Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sella
#576921
Onze kerel at altijd 1 kg carnibest per dag en ook nog een stuk geit, strot, paard ed erbij.
Daar kwam hij maar heel zuinigjes van aan.
Nu heeft hij 14 juni een enorme hoeveelheid lintwormen uitgepoept onvoorstelbaar. Kan een foto neerzetten(yeakk) maar we hebben nooit eitjes of wat dan ook gevonden maar wel regelmatig ontwormt omdat hij spoelwormen bleef uitpoepen.
Na de uitdrijving van de lintworm eet hij nu dus nog maar 1 kg carnibest, dan 36 uur niets, dan weer carnibest ect. Ik heb voor vandaag een runderstrot staan en dat krijgt hij vanavond. Heeft hij nog geen honger gaat dat naar morgen.
En tada hij heeft nu vlees op zijn lijf!
Wij hebben nog 6 rollen carnibest en voor de rest de vriezer vol met geit, paard, rund, kalf. Hij moet nu echt even pas op de plaats maken met aankomen, hoeveel procent van zijn gewicht houdt ik dan aan?(lam kan ik niet geven ivm allergie)
Kip moet nog ingeslagen worden. Net zoals vis maar dat blieft meneer nog niet. Ga wel als wij tonijn uit blik eten weer een stukje aanbieden.
Door Lizzy
#576951
Ik snap eerlijk gezegd je vraag niet :-[. Wil je weten hoeveel voer je hem moet geven? (uitgedrukt in hoeveel % van z'n lichaamsgewicht? Hoe oud is hij? En hoeveel weegt hij nu?
Door Sella
#576968
Ja hoeveel procent ik het beste van zijn gewicht aan moet houden. Hij is 15 maanden, weegt 44 kg.
Hij is de afgelopen week dus 2 kg aangekomen en heeft 50% minder gegeten dan hij deed voor de lintworm uitpoepen.
Maar nu zit hij ook vanavondweer mudvol van een stuk luchtpijp dat 3 ons woog.
als ik 2% van zijn gewicht aanhou dan moet ik toch ietwat meer voeren dan dit. Vandaar dat ik even niet goed weet wat nu het allerbelangrijkste is om hem te laten eten. Ik probeer dus iedere dag variatie aan te brengen, botten omdat hij niet veel honger heeft wil hij niet knagen pas als hij meer dan 48 uur niets gegeten heeft(ook geen beloningen) dan begint hij aan bot. Hij likt er eerder wel blij en enthousiast aan maar kijkt echt zo van moet ik eten?
Door Lizzy
#577004
Sella schreef: Ja hoeveel procent ik het beste van zijn gewicht aan moet houden. Hij is 15 maanden, weegt 44 kg.
Hij is de afgelopen week dus 2 kg aangekomen en heeft 50% minder gegeten dan hij deed voor de lintworm uitpoepen.
Maar nu zit hij ook vanavondweer mudvol van een stuk luchtpijp dat 3 ons woog.
als ik 2% van zijn gewicht aanhou dan moet ik toch ietwat meer voeren dan dit. Vandaar dat ik even niet goed weet wat nu het allerbelangrijkste is om hem te laten eten. Ik probeer dus iedere dag variatie aan te brengen, botten omdat hij niet veel honger heeft wil hij niet knagen pas als hij meer dan 48 uur niets gegeten heeft(ook geen beloningen) dan begint hij aan bot. Hij likt er eerder wel blij en enthousiast aan maar kijkt echt zo van moet ik eten?
OK, dus zijn eetlust is weg... Ik zou toch proberen zo'n 2% van z'n lichaamsgewicht te blijven voeren. En ik zou hem ook een probiotica-kuur geven, om zijn darmflora te verbeteren. Misschien ook een reinigingskuurtje met chlorella of groene leem. Volgens mij gaat dit vanzelf wel weer over....
Door Sella
#577049
Okee dan ga ik weer probiotica geven. Eens kijken wat ik het makkelijkst kan krijgen chlorella of groene leem.
Dank je.
Ik hoef er toch geen punt van te maken als hij niet eet zolang hij maar tierig blijft en goed drinkt?
Door Sella
#577414
Nou nee, op het strand krijgt hij wel eens wat zand binnen denk ik als hij kuil 1 en 2 verbindt waardoor hij zijn bal heen en weer laat gaan met zijn poten, of als de bal vol met zand zit maar echt eten nee.
Maar wat hij wel eet de sul is het grind grr.
Dat gaat er dus uit want er blijft zo geen grind over en ik erger mij wild. De dierenarts zegt ach kan geen kwaad het is geen hard grind en het paseert wel :o
Zijn gebit is zeker niet belangrijd ahum.
Oh ja en zwarte grond: :P :P hij vreet een hele zak potgrond leeg als ik hem zijn gang laat gaan.
Ik heb trouwens chlorella besteld en wij gaan het allemaal maar eens proberen als ik het zo lees.
Wordt het toch nog een gezond roedeltje ;D
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#577431
Hé, dat klinkt interessant.
Ik heb er hier eentje die ook zo snel verzadigd is, en wél zand eet! (zelfs uit de bloempotten)
Kun je me wat meer vertellen over dat homeopatische middel, Lizzy?
Door Lizzy
#577437
Sanyo schreef: Hé, dat klinkt interessant.
Ik heb er hier eentje die ook zo snel verzadigd is, en wél zand eet! (zelfs uit de bloempotten)
Kun je me wat meer vertellen over dat homeopatische middel, Lizzy?
Het gaat eigenlijk vooral om honden die normaalgesproken wel ontzettende honger heeft. maar daarna ineens vertikt om te eten. Ze zijn verder gezond. Als de hond dan ook nog eens zand eet, dan kunnen ze een 'ijzerhuishoudingprobleem' hebben, waarbij dan weer een homeopathisch middel past.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#578113
Dan klopt dat beeld niet bij mijn hond.
Ze eet wel zand. Ze heeft alleen nooit echt honder na mijn idee. Ze begint wel te eten, maar kan dan halverwege ineens besluiten dat het genoeg is, en laat de rest dan staan. (1 of 2 x per dag voeren maakt hierbij geen verschil)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door