Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#575121
Gisteravond gingen we met de honden fietsen in de Laage Vuursche. Leuk zou je denken....Nou nee dus. Van Kuma hebben we na afloop ergens tussen de 20 en de 30!!!!!! :o Wandelende teken afgehaald...Allemaal op haar poten en staart. We waren geshockeerd...We hebben geen vaste teken gevonden bij haar. Ze is dan ook behandeld met Pulvex. Bij Balou vonden we niets. Vanochtend geknuffeld, ook niks. Vanmiddag ben ik weggeweest en ik ben net terug en ik aai Balou. En wat zit daar toch achter haar oortje..Een teek zo groot als een bruine boon... :o Echt waar!!! Ik kon hem niet met mijn lassotang verwijderen, want dat paste gewoon niet....Ik heb hem (bahbah) met mijn vingers eraf moeten draaien...Kan zo'n kreng in 16 uur tijd zo f*cking groot worden?? Of moet hij dan 'ouder' zijn....Al check ik de honden elke dag..Ik ga er nu een beetje aan twijfele.
Door Lizzy
#575128
Oh gatverdamme Helen :-X! Ik heb dit met Whoofer ook een keer gehad. Die teek was ook "1 dag oud". Ik heb het idee dat er toch een groot verschil is tussen jonge teken die zich volzuigen en ouwe vieze gore teken die zich volzuigen. Die worden gewoon echt 3 a 4 keer zo groot :-X.
Door Helen
#575131
Lizzy schreef: Oh gatverdamme Helen :-X! Ik heb dit met Whoofer ook een keer gehad. Die teek was ook "1 dag oud". Ik heb het idee dat er toch een groot verschil is tussen jonge teken die zich volzuigen en ouwe vieze gore teken die zich volzuigen. Die worden gewoon echt 3 a 4 keer zo groot :-X.
Vreeeselijk he...Ik kan weinig smerigers verzinnen....Ik heb serieus nog nooit zo'n grote teek gezien.....Brrr Balou heeft volgens mij ook zeer zelden tot nooit een teek gehad die er langer dan een paar uur bleef zitten, want we vinden ze altijd. Deze zat op een kruintje achter haar oor.....Brrr, ik wordt sowieso altijd zenuwachtig van teken die er langer dan heel even op zitten... :-X
Door Mevroi Kruim
#575196
Lekkere beestjes, die teken :-X :-X :-X
Ze zijn er in verschillende leeftijdsstadia, en de oudste, die dus al een paar keer bloed gezogen hebben en verveld zijn, worden idd zo groot (bleeehbahjakkes :P)
De babietjes blijven een stuk kleiner, dat zijn die kleine eikeltjes die je er haast niet uitkrijgt.
Door ~Joke~
#583255
;D ;D ;D Maar goed dat jullie niet hier wonen. Ik vind regelmatig zo'n volgezogen erwt op de grond. Hoe goed ik de honden ook nakijk er ontsnapt toch wel eens een teek aan mijn aandacht :-\
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#601098
Helen schreef: Gisteravond gingen we met de honden fietsen in de Laage Vuursche. Leuk zou je denken....Nou nee dus. Van Kuma hebben we na afloop ergens tussen de 20 en de 30!!!!!! :o Wandelende teken afgehaald...Allemaal op haar poten en staart. We waren geshockeerd...We hebben geen vaste teken gevonden bij haar. Ze is dan ook behandeld met Pulvex. Bij Balou vonden we niets. Vanochtend geknuffeld, ook niks. Vanmiddag ben ik weggeweest en ik ben net terug en ik aai Balou. En wat zit daar toch achter haar oortje..Een teek zo groot als een bruine boon... :o Echt waar!!! Ik kon hem niet met mijn lassotang verwijderen, want dat paste gewoon niet....Ik heb hem (bahbah) met mijn vingers eraf moeten draaien...Kan zo'n kreng in 16 uur tijd zo f*cking groot worden?? Of moet hij dan 'ouder' zijn....Al check ik de honden elke dag..Ik ga er nu een beetje aan twijfele.
Getver!! Ik hoop voor jullie dat het geen zuid-europese teek is. Want die moet echt binnen 24 uur verwijderd zijn. Want die kunnen Babesiose overbrengen.
Ze moeten hier in Zuid-Holland ook in de bossen en in de duinen zitten maar gelukkig zijn wij nog nooit door een teek belaagd. Ook geen Nederlandse. :-X
Door Helen
#607724
Aquillo schreef: Getver!! Ik hoop voor jullie dat het geen zuid-europese teek is. Want die moet echt binnen 24 uur verwijderd zijn. Want die kunnen Babesiose overbrengen.
Ze moeten hier in Zuid-Holland ook in de bossen en in de duinen zitten maar gelukkig zijn wij nog nooit door een teek belaagd. Ook geen Nederlandse. :-X
Nee hoor, ik ken mijn tekensoorten ;D ;D Het was gewoon de Ixodes Ricinus.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door