Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rowena
#575632
Brenda heeft nu 1 dag een halve barf maaltijd gehad en gister een hele van kippenek en hartjes. :D

Nu maakte ze vandaag een heel raar geluid ik dacht eerst dat ze ging overgeven maar dat was niet zo. Het lijkt wel of ze het benauwd heeft of moeite heeft om goed en regelmatig te ademen. Is dit erg of kan ik toch maar beter even naar de dierenart gaan of hoort dit er in het begin bij? Ze heeft het wel eens eerder gehad maar niet zo erg..... :o

En ze zit onwijs te krabben, ze heeft geen vlooien. Hoort krabben er ook bij? dit heeft ze vorig jaar ook gehad en toen zei de dieren arts dat ze misschien een allergie had voor hooi (alleen rolt ze nu niet meer in het hooi) Ze heeft zich gelukkig nog niet kapot gekrabt.

Verder gaat het goed met d'r ze komt niet echt ziek over of zo. ;)

Maar wat ik graag zou willen weten hoort dit er allemaal in het begin bij en zijn het gewoon ontgiftigingsverschijnselen :(

alvast bedankt
Door Lizzy
#575636
Rare geluiden horen er niet bij.... Heeft je hond misschien kennelhoest? Als je twijfelt: altijd even naar d DA gaan. Maar dit kan echt niet aan het eten liggen hoor.

Wat voer je normaalgesproken?
Door Rowena
#575654
[quote="Lizzy"]
Rare geluiden horen er niet bij.... Heeft je hond misschien kennelhoest? Als je twijfelt: altijd even naar d DA gaan. Maar dit kan echt niet aan het eten liggen hoor.

Wat voer je normaalgesproken?
[/quote]

Ik voerde tot twee dagen geleden brokken (royal canine)
Ben wel blij om te horen dat het niet aan het eten ligt.

Ik heb overigens even gaan google over kennelhoest maar de symptonen komen niet echt over een maar als ze morgen nog zo raar hoestje heeft ga ik toch maar even langs...
Door peerle
#575656
mijn hond heeft een tijdje geleden een lichte kennelhoest gehad, ik had dit nog nooit gehoord en zou het dan zelf ook niet beschrijven als "hoest". De eerste dagen leek het inderdaad meer alsof ze wou gaan overgeven, ze deed haar kop naar beneden en ineens eventjes naar voor en maakte rare geluidjes. Toch even naar de DA gaan, mocht het kennelhoest zijn kan dit snel verholpen worden, maar hoe sneller hoe beter ;).
Groetjes,
Veerle
Door Rowena
#575719
[quote="202spots"]
Ik denk ook aan reversed sneezing..
het gaat gelijk over wanneer je de neusgaten en mond dicht houd en over de keel wrijft.

http://www.xs4all.nl/~gvdt57/dutch/doc_niesen.html
[/quote]

Ik heb even het stukje gelezen en het lijkt er wel op. Alleen heeft brenda het vooral in de ochtend als ze net wakker is dus niet na drinken, eten of na inspanning.
Ik ga kijken om d'r neus dicht te knijpen en om over d'r keel te aaien.
Het is ook niet echt hoesten het is inderdaad een raar geluidje het is overigens geen snurkend geluid echt of ze af en toe mooite heeft om goed te ademen...
Ik wacht nog even af want vanmiddag heb ik het niet meer gehoord.
Door 202Spots
#575722
[quote="Rowena"]
Ik heb even het stukje gelezen en het lijkt er wel op. Alleen heeft brenda het vooral in de ochtend als ze net wakker is dus niet na drinken, eten of na inspanning.
Ik ga kijken om d'r neus dicht te knijpen en om over d'r keel te aaien.
Het is ook niet echt hoesten het is inderdaad een raar geluidje het is overigens geen snurkend geluid echt of ze af en toe mooite heeft om goed te ademen...
Ik wacht nog even af want vanmiddag heb ik het niet meer gehoord.
[/quote]

Net na 't wakker worden kan heel goed hoor.
Tor heeft het wel is gehad, en wanneer je over de neus en keel wrijft totdat ze "slikken", dan is het meestal over. ;)
Oh en het is dus helemaal niks ernstigs en doet geen schade! 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op do 22 jun 2006, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#575786
Ja, het hoeft helemaal niet na eten of drinken, als Joey het heeft, heeft hij het meestal 's nachts zo ineens ;)
Even je vinger in de honing dopen en laten likken help ook goed, dat verzacht ook weer een beetje!
Laatst gewijzigd door Jojo op do 22 jun 2006, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door