Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mellanie
#573952
Ik kon hier nergens kippenekken krijgen ??? dus had maar zo'n zak eendagskuikens gekocht (om mee te beginnen). Geef 's ochtends gewoon CB en af en toe 's avonds een probeerseltje. Had 2 van die kuikens eruit gehaald en ontdooit. Toen liet ik JJ erop 'los'. Hij keek me echt aan van 'wat moet ik met zo'n pluizig ding'? Ervan weglopen, snuffelen, hele vieze bekken trekken :P Toen heb ik de kuiken maar vast gehouden en JJ ging eraan trekken... hmmm dat smaakt toch wel lekker... even ermee spelen ;D Uiteindelijk heeft ie ze vol smaak op gegeten en de pootjes vind ie het lekkerst ;D
Door geer
#574029
Voor je het weet, weet je niet beter meer 8)

Ik had vandeweek visite en gaf ondertussen de honden eten; kuikens. Met twee borden vol dooie kuikens liep ik door de woonkamer naar de benches. Onderweg bleef ik even staan om met de visite te praten. Tot ik ze lichtelijk witjes zag wegtrekken en met een half oog naar mijn bordjes zag staren. Oeps! ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#574040
ja dat is erg grappig! zondag deed ik vrijwilligerswerk op een druk bezochte wedstrijd. Komt mijn man met de hond voorbij. Die vraagt of er nog wat uit de vriezer moet voor Pike vanavond. Oeps, ja dat ben ik vanochtend vergeten, een zakje kippenekjes graag. Dan zie je ineens iedereen omkijken: :o ??? ::):o;
Door mellanie
#574041
Ja zelfs alle slagers hier keken me vreemd aan toen ik vroeg naar kippenekken :o Of ze vuur zagen branden :D Ga van de week maar even naar de islamitische slager of de markt, daar even kijken.
Door EdwinK
#574048
geer schreef: Voor je het weet, weet je niet beter meer 8)

Ik had vandeweek visite en gaf ondertussen de honden eten; kuikens. Met twee borden vol dooie kuikens liep ik door de woonkamer naar de benches. Onderweg bleef ik even staan om met de visite te praten. Tot ik ze lichtelijk witjes zag wegtrekken en met een half oog naar mijn bordjes zag staren. Oeps! ;D
Ik kan me er wat bij voorstellen.
Door Happy Tail
#574325
hier ook een leuke,

van het afgelopen weekeind, zitten we lekker buiten met de familie op bezoek die weten dat we iets anders met onze Baya omgaan dan (nou ja) gewone mensen
dus voordat het eten van iedereen verder de tuin ingedragen wordt gooi ik een lekker stuk geitenrib naar Baya het gras op........heerlijk die ogen rolden er bijna uit :o
en dan die vragen..gaat dat wel goed? dat splintert toch? knaag knaag kmak smak ondertussen...tja het is al een tijdej goed gegaan dus dat valt wel mee denk ik
Door K&D
#574777
Met twee borden vol dooie kuikens liep ik door de woonkamer naar de benches. Onderweg bleef ik even staan om met de visite te praten. Tot ik ze lichtelijk witjes zag wegtrekken en met een half oog naar mijn bordjes zag staren. Oeps!


**********
Ja zelfs alle slagers hier keken me vreemd aan toen ik vroeg naar kippenekken :o
Hahahaha, kostelijk. Je zult het maar voorgeschoteld krijgen..... :P

**********
De eerste keer dat ik zalmkop haalde bij de visboer keken ze me ook heel raar aan. Echt zo van: jaja...voor de hond he......zal wel.

Hihi, ik heb mijn echtgenoot wel een stukje verse zalm aangeboden, maar hij wil zekerheidshalve toch liever de gerookte variant. Hij houdt niet zo van Barf zegt ie...... :P ;D

Overigens eten wij zelf regelmatig vleesloos. Er wordt hier wel eens 'gemopperd' dat de hond het beste vlees eet en het vlees wat wij zelf eten bestaat uit vleestomaat en vruchtvlees.... ;D
Klopt wel een beetje ;)
Laatst gewijzigd door K&D op wo 21 jun 2006, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Netty
#574786
ik heb het bij de slager gehad.....ik bestelde kalfslever, ''mmmmm,'' zegt de slager, ''met een beetje peper en zout, meer heeft het niet nodig''

''nee'' zei ik, ''dat hoeft allemaal niet, het is voor de hond'' ::)
het leek of ik aan het vloeken was....... 8)zo keek hij me aan.....''het is jouw geld'' zei hij
Door tieneke
#574795
Wij halen haast iedere week een voorraad makreel en afgelopen weekend zei ik tegen de altijd lachende en vriendelijke verkoper : makrela kuchyna pro psy =voor de honden
Je zag hem kijken alsof hij water zag branden ::) ::) ;D ;D
Door Rajzcek
#576766
Ik lees dat sommigen van jullie ook rauwe kuikens aan de honden voeren.Toevallig was ik deze week in de dierentuin,en knoopte een praatje aan met een verzorger over voeding.Hij vertelde dat zij nog maar zelden kuikens aan de dieren voeren ivm het hoge Salmonella gevaar in de kuikens?!?In het wild zullen deze vleeseters toch ook wel eens een Salmonellaatje naar binnen werken??Ik weet dat veel dieren dol op de eendags kuikens zijn,en dat mensen ze koken om de salmonella te doden.Nu weet ik het echt niet meer.Kan ik met een gerust hart kuikens aan mijn honden voeren?Wie heeft het antwoord voor mij??Alvast bedankt namens mij en natuurlijk de honden. :)
Door Twiz
#576800
In de bibliotheek "barf" staat een uitgebreid artikel over salmonella, daar vind je vast wel antwoord op je vraag
Door Rajzcek
#577331
Bedankt Twiz,ik ga daar nu meteen een kijkje nemen :o Ja ik ben nog maar pas op barfplaats,dus het is even wennen om alles te vinden.Het staat allemaal wel zeer overzichtelijk maar ik ben zo snel afgeleid door de ozo interessante onderwerpen die jullie allemaal bespreken.Ik blijf lezen,maar wel met heel veel plezier. :o :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#577550
Rajzcek schreef: Ik lees dat sommigen van jullie ook rauwe kuikens aan de honden voeren.Toevallig was ik deze week in de dierentuin,en knoopte een praatje aan met een verzorger over voeding.Hij vertelde dat zij nog maar zelden kuikens aan de dieren voeren ivm het hoge Salmonella gevaar in de kuikens?!?In het wild zullen deze vleeseters toch ook wel eens een Salmonellaatje naar binnen werken??Ik weet dat veel dieren dol op de eendags kuikens zijn,en dat mensen ze koken om de salmonella te doden.Nu weet ik het echt niet meer.Kan ik met een gerust hart kuikens aan mijn honden voeren?Wie heeft het antwoord voor mij??Alvast bedankt namens mij en natuurlijk de honden. :)
Nou dat bewijst maar weer dat ze in de dierentuin dus waarschijnlijk ook niet zo onderlegd zijn in wat is gezonde voeding, zou me niet verbazen als ze brokken voeren of gaan voeren ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door