Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ikke
#54970
Ik ben niet van plan om mijn hond elk jaar te enten.
Maar ik heb zo mijn twijfels over ziekte van Weil.
Mijn hond zit overal in (vijvers, moddersloten, regenplassen, etc) en drinkt het liefst van al overal water uit.
Is het nodig om mijn hond elk jaar tegen ziekte van weil te laten enten?
wat vinden jullie hiervan.

groetjes Anna
Door Truus
#54971
Omdat mijn honden graag zwemmen in de visvijver, laat ik ze elk voorjaar wel inenten voor de Ziekte van Weil.
De andere entingen laat ik achterwegen.
Door Elvira
#55735
De enting tegen ziekte van weil werkt zelfs iets minder dan een jaar, vandaar dat ze de enting in het voorjaar geven, omdat de meeste honden in de winter niet zwemmen (op een "paar" gekke retrievers na). Ik entte mijn honden 2x per jaar in toen ik in Gouda woonde en mijn honden het hele jaar door in het water sprongen en ik ook nog jachttraining met ze deed.

Groetjes Elvira
Door mozart
#57453
Ik probeer mijn hond voor het eerst geen cocktail te geven,maar alleen ziekte van Weill en nu verteld men dat ik een hele cocktail moet betalen en dat ik dan alleen van Weill krijg(de vaccinatie dan ).
Is dat normaal of moet ik gewoon een andere dierenarts zoeken???!!!!!
Door Lupa
#57455
??? ???
ik denk dat je een andere DA moet zoeken of hem duidelijkmaken dat het niet zo werkt.
ik neem aan dat de vaccin appart van elkaar zijn dus waarom zou je betalen voor iets wat je niet krijgt?
maar mischin heeft iemand anders daar een aantwordt voor.
Door mozart
#57456
Hoe groot is sowieso de kans op ziekte van Weill,neem ik een groot risico door helemaal niet te enten(1 jaar)???
Vroeger nam ik alles klakkeloos aan,nu hij vers eet,ben ik steeds bewuster geworden van alles wat erin gaat(wel lastig al die dilemma's).
Ik hoop snel een goed antwoord te krijgen,groetjes namens mijn hond Duncky
Door qyan
#57461
[quote="mozart"]
Ik probeer mijn hond voor het eerst geen cocktail te geven,maar alleen ziekte van Weill en nu verteld men dat ik een hele cocktail moet betalen en dat ik dan alleen van Weill krijg(de vaccinatie dan ).
Is dat normaal of moet ik gewoon een andere dierenarts zoeken???!!!!!
[/quote]

weil zit toch altijd samen met parvo in 1 flesje, dus kan toch niet apart ???
Door mozart
#57463
nou,het schijnen poeders te zijn die ze dan oplossen en dan toedienen,dus lossen ze dan alleen Weill in(zeggen ze)
Ik weet het niet meer,ent jij je hond nog?????
Door Lizzy
#57464
[quote="mozart"]
Ik probeer mijn hond voor het eerst geen cocktail te geven,maar alleen ziekte van Weill en nu verteld men dat ik een hele cocktail moet betalen en dat ik dan alleen van Weill krijg(de vaccinatie dan ).
Is dat normaal of moet ik gewoon een andere dierenarts zoeken???!!!!!
[/quote]

Huh? Ik koop een autoradio en nou moet ik de auto ook betalen? Wat is dit voor iets raars? Ik denk dat je jouw DA moet uitleggen dat het leven zo niet werkt. Hij mag je wel een heel consult rekenen, net zoals bij een cocktail enting, maar hij mag je niet de cocktail enting rekenen.

Hoe groot is het risico? Moeilijk.... men zegt altijd dat een gezonde hond geen Weil krijgt. En dat Weil ook niet zo vaak meer voorkomt in Nederland. Wij mensen kunnen trouwens ook Weil krijgen! Word ik ingeent? En jij? Maar OK, niet enten houdt een zeker risico in waar je wel helemaal ZELF achter moet staan!

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#57468
[quote="qyan"]
[quote="mozart"]
Ik probeer mijn hond voor het eerst geen cocktail te geven,maar alleen ziekte van Weill en nu verteld men dat ik een hele cocktail moet betalen en dat ik dan alleen van Weill krijg(de vaccinatie dan ).
Is dat normaal of moet ik gewoon een andere dierenarts zoeken???!!!!!
[/quote]

weil zit toch altijd samen met parvo in 1 flesje, dus kan toch niet apart ???
[/quote]Nee hoor. Weil is apart te verkrijgen.
Door Lizzy
#57475
Volgens mij is Weil wel dodelijk. Zeker wanneer de behandeling te laat wordt ingezet. Maar ja, de Weil enting is wel weer een hele listige enting....

Dit zegt de homeopathisch dierenarts Don Hamilton erover:

Allereerst: jaarlijkse vaccinaties zijn onnodig. We kunnen alle vaccinaties stoppen na de leeftijd van 1 jaar. Helaas zijn rabies vaccinaties in Amerika wettelijk verplicht, dus moeten we er naar toe werken dat deze wet wordt afgeschaft. We moeten mensen de feiten presenteren ipv angsten aan blijven praten. Aangezien het herhalen van vaccinaties de kans vergroten op problemen en complicaties, kunnen we de bijwerkingen van vaccinaties enorm verminderen door gewoon te stoppen met de jaarlijkse inentingen. Natuurlijk veroorzaken de eerste puppy entingen steeds problemen, maar goed, na de eerste series van entingen zijn ze levenslang geimmuniseerd.

Tweede belangrijke punt is: geef geen combinatie-vaccines. Geef alle vaccines tegen de diverse ziektes apart. In de natuur komt het dier ook maar met 1 ziekte tegelijkertijd in aanraking en 1 enting tegen 1 ziekte geeft dus meer kans op een succesvolle immuniteit. Tevens verklein je de kans op ernstige reacties tegen een meervoudig vaccin. Geef de losse entingen dus met een interval van 3 a 4 weken.

Als derde: geef alleen entingen tegen ziektes die aan alle van de volgende criteria voldoet:

1)De ziekte is levensbedreigend en zelfs dodelijk.
2)Het dier is of wordt aan de ziekte blootgesteld.
3)Het vaccin is absoluut werkzaam tegen de ziekte.
4)Het vaccin tegen de ziekte is veilig.

Leptospirosis: deze ziekte komt zelden voor (criteria nummer 2) en de bacterieen die de ziekte veroorzaken, zijn vaak niet van hetzelfde type als die gebruikt wordt in het vaccin (en, het inenten tegen de ene bacterie biedt geen bescherming tegen een besmetting met de andere bacterie). Met andere woorden: het vaccin, dat twee bacterie-typen bevat, beschermt niet tegen de ziekte (meerdere bacterieen) (criteria nummer 3). En, als laatste, het vaccin staat bekent om zijn bijwerkingen (criteria nummer 4).
Door Truus
#57483
Dus als ik het goed begrijp kunnen ze wel tegen Weil enten maar dat het niet wil zeggen dat het inderdaad echt de bescherming biedt ???
Dan zou je zeggen dat het helemaal geen zin heeft toch?
Door Jolly
#57498
dat is denk ik hetzelfde als met de griep prik bij mensen.
men wil graag dat je hem haalt, maar een echt garantie dat je het niet krijgt kunnen ze je niet geven.
Chasey krijgt in het voorjaar( ergens half maart ofzo) een weil enting. de gedachte bij mij is zo, hij zwemt veel en ook veel in water waarvan ik weet dat daar ook ratten bij in de buurt zijn en aangezien zij degene zijn die dit overbrengen, wil ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door