Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marielle
#578298
Enten jullie je katten?
zo ja, wat, wanneer, hoe vaak en waarom?

en zo nee, waarom niet?

Ik ben erg benieuwd en moet snel beslissen wat ik zal doen met mijn nieuwe kitten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#578318
Hier worden de kittens pas geent na de twaalf weken. Kittens die ik zelf hou zo rond de 16 weken en dat is tevens de laatste enting die ze krijgen.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 26 jun 2006, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robian
#578379
Mijn katten hebben de kitten enting gehad, ze zijn nu allebei een jaar geweest en ik laat ze dan nog 1 keer enten.

Waarom?
Omdat ik ervan overtuigd ben dat de enting veel langer werkt dan een jaar. Ik denk dat het levenslangs beschermt.

Er zullen nu heel wat mensen denken "waarom dan nog 1 keer enten?"
Dat is puur een gevoelskwestie. Ik vind de 12 weken enting nogal kort op de 9 weken enting.
Gevoelsmatig vraag ik me dan af of de 12 weken enting dan helemaal aanslaat.
Maar dat is persoonlijk en niet onderbouwt.
Door Marielle
#578412
Sorry, ik zie net dat ik niet verder gekeken heb dan mijn neus lang is en dat er al verschillende topics over zijn.
Ik was een beetje te enthousiast met mijn vragen, geloof ik :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#578561
[quote="Marielle"]
Sorry, ik zie net dat ik niet verder gekeken heb dan mijn neus lang is en dat er al verschillende topics over zijn.
Ik was een beetje te enthousiast met mijn vragen, geloof ik :-[
[/quote]
Geeft niks hoor ;D

Maar ik ent dus zo weinig omdat de meeste dingen waarvoor geent wordt gevaarlijk zijn voor katten onder het jaar. Verder ben ik ervan overtuigd dat het net is als met de mensen, entingen in de kindertijd en verder niet. Als ik mijn kinderen jaarlijks zou moeten laten herenten dan deed ik dit ook niet. Voor niesziekte ent ik ook verder niet omdat er heel veel soorten niesziekte zijn en je maar ent voor 1 soort.
Bij iedere enting verzwak je het imuunsysteem en aangezien het lichaam ooit al in aanraking is geweest met de entstof slaat het lichaam de nieuwe enting gewoon neer. Dus de enting wordt door het imuunsysteem afgebroken waardoor het imuunsysteem dus op dat moment verzwakt is en je dier dus makkelijker ziek wordt.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 27 jun 2006, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marielle
#578643
dank je wel voor je antwoord.
Ik heb besloten om mijn katje eenmalig te laten enten, ergens tussen de 12 en 16 weken. ;)
Door missy
#590929
ik ent mijn katten elk jaar..de dierenarts raad het ook aan en vind het zelf veiliger....ziektes kunnen altijd nog komen en ik heb niet het idee dat na 2 keer enten ze nooit meer een ziekte kunnen oplopen....
zou het mezelf niet kunnen vergeven als ze daardoor ziek worden en ga liever op het advies van een dierenarts af dan op een gevoel op dit gebied...
Door Mevroi Kruim
#591424
[quote="missy"]
ik ent mijn katten elk jaar..de dierenarts raad het ook aan en vind het zelf veiliger....ziektes kunnen altijd nog komen en ik heb niet het idee dat na 2 keer enten ze nooit meer een ziekte kunnen oplopen....
zou het mezelf niet kunnen vergeven als ze daardoor ziek worden en ga liever op het advies van een dierenarts af dan op een gevoel op dit gebied...
[/quote]

Dus jij gaat zelf ook elk jaar naar de huisarts voor je DKTP? Of geloof je dat het voor mensen anders werkt dan voor dieren?
De zinnige entingen hebben een levenslange werkingsduur, en de onzinnige moet je sowieso niet doen.
Door *Robin*
#591509
ik heb gehoord dat ze in America al entingen hebben tegen FIV (op animal planet) Maar hoe kan je een kat daar nou tegen enten? :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591565
[quote="missy"]
ik ent mijn katten elk jaar..de dierenarts raad het ook aan en vind het zelf veiliger....ziektes kunnen altijd nog komen en ik heb niet het idee dat na 2 keer enten ze nooit meer een ziekte kunnen oplopen....
zou het mezelf niet kunnen vergeven als ze daardoor ziek worden en ga liever op het advies van een dierenarts af dan op een gevoel op dit gebied...
[/quote]

Je moet altijd doen waar je jezelf prettig bij voelt, ik doe dit ook niet puur uit een gevoel ik heb er veel over gelezen niet alleen over enten bij dieren maar ook over enten bij mensen, ik ben beslist voor enten maar ook zeer beslist tegen over enten.
Door jeanne
#591570
[quote="sylvia"]
Je moet altijd doen waar je jezelf prettig bij voelt, ik doe dit ook niet puur uit een gevoel ik heb er veel over gelezen niet alleen over enten bij dieren maar ook over enten bij mensen, ik ben beslist voor enten maar ook zeer beslist tegen over enten.
[/quote]mee eens.
in je kindertjid word je een paar keer ingeënt en verder nooit meer (of je moet naar een ver land gaan, maar dat is weer een ander verhaal)
ik zie het nut er dus ook niet van in om mijn honden en kat ieder jaar weer te enten!!!!
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 14 jul 2006, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door missy
#591580
dat is ieder zijn eigen keuze, maar ik ga van mijn dierenarts uit...ik ben geen dierenarts dus vind het knap als iemand zulke conclusies kan trekken terwijl ze geen dierenarts zijn.....

Anders kan iedereen wel een praktijk beginnen.....
Door Robian
#591625
[quote="missy"]
dat is ieder zijn eigen keuze, maar ik ga van mijn dierenarts uit...ik ben geen dierenarts dus vind het knap als iemand zulke conclusies kan trekken terwijl ze geen dierenarts zijn.....

Anders kan iedereen wel een praktijk beginnen.....
[/quote]

Er heeft vorig jaar, ik geloof in de Majesteit, een stuk gestaan van een dierenarts in Utrecht die een aangepast ent-schema aanraadde.

Hij had het daar over enten bij katten op 1 - 3 - 5 en 7 jaar en daarna niet meer.

Dus je ziet dat ook in dierenartsenland deze conclusies worden getrokken.
Heel veel DA denken ook aan hun portomonnee ;)

Als jij blindelings op je DA af wilt gaan is dat je eigen keuze.
Ik vind dat je dan oogkleppen op hebt. Verbreed je horizon en kijk om je heen. Er is veel dat om welke reden dan ook verzwegen wordt.
Dat je op dit forum zit en kvv of barf voert geeft al aan dat je je openstelt dus waarom zou je hier niet kritisch naar kunnen kijken ;)
Per slot van zake raad 90% van de DA ook brokken aan. :P

Er zijn hier heel wat mensen op dit forum die je wel verder kunnen helpen met leesvoer over enten. :-*
Door missy
#591680
ik kijk heus wel om me heen....maar dat soort dingen vind ik ( MIJN MENING ) er gewoon bij horen...En respecteer ieder zijn mening.....En gelook ook dat ieder het beste met zijn dieren voor heeft......
Maar respecteer dan ook mijn mening....Dat heeft nix met oogkleppen op te maken....Iedereen kijkt om zich heen...Anders zit ik niet op een forum om te kijken wat er verder allemaal nog is.....
Laatst gewijzigd door missy op vr 14 jul 2006, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door