Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Saskia C.
#574496
Ik ben al even aan het zoeken geweest naar het antwoord, maar kon het niet zo snel vinden. Maar ik heb vandaag verse sardines gekocht bij de Makro, ze waren daar in de aanbeiding. Ik heb ze net ingevroren. Maar mijn vraag is eigenlijk, moeten sardines net als zalm eerst 3 weken ingevroren worden? Of kan verse sardien gewoon gegeven worden?
Door 202Spots
#574580
Mag ook wel vers gegeven.
Dus HOEFT niet, maar kan altijd gevroren ;)
Door Lizzy
#574699
Je mag sardien gelijk geven. Alleen zalm uit de Pacific moet je invriezen.
Door Lizzy
#574812
tieneke schreef: Wie van de 3 ;D
Whahaha, ja, da's een goeie ;D ;D ;D ;D

Nou, laat ik mijn mening dan geven: alles mag je invriezen. Kwaad kan dat zeker niet. Van de zalm uit de pacific weten we dat er een parasiet + bacterie in kan zitten die honden ziek maakt. Dus die moet ECHT in de vriezer.

Ik kieper ook de zalmkoppen die ik koop eerst in de vriezer. Want ik heb ook gelezen dat gekweekte zalm/vis meer parasiet bevat als niet-gekweekte vis. En alle zalm die je hier koopt is zowat gekweekte handel uit Schotland/Noorwegen. Misschien is het niet nodig hoor, ik weet het niet, maar kwaad kan het niet.

Zoutwatervissen bevatten bij mijn weten verder geen parasiet. Dus die kun je zo geven.

Zoetwatervissen kunnen wel weer wormen/parasieten bij zich dragen maar in het boek van Eliasen las ik dat deze door het maagzuur van de hond gedood worden en dat ook deze niet ingevroren hoeven te worden. Ik vries ze veiligheidshalve wel in.

Nou ja, dit is dus mijn mening, dus nou die van jou Tien ;D!
Door tieneke
#574830
Ik sluit me maar bij jou aan ;) ;D
Maar als je onder zoeken kijkt staan er verschillende antwoorden over,oke dus vanaf nu geen verse sardines meer invriezen!
Hele zalm koop ik altijd bevroren dus dat is makkelijk.
Ik kan hier verse zelf gekweekte forel kopen en die kan ik dus beter weer wel invriezen....gelukkig eten ze maar 1 vismaaltijd per week ::) ::)
Door Saskia C.
#575034
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ze al ingevroren, maar dan weet ik in ieder geval dat ze er niet lang in hoeven te liggen en dat ik ze het voor het eerst sardine kan gaan geven. Hopelijk lusten ze het, anders zit ik met een kilo ingevroren sardines.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#575042
Als ze ze niet lusten, gooi je ze toch gewoon voor jezelf op de BBQ (als je natuurlijk geen vegetariër bent). Lekker hoor met een beetje olijfolie, knoflook, zeezout, versgemalen peper en citroensap... ;)
Door Saskia C.
#579508
Vandaag hebben ze voor het eerst een hele sardine gehad. Bowie trok de sardine zowat uit mijn handen, zo lekker vond hij het. Belle daarintegen die moest er niets van hebben. Dus helaas maar 1 vis eter hier. Maar beter 1 dan geen, want anders moet ik het zelf opeten en ik houd niet echt van vis ;D.
Door tieneke
#579516
Saskia C. schreef: Vandaag hebben ze voor het eerst een hele sardine gehad. Bowie trok de sardine zowat uit mijn handen, zo lekker vond hij het. Belle daarintegen die moest er niets van hebben. Dus helaas maar 1 vis eter hier. Maar beter 1 dan geen, want anders moet ik het zelf opeten en ik houd niet echt van vis ;D.
Misschien de vis kleiner maken of verwarmen zodat hij(of zij ;D)lekker ruikt?
Door Saskia C.
#580057
Ik had de sardine voor Belle al in kleine stukjes gemaakt en aantrekkelijk (in mijn ogen), maar nee hoor. Maar een beetje warm maken zal ik nog een keer proberen. Ze lust trouwens wel sardine uit blik.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#580247
Saskia C. schreef: Ik had de sardine voor Belle al in kleine stukjes gemaakt en aantrekkelijk (in mijn ogen), maar nee hoor. Maar een beetje warm maken zal ik nog een keer proberen. Ze lust trouwens wel sardine uit blik.
Als ze sardines uit blik lust heb je kans dat ze voorverwarmde sardientjes wel te pruimen vind ;).
Ik leg de (ontdooide) sardientjes een half uurtje voor serveren in een bak met warm water (oude tip van Lizzy ;)) en dan worden ze met veel meer smaak opgegeten dan wanneer ik ze koud serveer.

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door