. Volgens hem doe je het hartstikke fout en dat wil hij je gewoon duidelijk maken. >:(
Ga hem gewoon lekker overdreven positief benaderen als je hem zijn bak geeft. Geef hem ruim de tijd om in alle rust te eten. En als het dan e-i-n-d-e-l-ij-k gelukt is, prijs je hem weer overdreven. ;)
Ik heb enorm gemopperd op hem vanmorgen en hem met zijn neus in de bak geplant. Toen is hij gaan eten terwijl ik verder mijn brood ging smeren. Toen hij klaar was heb ik ook als een gek staan jubelen en hem als beloning een honden-koekje (zooi, weet het maar Jay vind zooi fantastisch!) gegeven, en daar was hij superblij mee!
#579779
Ik heb ook 1 hond die absoluut geen barfer is. Ik heb het zo een 4 a 5 maanden volgehouden en met erruuuggg lange tanden ging dan wel wat kipkarkas/nekken naar binnen en 3 lamsribbetjes ging ook nog wel maar daar hield het bij op. Jesse krijgt nu gewoon weer voor het merendeel haar eigen vertrouwde Carnibest en daar is ze helemaal happy mee. Voor Jesse heb ik domweg alle smaken CB op voorraad. En een stukje pens gaat ook wel, mits klein gesneden en wat spiervlees ook. De andere 4 barfen perfect en zijn daar helemaal happy mee.
#579780
Femke schreef: Loebas zou hier ook nog een moord doen voor die kale saaie brok. Tja en waarom? Inmiddels is hij KVV wel gaan waarderen, alleen dat BARF ziet hij niet echt zitten.
Als ik hem zou laten kiezen tussen de brok en CB zou hij onherroepelijk voor de brok kiezen, ondanks dat hij al twee jaar geen brok meer heeft gehad.

En het stomme is: Sunday mijn ene hond heeft 5 jaar lang brok gegeten, en Loebas maar twee jaar. Sunday was er meteen vanaf het begin wild van, en Loebas niet. Loebas gruwelde er zelfs van in het begin!

Misschien dezelfde reden als waarom de ene mens graag rauwkost lust en de ander gekker is op vlees?
Hi hi, ik hou ook niet van kluiven! ;D

Rachel.
#579785
Cindy de Wolf schreef: Ik heb ook 1 hond die absoluut geen barfer is. Ik heb het zo een 4 a 5 maanden volgehouden en met erruuuggg lange tanden ging dan wel wat kipkarkas/nekken naar binnen en 3 lamsribbetjes ging ook nog wel maar daar hield het bij op. Jesse krijgt nu gewoon weer voor het merendeel haar eigen vertrouwde Carnibest en daar is ze helemaal happy mee. Voor Jesse heb ik domweg alle smaken CB op voorraad. En een stukje pens gaat ook wel, mits klein gesneden en wat spiervlees ook. De andere 4 barfen perfect en zijn daar helemaal happy mee.
Voordat ik van de farmfood overstapte op de barf, heb ik KVV ingeslagen (AHV). Sem weer helemaal gek op dit eten natuurlijk, Jay vrat DIT niet eens, ook niet met yoghurt of huttenkase eroverheen. Dus ben ik maar gelijk verder gegaan op Barf. Hem op KVV zetten is dus ook geen optie, die lange tanden blijven ::)
Hij wil gewoon alleen maar brok, en dat komt er niet meer in...

Ik ga hem morgen maar gewoon negeren...en de boel weghalen als hij er niet van eet en dan morgenavond weer dezelfde bak voorzetten... Kijken of dat helpt.
Ben allang overtuigd: Jay stamt NIET van de wolf af, haha!
Jay komt uit de categorie: pluchen beesten op de hoedenplank...
#579788
Cin schreef:
Ben allang overtuigd: Jay stamt NIET van de wolf af, haha!
Jay komt uit de categorie: pluchen beesten op de hoedenplank...
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


raap mij maar op!

Nee het is en blijft een drama, zo'n hond. Maar vaak is het zo: hoe minder stampij je maakt, hoe beter het wordt. Als ze honger hebben eten ze vanzelf wel- hoewel ze het soms tergend lang kunnen volhouden. Loebas eet ook barre slecht als er een teefje loops is. Soms maar twee maaltijden in een hele week. En hij is nog nooit omgevallen...........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door