Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door proud mum
#577678
hoi ik had een vraagje
ik vindt het barfen zeer aantrekkelijk klinken voor mijn doggy maaar.nu heb ik gehoord dat kippebotjes niet zo goed voor ze zijn omdat ze er een geperforeerde maag van zouden kunnen krijgen dat ze eigenlijk allebotten mogen behalve kippen bot.maar nu las las dat als je wil beginnen met barfen je platgeslagenkippennekken kan geven en dan over een tijdje kippen vleugels en dat er ook kip karkassen worden gegeven hoe zit dat dan met de kippen botjes want volgens mijn dieren arts zijn kippenbotjes echt gevaarlijk voor honden en katten
alvast bedankt groetjes linda,noah en tyson
Gebruikersavatar
Door Angelique
#577695
proud mum schreef: hoi ik had een vraagje
ik vindt het barfen zeer aantrekkelijk klinken voor mijn doggy maaar.nu heb ik gehoord dat kippebotjes niet zo goed voor ze zijn omdat ze er een geperforeerde maag van zouden kunnen krijgen dat ze eigenlijk allebotten mogen behalve kippen bot.maar nu las las dat als je wil beginnen met barfen je platgeslagenkippennekken kan geven en dan over een tijdje kippen vleugels en dat er ook kip karkassen worden gegeven hoe zit dat dan met de kippen botjes want volgens mijn dieren arts zijn kippenbotjes echt gevaarlijk voor honden en katten
alvast bedankt groetjes linda,noah en tyson
Ach, je hoort wel meer rare dingen over voeding uit de mond van een dierenarts ::). als het echt zo gevaarlijk was hadden er hier in circa 4 jaar tijd allang doden moeten vallen. Mijn laatste nest pups at met 6 weken al platgeslagen kippennekken en met 8 weken hele kippenekken, karkassen, half kwarteltje enz.
Dus nee, RAUWE kippenbotten zijn niet gevaarlijk, ze worden pas link als ze verhit zijn geweest (net als alle andere botten)
Door proud mum
#577711
nou harstikke bedankt voor de info zit er echt over na te denken om ook te gaan barfen want tyson heeft ook flinke hotspots en ik denk dus echt dat het door het voor komt.heb al royal canin geprobeert en eukanuba,hills,blijf nu nog maar met merken brokken die ik wil proberen of farmfood of nutro mmaar ik wil liever gaan barfen maar tot die tijd ga ik hem wel nog brokken geven want ik wil echt alles over barfen weten want ik wil wel dat het juiste voor me hond oja tyson is een amerikaanse bulldog van 6 maanden enhij schrokt nogal hoe kan ik dit het beste aan pakken want er staat wel dat je bijv plat geslagen kippenekjes moet geven maar ik heb geen flauw idee hoeveel en hoe ik dan de rest van zijn voedingstoffen moet aanvullen ect ect maar harstikke bedankt voor alle informatie
Door Netty
#577750
probeer je hond eerst eens op Carnibest te zetten, of een ander vers voer merk, de adressen zijn hier ook te vinden, dan kun je alvast met vers beginnen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je hond tekort komt, in de tussen tijd kun je gaan lezen over BARF, en kan je af en toe een dagje inlassen met zelf samenstellen, als dat allemaal goed gaat kun je dan zo op BARF overschakelen......
je bent dan al in ieder geval van de brokken af, en op weg naar beter voeden van je hond ;)
Door Laura2004
#577752
Even een reactie op dat schrokken van Tyson, Kai van mij schrokte ontzettend toen hij brokken kreeg, ik was iedere keer dat ik hem voerde bang dat hij zou stikken in zijn brokken, want hij verslikte zich regelmatig in zijn brokken en nu hij barft eet hij echt super rustig, hij schrokt totaal niet, dus misschien dat dat voor Tyson ook wel het geval is.
En ik ga ook met Netty mee, ik zou stoppen met brokken geven en carnibest of een andere kvv gaan geven in de tussentijd, dat is altijd veel beter dan brokken.
Succes!!!!! ;)
Door Lizzy
#577780
Nee hoor, honden verteren kippenbotjes uitstekend! Zo lang ze rauw zijn. Ik voer ze al jaren en jaren aan mijn honden.

Zelf samenstellen is gelukkig niet moeilijk, maar je moet je wel even inlezen. Je hoeft helemaal niet eerst versvlees te gaan geven hoor, je kunt direct overstappen naar BARF. Begin gewoon inderdaad met kippennekken (die zijn echt zeer gemakkelijk verteerbaar) en vlees en orgaanvlees en groentemix en af en toe een rauw ei en dit ga je dan uitbreiden.

Meer over zelf samenstellen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448

Als je vragen hebt: je roept maar!
Door EdwinK
#577800
Ik was in het begin ook heel erg bang om te gaan starten. Bang voor het vele werk eraan, bang dat Brenda er moeite mee zou hebben, of niet goed zou kunnen eten. Maar het tegendeel blijkt waar. Ze eet veel rustiger. Ze heeft geen enkele moeite met wat voor eten dan ook. Lijkt net of ze al jaren BARFt.
Door tieneke
#577809
Kippenbotjes gevaarlijk? ;D ;D
Als je ziet hoe ze hier komplete kippen naar binnen zuigen :Pzelfs de katten eten alleen nog maar rauw en zitten al te roepen om bijv een lekker vers kipkarkas waar ik niets meer van terug vind ;)en als je ziet hoeveel plezier ze aan hun verse hap beleven.
Zeer verstandig dat je wilt gaan barfen met een hond die huidproblemen heeft,je zal zien hoe hij straks opknapt....brokken.... het is en blijft bagger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door