Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#578177
Het is hap slik weg.Er valt niets te kauwen.Zelfs met de vrij kleine bekkies van mijn Shelties is er geen lol aan.Het snijden van de pens duurt langer dan het doorslikken.Ze hebben er,wat kauwen betreft,helemaal niets aan.Ik heb weer 2 grote runderpensen bestelt bij mijn vrienden.Dan hebben ze in elk geval meer kauwplezier dan met schapenpens. ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#578187
Pauline schreef: Alle pens is hier hap-slik-weg-kots-nog-een-keer-uit-en-hap-slik-weg. :-X ::)

Daarom maak ik er nu kleine stukjes van, dan pakt ie teminste ieder stukje in zijn bek! ;)

Maar dan is het helemaal hap slik weg,toch???
Door conleeuw
#578214
Pauline schreef: Alle pens is hier hap-slik-weg-kots-nog-een-keer-uit-en-hap-slik-weg. :-X ::)

Daarom maak ik er nu kleine stukjes van, dan pakt ie teminste ieder stukje in zijn bek! ;)
whahahaha, erg bekend, ik maak er ook iets kleinere hapstukken van, anders hoef Jazz het niet, echt een muts met eten is ze af en toe ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#578220
Hier ook geen schapenpens meer, tenminste als die bedoeld is als tandenborstel, want daar is schapenpens hier dus ook niet geschikt voor, dat slurpen ze zo naar binnen ::). Op grote stukken runderpens wordt wel wat langer gekauwd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#578234
Unique schreef: Maar dan is het helemaal hap slik weg,toch???
Ja dat is zo. Maar hier wordt een stuk van 300 gram ook zo doorgeslikt. En ik heb het geprobeerd met een halve schapenpens bij Joep. Nou die kauwt hij in 3 stukken en slikt ze dan ook gewoon door!

Dus het tandenborsteleffect werkt bij hem beslist niet! :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#578326
pike heeft er ook nauwelijks op gekauwd of aan getrokken, het meeste is zo naar binnen geglibberd >:(en uitgekotst voor herkauwing heeft hij het ook niet
Door Rajzcek
#578480
:)Misschien een kleine troost voor jullie,als de honden zulke grote stukken naar binnen werken,werkt het wel niet als tandenborstel.Maarrr wel goed voor de maag,die dan veel werk moet verzetten om te verteren.Wij voeren het ook aan de honden en geven dan een lekker bot om na te kauwen,terwijl de maag flink aan het werk is. ::)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#578488
Rajzcek schreef: :)Misschien een kleine troost voor jullie,als de honden zulke grote stukken naar binnen werken,werkt het wel niet als tandenborstel.Maarrr wel goed voor de maag,die dan veel werk moet verzetten om te verteren.Wij voeren het ook aan de honden en geven dan een lekker bot om na te kauwen,terwijl de maag flink aan het werk is. ::)

Ja, normaal gesproken krijgen ze hier ook een bot na,maar nu toevallig niet.Je hebt totaal geen eer van je werk.Geef mij maar runderpens,hoor.Daar hebben ze veel meer plezier aan. :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#578581
Hier is schapen zowel als runderpens niet geschikt als tandenborstel al geef ik een lap van een kilo dan nog schrokken ze het in één keer naar binnen maar omdat dit niet gaat kotsen ze het 6 keer uit ::) dus hier krijgen ze hapklare stukken pens en voor de tanden eten ze bot.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 27 jun 2006, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#578613
sylvia schreef: Hier is schapen zowel als runderpens niet geschikt als tandenborstel al geef ik een lap van een kilo dan nog schrokken ze het in één keer naar binnen maar omdat dit niet gaat kotsen ze het 6 keer uit ::) dus hier krijgen ze hapklare stukken pens en voor de tanden eten ze bot.
Hier ook. Hier wordt trouwens op geen enkel vlees gekluift. Als ik 1,5 kilo taai kopvlees aan Brutus geeft, dan heeft hij maar 1 doel: zo snel mogelijk naar binnen werken. Dus al kotsend gooit hij zoiets naar binnen. Daarom zegt JdBL ook: geef geen vlees zonder bot, dat is onnatuurlijk. En in feite zegt Tom Lonsdale hetzelfde: voer rauwe vleesbotten (en hele prooien, maar vooral ook rauwe vleesbotten). Dat is het enige waar honden echt op werken. Hahaha, kom je al gauw aan een hoger percentage bot als die 10%, waar die rawfeeders zo prat op gaan, maar daar zullen we het maar niet over hebben ;D.

Maar goed, om deze reden voer ik dus runder en schapenpens, want ik snij beide in stukken van zo'n 10 cm. en vergeet het tandenborstelverhaal. Hier krijgen ze genoeg vleesbot om d'r tandjes in te zetten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 27 jun 2006, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#578880
Lizzy schreef: Hier ook. Hier wordt trouwens op geen enkel vlees gekluift. Als ik 1,5 kilo taai kopvlees aan Brutus geeft, dan heeft hij maar 1 doel: zo snel mogelijk naar binnen werken. Dus al kotsend gooit hij zoiets naar binnen. Daarom zegt JdBL ook: geef geen vlees zonder bot, dat is onnatuurlijk. En in feite zegt Tom Lonsdale hetzelfde: voer rauwe vleesbotten (en hele prooien, maar vooral ook rauwe vleesbotten). Dat is het enige waar honden echt op werken. Hahaha, kom je al gauw aan een hoger percentage bot als die 10%, waar die rawfeeders zo prat op gaan, maar daar zullen we het maar niet over hebben ;D.

Maar goed, om deze reden voer ik dus runder en schapenpens, want ik snij beide in stukken van zo'n 10 cm. en vergeet het tandenborstelverhaal. Hier krijgen ze genoeg vleesbot om d'r tandjes in te zetten.
Nu ik meer RMB's voer geef ik ook meer dan die 10%
Gebruikersavatar
Door pike
#579562
Lizzy schreef: . en vergeet het tandenborstelverhaal. Hier krijgen ze genoeg vleesbot om d'r tandjes in te zetten.
pike heeft zijn lamspens dus ook vrijwel zo naar binnen geslokt zonde kauw of trekwerk. Zijn stukken spiervlees echter kauwt hij wel. En hij kauwt op het bot natuurlijk. Ik heb in de korte tijd dat ik nu bezig ben al een enorme vooruitgang in zijn kiezen gezien, het tandsteen op de grote kiezen achterin is gewoon verdwenen 8). Maar de hoektanden daarentegen vertonen nog steeds een bruine rand en die hoektanden worden volgens mij met bot- en vlees kauwen niet gebruikt. Hoe houdt een hond die hoektanden schoon ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door