Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Pyts
#579077
In het paspoort van Ravasz srtaat bij zijn eerste enting, toen hij 6,5 week was, dat hij rond de 10e week weer geënt moet worden. Klopt dit wel? Ik zie dit nergens terug hier...De eerste enting was de Nobivacpuppy dp.

En wanneer kan de eerste Weil-enting plaatsvinden? Hij zwemt enorm graag namelijk.

Voor Fré (die ik al 2x achterelkaar voor rabiës heb laten enten (wel gewoon Nobivac, dank u dierenarts :() heb ik een uitnodiging gehad om te laten enten tegen parvo, hondsdolheid en weil. Die laatste heeft ze zeker nodig, maar die andere twee?? Ik heb haar ook trouw laten enten, kan echter van de codes uit het paspoort weinig wijs worden. ::) Fré is nu 2 jaar.

Ik wil wel het beste voor mijn honden, maar het moet geen commerciele succes-actie van mijn DA worden...

Kan iemand me even helpen? Ravasz is met 7 weken ontwormt, moet het dan pas met de 12e week weer? Eerder toch neem ik aan?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579194
Ja dat klopt, het normale ent protocol is 6,9 en 12 weken en dan is die met 12 weken de cocktail enting.

Hier worden de pups ook volgens dit schema geent.


Als het goed is dan zal hij toch wel vaker ontwormt zijn neem ik aan. Ik zou hem zeker niet in de buurt van een enting ontwormen dus je kunt nog een wormenkuurtje meenemen als je de 12 weken enting gaat halen en dan geef je die met een week of 14. Let even op dat de da hem niet al direct op tafel er in jast gelijk met de enting .
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 28 jun 2006, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pyts
#579293
Ok prima, bedankt! En heb je ook een mening over die enting van Fré?

En dat van Weil, kan dat pas met 16 weken dan? Zag ik staan...Die zit toch bij de cocktail in?? ???

Ik kan het ook gewoon aan de DA overlaten en mezelf niet zo druk maken, maar ik twijfel aan de noodzaak van al die prikken.

Ravasz gaat naar de show dus die moet wel alles altijd halen neem ik aan?

groetjes. Pyts
Door Jojo
#579538
Nou, ik heb hier ook een pupje van 14 weken nu. Ik heb haar niet laten enten met 9 weken voor parvo en weill maar met 12 weken een 2e enting laten zetten. Dat was een coctail zonder weill. Die krijgt ze denk ik nog.... ben er nog niet helemaal over uit of ik haar tegen weill laat enten. Maar dat zou dan met 16 weken zijn en een 2 of 4 weken erna..... denk dan 4.
Qua ontwormen kreeg ik van de fokker het volgende schema: 3,6,9 weken en 3,6 en 9 maanden als richtlijn, die 9 weken is 8 geweest bij de fokker nog en die 3 maand is een week later geworden omdat ze toen net een enting had gehad ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579616
Pyts schreef: Ok prima, bedankt! En heb je ook een mening over die enting van Fré?

En dat van Weil, kan dat pas met 16 weken dan? Zag ik staan...Die zit toch bij de cocktail in?? ???

Ik kan het ook gewoon aan de DA overlaten en mezelf niet zo druk maken, maar ik twijfel aan de noodzaak van al die prikken.

Ravasz gaat naar de show dus die moet wel alles altijd halen neem ik aan?

groetjes. Pyts

hier hebben ze dit gekregen

met 6 weken hondenziekte en parvo levend verzwakt

met 9 weken parvo en weil

met 12 weken parvo, hondenziekte,leverziekte, lepto en para influenza

en dan zijn ze klaar.

Ja wat Fré betreft ik ent de volwassen honden helemaal niet alleen rabies als ik de grens over moet.
Door K@rin
#580303
Mijn entschema is 7,5 - 12 - 16 weken
daarna met 12 maanden de grote cocktail
alleen teven waarmee gefokt wordt krijgen ruim voor de loopsheid nog een cocktail (dan zijn ze ca. 2½ jaar oud)
voor het buitenland 1x per 3 jaar rabiës

WEIL zou ik wel elk jaar enten, wanneer mijn honden regelmatig zouden zwemmen ..........
Door Pyts
#580815
Ravasz en Fré zijn beide reeds geënt. Fré de cocktail en Ravasz parvo en weil. Op 9.5 week dus...en met 12 weken moet hij de laatste puppy-enting. Ik merk dat er allerlei verschillen zijn...Dus ik heb het schema van de DA en dat van Sylvia maar aangehouden. Volgende week zal ik Ravasz ontwormen, want dat kan beter wat later dan op de dag van enten toch?! ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#580896
Pyts schreef: Ravasz en Fré zijn beide reeds geënt. Fré de cocktail en Ravasz parvo en weil. Op 9.5 week dus...en met 12 weken moet hij de laatste puppy-enting. Ik merk dat er allerlei verschillen zijn...Dus ik heb het schema van de DA en dat van Sylvia maar aangehouden. Volgende week zal ik Ravasz ontwormen, want dat kan beter wat later dan op de dag van enten toch?! ???
Ja ik zou die wormenkuur minstens een week na de enting doen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door