Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#574837
Ik BARF met mijn hond sinds een maand.
Nu weet ik alleen niet zo goed waar ik hem allemaal mee kan belonen als ik met hem loop/ oefen. Vaak gebruik ik kaas o.i.d. Maar dat is ook wel eens op. Is er ook iets kant en klaars dat makkelijk is om achter de hand te hebben?
Oftewel, waar kan ik hem allemaal mee belonen wat niet in de lijn van brokken ligt ???
Door Daphne
#574846
nikèdog2000 schreef: kleine stukjes pens in een kokertje????????
Bedoel je kleine stukjes gedroogde pens? Van die lange stukjes? Bedankt!
Zijn er nog meer opties?
Door Lizzy
#574866
Ik geef gedroogd vlees. Voordeel is dat ik geen vieze handen krijg! En ik droog het en vries het daarna in kleine dagporties in. Zo haal ik iedere dag een vers portie uit de vriezer. Doordat er geen vocht meer in het vlees zit, is het binnen een paar tellen ontdooit!
Door Daphne
#574883
Lizzy schreef: Ik geef gedroogd vlees. Voordeel is dat ik geen vieze handen krijg! En ik droog het en vries het daarna in kleine dagporties in. Zo haal ik iedere dag een vers portie uit de vriezer. Doordat er geen vocht meer in het vlees zit, is het binnen een paar tellen ontdooit!
Bedankt, maar hoe droog ik vlees, ik heb nl. geen droogoventje of zo. Zijn er nog andere opties?
Klinkt allemaal goed.
Door amber13
#574906
Je kan ook in de dsz gedroogde lams en runderpensstaafjes kopen, en die aan kleine stukjes knippen, en ook gedroogde runderlong hebben ze vaak bij de dsz, die kan je ook knippen. En dan nog gedroogde ansjovisjes (voor de kat), die kan je in stukken breken en ook als beloning gebruiken.

En kruimeltjes kaas zijn sommige honden ook dol op.
Door Lil
#574943
Hier voordat ik ging drogen ook gedroogde spiering gebruikt (kleine visjes, vaak voor katten gebruikt) of van de henne de zalmsnacks (vettig, dus in zakje, niet zo in de broekzak). Wat je ook kunt doen is een oude tube met zo'n sluiter/leegduw clip (weet niet hoe zo iets heet) die vul je dan met rinti of pedegree pur, (dat is blikvoer zonder granen, maar met alleen vlees en soms een beetje groente) en dan laat je de hond als beloning een beetje daarvan oplikken uit de tube.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#575012
Daphne schreef: Bedankt, maar hoe droog ik vlees, ik heb nl. geen droogoventje of zo. Zijn er nog andere opties?
Klinkt allemaal goed.
Ik droog het gewoon in de oven tot nu toe (droogoventje is besteld). Bakpapier op het rooster en/of de plaat, vlees of vis in kleine stukjes snijden (let op dat je mager spul gebruikt, anders wordt het een enorm kleffe hap die je niet droog krijgt). Oven op 80 graden zetten, vlees erin en hopla.... een uur of vijf à zes later heb je perfecte beloningssnoepjes!
Door peerle
#575082
ik steek het gewoon in de oven op 40-50 graden en laat het een nacht staan, tegen de ochtend is alles gedroogd: pens, lever, hart, vis, ... wat je maar wilt !
Vergeet wel niet om het eerst in vormpjes te steken of in stukjes te snijden, achteraf gaat het een stuk moeilijker !
Door Elizaw
#575333
Ik geef stukjes lever of kipfilet, dit kook ik kort, dan snij ik er hele kleine stukjes van en laat het dan drogen in de oven op 80 graden een half uurtje of zo:-) het is niet meer rauw te noemen, maar beter dan de brokken ;D
Ook maak ik nog steeds de viskoekjes..die vinden ze zoooo lekker.
Moet je maar even kijken of je hier het recept kan vinden ;D op mijn site onder voeding/diversen staan wat foto's er van.

je kunt dit na het bakken verdelen en in de vriezer bewaren.

Verder geef ik ook stukjes pensstaaf/rodiworst/kaas ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door