Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rowena
#574201
Hallo,
Brenda heeft vandaag voor het eerst twee geplette kippennekken gehad. Ik vond persoonlijk dat ze er slecht op kauwde ondanks dat ik ze goed vast hield. Maar toen het op was keek ze me kwispelend aan van heb je niet meer!!!! ;D

Ik heb nog wel even wat vraagjes,
Kan ik de komende dagen alleen kippen nekken geven of kan ik er dan beter gelijk orgaanvlees bij geven?
Ik wil eerst met kip beginnen en dan langzaam andere soorten vlees geven.

En wat wordt verstaan onder "kopvlees" ?

Wat voeren jullie kleine hondjes aan karkassen? of hele prooi dieren?
Ik heb berekend dat brenda ongeveer 200 gram per dag mag hebben dus vandaar.

alvast bedankt. :)
Door Laura2004
#574255
Je kan haar alvast orgaanvlees geven als je dat wilt, bv pens, hart of lever, maar als je kvv geeft zou ik niet te veel orgaanvlees geven.
Kopvlees is het spiervlees van de kop van een rund meestal.
Je kan een kleine hondjes (ik heb geen kleine hondjes) kipkarkassen geven, konijnenkarkassen, eendenkarkassen etc. geven.
Je zou aan kleine hondjes muizen en konijnen met haar kunnen geven als je dat aankan (ik doe dat niet, hier proberen ze het alleen maar te reanimeren en ik vind het gewoon niet prettig).
Door Rowena
#574265
Laura2004 schreef: Je zou aan kleine hondjes muizen en konijnen met haar kunnen geven als je dat aankan
Ik heb haar twee keer een eendagskuiken gegeven maar daar moest ze niks van hebben, uiteindelijk zag ik het kuiken door de kamer vliegen.... de kat had hem gevonden en die heeft er van genoten ;D ;D ;D
Door *wendy*
#574362
Laura2004 schreef:Je zou aan kleine hondjes muizen en konijnen met haar kunnen geven als je dat aankan (ik doe dat niet, hier proberen ze het alleen maar te reanimeren en ik vind het gewoon niet prettig).
:o Ik dacht het al ergens gelezen te hebben, maar het is dus echt zo???
Honden mag je ook muizen geven? (heb nog meer van die dingen gezien dat ik dacht iehiekkk maar weet niet meer wat)
Is echt een serieuze vraag hoor ;)
Gandor wil nl altijd de muizen van de kat jatten, maar dat vind ik nooit zo'n succes. Maar schijnbaar hoef ik me niet ongerust te maken dan? ;D
Door Laura2004
#574438
De meeste mensen die muizen geven kopen ze gewoon ingevroren (trouwens ook konijnen en cavia's), maar het lijkt mij niet zo erg als Gandor een muisje op wil eten alleen zou ik het niet prettig vinden als mijn honden zelfstandig jagen, want dat kan niet overal, misschien dat ze een keer een klein eendje zien en die ook maar pakken, want thuis mag het ook.
Door Rowena
#575401
Gelukkig neemt mijn kat geen kadootjes voor mij of brenda mee ;D
Ik geloof dat ik er persoonlijk een beetje mooite mee heb als ik muizen o.i.d. zou geven met haar, ik heb al moeite met kuikens :(

Brenda heeft vandaag een portie kippennek gehad en een paar kippen hartjes :D ze vond ze erg lekker.
Deze keer heeft ze goed gekauwd vond ik zelf.
Het gaat dus goed. :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door