Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#574522
Nox is laatst een keertje ziek geweest van een ietwat te grote maaltijd verse vis (kabeljauw) en sindsdien is ze aan het mutsen met de vismaaltijd :(
Je begint er eigenlijk al met tegenzin aan en muts dan wat stukjes vis eraf en dan laat ze het meeste maar liggen(baal)
Gisteren heb ik de zalmkop maar gemalen en samen met wat kippenekken gegeven, toen ging het wel goed.
Hoe krijg ik haar weer zover dat ze gewoon haar zalmkop zelf kraakt en eet???

Oja, Didot eet zij zal in een paar minuten op en wil Nox haar portie ook wel hebben.
Door 202Spots
#574556
pallas schreef: Gisteren heb ik de zalmkop maar gemalen en samen met wat kippenekken gegeven, toen ging het wel goed.
Hoe krijg ik haar weer zover dat ze gewoon haar zalmkop zelf kraakt en eet???
Misschien eerst 'n paar keer gemalen geven, daarna in stukjes knippen en dan steeds grotere stukken geven, en dan 'n halve zalmkop of hele vis proberen,dus langzaam aan laten wennen.
Door tieneke
#574560
202spots schreef: Misschien eerst 'n paar keer gemalen geven, daarna in stukjes knippen en dan steeds grotere stukken geven, en dan 'n halve zalmkop of hele vis proberen,dus langzaam aan laten wennen.
Zo hen ik het ook gedaan ;)
Moet je ze nu zien met de hele vissen ::) ::)
Door pallas
#575173
202spots schreef: Misschien eerst 'n paar keer gemalen geven, daarna in stukjes knippen en dan steeds grotere stukken geven, en dan 'n halve zalmkop of hele vis proberen,dus langzaam aan laten wennen.
jep, ben dus ook maar effe aan het malen geslagen :-\

het vreemde is dat ik vermoed dat ze de smaak van vis wel okee vindt, maar de graten enzo liever niet in haar bek heeft...
maar ik kan me daar wel in vergissen, het gebeurde in de begin periode van het barfen ook wel eens dat ze niet durfde beginnen met eten omdat ze dacht dat het zo lekker was dat het dus waarschijnlijk niet voor haar bestemt was....Nox is nl. een herplaatser met een mishandelings verleden en dus nogal eens wat typisch met haar reaties. Ik vind het dus ok wel eens lastig en heb het ook wel eens giga mis.
Door pallas
#575175
tieneke schreef: Zo hen ik het ook gedaan ;)
Moet je ze nu zien met de hele vissen ::) ::)
ik dacht dat jouw monsters alles vanaf het begin wel aten, zie je maar weer...iedreen heeft zo zijn "opstart" problemen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door