Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sirene
#574844
Misschien een rare vraag maar ik vroeg me af waar jullie je honden laten eten.
Sinds kort heb ik 5 honden aan de Barf (dat was er eerst maar één) en mijn hele huis en/of tuin stinkt af en toe naar slagerij of viskraam.

Over een tijdje gaan we verhuizen en dan was mijn idee om buiten onder het balkon een bak te metselen en die vlak af te werken zodat je het makkelijk schoon kan spoelen.
Is er iemand hier die ook een speciale "Barfplaats" heeft gemaakt ? En zo ja, hoe en waarvan ?
Door Lizzy
#574855
Mijn honden eten tegenwoordig alles vanaf hun rubbere kleedje. Ik leg hun drie kleedjes verspreid over de woonkamer en hal. Als ze een vleesbot hebben gehad of een viskop, verdwijnt het kleedje direct na het eten in de was. Als het schoon is gebleven, dan leg ik hetzelfde kleedje de maaltijd erop weer neer.

Dit is mijn pup op d'r kleedje. Na zo'n maaltijd gaat het dus direct daarna in de was:

Afbeelding
Door *wendy*
#574878
Lizzy, waar heb jij die matjes gehaald? ;D

Die van mij eten in de bench met benchkleedje, maar dat betekend dat ik die benchkleedjes een paar keer week moet wassen ::)
Ik zou het liefst Gandor in de tuin leggen en Boy binnen (maar buiten de bench).
Door bas rouge
#574921
De mijne eten of buiten of binnen. Ik heb geen tuin maar dan neem ik het eten mee en dan krijgen ze het na de wandeling op de wandelplek.

Als ze binnen eten krijgen dan is het of in de bakken (ik geef pens niet in lappen en kopvlees ook niet, daar gaan ze mee schudden en dan heb ik de kledder overal zitten) of ieder in een deel van mijn flatje.

Barousse in de hal, Rein in de achterkamer, zij eten dan gewoon op het zeil en na het eten heb ik een schoonmaakklusje. Bolke wil niet op zeil eten, die wil lekker zacht en hoog liggen. Voor hem leg ik dus een handdoek op een deel van de hondenbank. Daar moet hij op blijven liggen en na het eten gaat die in de was.

Het liefst had ik een tuin waar ik ze hun eten gaf maar die heb ik niet en zo gaat het ook. Heb me er wel over heen moeten zetten.
Door EdwinK
#575146
Brenda eet normaal gewoon in de kamer/keuken. Alleen toen ze van de week die zalmkop had, ging ze eventjes naar buiten, in het bos.
Gebruikersavatar
Door pike
#575336
pike eet bij mooi weer buiten net als wij :D en anders in de keuken. Hij eet dan op een stuk vloerzeil (bij de kwantum gehaald, daar hadden ze restjes voor 3 euro de vierkante meter
Door Elizaw
#575346
Als het mooi weer is eten ze zoveel mogelijk buiten ;D vis en pens krijgen ze altijd buiten, lekker makkelijk schoon te boenen daarna ;D
Ze eten hier nogal aso ;) vooral als ze de groentemix er bij hebben, zitten mijn witte keukenkastjes altijd helemaal onder de spetters :D de volgende keuken word zeker donkerder van kleur ;D
Botten/kluiven, daar willen ze letterlijk een moord voor doen :P dus die krijgt de een in de bench, de ander op zijn kleed ;D
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#575355
Mijn honden eten in de garage, gewoon naast elkaar uit hun bak. Dat werkt zolang het "behapbaar" is. Echt BARF materiaal wordt buiten in de tuin verorberd, meestal zet ik Dommelsch dan in de kennel apart en de andere 2 op het veld.
Door Femke
#575427
vieze dingen eten ze buiten, niet-vieze dingen gewoon in de keuken.
Sunday krijgt zijn voer in een bak maar eet van een anti-slipmatje (van de blokker, kun je daarna zo uitspoelen) en Loebas eet uit een bak en sleept het op de vloer. Die is al een trut met eten, moet ik niet nog gaan mutsen met zo'n matje.

Daarna een doek over de vloer en klaar is klara ;)
Door Borke
#576185
Als ik pens, lever of vis wil voeren, dan kijk ik eerst naar het weerbericht - dat geef ik alleen maar buiten.
De rest eet Borke in zijn bench, behalve de groentemix, want daar spettert hij zo mee dat ik dat weer in de keuken geef.

Het idee van een eetplek buiten die makkelijk schoon te maken is best aardig. Maar nu spuit ik met de tuinslang de eetplek meteen schoon en aan de vliegen te zien, is dat voldoende ;)
Door sirene
#576248
Het duurt nog even voor we echt gaan verhuizen dus ik heb nog de tijd om erover na te denken.
Met één of twee honden vond ik het niet zo erg maar nu met 5 vind ik het wat vervelender. Of ik moet ze om beurten laten eten of allemaal op een andere plek. Ik heb hele langzame honden met kluiven en echte jatters. Ik kan ze echt niet samen laten eten op 2 na. Nu moet ik ongeveer het hele huis schoonmaken nadat ze hebben gegeten en huishouden is helemaal niet mijn hobby!
Bedankt voor het meedenken allemaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door