Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maaike_L
#576367
Ik geef Juta nu al bijna 2 jaar kvv. Waar ik in het begin nog gruwelde van het überhaupt vlees geven sta ik nu te genieten wanneer ze botten, pens e.d. ligt weg te werken.

Ik overwoog dus op BARF over te gaan, mede na aanleiding van een tip over waar ik orgaanvlees (in blokjes) kon krijgen. Vooral die blokjes spraken me aan, want dat snijden en hakken is niet echt mijn ding.

Na een bezoekje aan de betreffende slager vaag ik me af wat jullie ongeveer kwijt zijn aan het barfen. Ik begrijp dat als je echt goede adresjes hebt het heel goed te doen is. Met AHV ben ik maar 90 cent per dag kwijt. Bij barf zullen de groentes het probleem niet zijn, maar ik verbaasde me over de prijs van het orgaanvlees: 5 euro per kilo. Long zou dan nog duurder zijn. Is dit een beetje een normale prijs?

Ik koop zelden vlees dus ik heb als vegetariër echt totaal geen verstand van vlees en wat de prijzen zijn. ;D Maar ik vroeg me af of de prijzen van Carnibest een beetje te vergelijken zijn met de prijzen bij slagers e.d. Ermelo is vanaf hier namelijk prima te rijden.

En nóg een vraag... ::) Verkopen ze bij Carnibest toevallig orgaanvlees? Of weet iemand in Flevoland een goed adres om barfspullen te vinden?

Het lijkt me erg leuk om te barfen, maar ik vind het gewoon nog wat lastig. (Beetje onzeker.)
Door danielle1980
#576368
ik betaal rond de 1 euro of 1,50 voor orgaan. ( pens, hart, nieren en levertjes. )
long betaal ik iets van 50 ct of zo.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 23 jun 2006, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#576369
Ik betaal voor de RMB's (de botten) rond de 2 a 2.50 per kg gemiddeld. Kalfsribben bijvoorbeeld zijn 5 euro pkg, geitenribben 1 euro pkg en ik betaal voor kipkarkas 0.23cent pkg. Voor orgaanvlees betaal ik tussen de 1 en 2.25 pkg. Ik probeer gemiddeld uit te komen op de grootverbruiksprijs van Carnibest en dat lukt aardig ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#576370
Maaike_L schreef: Ik geef Juta nu al bijna 2 jaar kvv. Waar ik in het begin nog gruwelde van het überhaupt vlees geven sta ik nu te genieten wanneer ze botten, pens e.d. ligt weg te werken.

Ik overwoog dus op BARF over te gaan, mede na aanleiding van een tip over waar ik orgaanvlees (in blokjes) kon krijgen. Vooral die blokjes spraken me aan, want dat snijden en hakken is niet echt mijn ding.

Na een bezoekje aan de betreffende slager vaag ik me af wat jullie ongeveer kwijt zijn aan het barfen. Ik begrijp dat als je echt goede adresjes hebt het heel goed te doen is. Met AHV ben ik maar 90 cent per dag kwijt. Bij barf zullen de groentes het probleem niet zijn, maar ik verbaasde me over de prijs van het orgaanvlees: 5 euro per kilo. Long zou dan nog duurder zijn. Is dit een beetje een normale prijs?

Ik betaal voor geen enkel orgaantje 5 euro per kilo. Long kost niks of heel weinig, is klinklaar afval en als je daar af en toe eens een klein stukje van hebt is dat meer dan zat.
Ik weet niet in welke omgeving je zit, of dat je makro oid in de buurt hebt.
Bij de makro kost lamshart 2,30 en bij veel poelieren kun je voor rond diezelfde prijs wel kip/maag/hart/lever kopen. bij Islamcentre is lamlever/hart ook iets van 2 euro de kilo. Pens variërt van gratis tot gemiddeld 1 á 1,50 per kg.
Door Maaike_L
#576372
Pfff als ik dat lees ben ik blij dat ik nee heb gezegd tegen Ali. ;D
Angelique schreef: Ik weet niet in welke omgeving je zit, of dat je makro oid in de buurt hebt.
Flevoland, Dronten om precies te zijn. Voor de makro moeten we dus naar Amsterdam, opzich prima te rijden.

Ik denk dat ik gewoon de (echte hollandse...) slagers hier maar eens gewoon ga vragen of ze iets voor me kunnen betekenen.

Maar ik had na vanmiddag het barf idee al bijna opgegeven, ben blij dat jullie deze reacties geven. Dan speur ik verder!
Door chrisje
#576761
Maaike_L schreef: Pfff als ik dat lees ben ik blij dat ik nee heb gezegd tegen Ali. ;DFlevoland, Dronten om precies te zijn. Voor de makro moeten we dus naar Amsterdam, opzich prima te rijden.

Ik denk dat ik gewoon de (echte hollandse...) slagers hier maar eens gewoon ga vragen of ze iets voor me kunnen betekenen.

Maar ik had na vanmiddag het barf idee al bijna opgegeven, ben blij dat jullie deze reacties geven. Dan speur ik verder!
Niet opgeven, verder blijven zoeken. Na een tijdje kan het zelfs wat een "verslaving" worden. In elke winkel kijk je of er iets tussen ligt en let ook in de supermarkten op snelverkoop. Gewoon aan de mensen vragen in de winkels, slachterijen afbellen, kennissen, collega's. ik heb enkele weken geleden een lamsstuk van 2 kg. op de kop getikt voor 1.5 euro in de beenhouwerij van en supermarkt. Gewoon op de deur geklopt en gevraagd ;D Na een tijdje wordt je hier echt bedreven in, hoor. En by the way, ik raakte vroeger nog geen stukje spek aan met mijn blote handen, nu doe ik trekspelletjes met een lap pens van 1 kg. in mijn hand en aan de andere kant een hond die dit zalig vindt.
Ook draai ik mijn hand er niet meer voor om om een kalfslever van 3.5 kg. in stukje te snijden en te verpakken. Niemand had dit van mij verwacht ;D
Door inimine
#576956
orgaanvlees in blokjes?waar koop je dat dan?en wat voor soorten zijn er?
Door Maaike_L
#577863
Inmiddels degene weer gesproken van wie ik de tip kreeg. Wat bleek, de slager waar ik was geweest, daar haalde zij haar botten (en dat had ik dus inmiddels ook gedaan). Het orgaanvlees haalde ze in een ander winkelcentrum, dus daar ga ik woensdag heen.
Gemengd en gesneden voor iets meer dan 2 euro. Niet zo goedkoop als anderen hier, maar zij is al allerlei adressen afgeweest op zoek naar goed en goedkoop en is dus toch hierop uitgekomen.

Maar op deze manier houd ik in een week 4,5 euro over (als ik het vergelijk met kvv) om vleesbotten voor te kopen. Dat moet wel lukken dacht ik zo. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door