Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mellanie
#573983
Is dit goed om mee te beginnen. Ik sta echt nog in de kinderschoenen wat barf betreft maar vind het wel heel leuk om er wat mee te gaan doen. Maar om te zorgen dat hij iig toch iedere dag het juiste binnen krijgt wil ik 's morgens nog cb geven en af en toe 's avonds barf om te proberen. Is dit een goed idee? ik moet me nog helemaal inlezen in barf enzo maar kan ik dan wel gewoon 's avonds af en toe een visje, kippenek, lams etc geven, voor erbij??
Gebruikersavatar
Door Pauline
#573998
Dat kan, maar als je regelmatig CB voert loop je weinig risico op tekorten. Ik heb altijd 1 dag CB gevoerd en vervolgens 1 dag BARF. Dat beviel me het beste en volgens mij is het voor de hond ook beter.
Op de dagen dat je BARF voert, kun je dan het beste kiezen voor de vleessoorten die niet in de CB zitten. Dus b.v. kip, paard, eend, fazant.
Door tieneke
#574019
Toen ik half cb/half barf ging geven heb ik tot op de percentage een menu berekent.
Is veel veiliger dan uit de losse pols,dan weet je precies het totale barf-weekmenu en kunnen er geen fouten insluipen ;)
Door Lizzy
#574702
mellanie schreef: Is dit goed om mee te beginnen. Ik sta echt nog in de kinderschoenen wat barf betreft maar vind het wel heel leuk om er wat mee te gaan doen. Maar om te zorgen dat hij iig toch iedere dag het juiste binnen krijgt wil ik 's morgens nog cb geven en af en toe 's avonds barf om te proberen. Is dit een goed idee? ik moet me nog helemaal inlezen in barf enzo maar kan ik dan wel gewoon 's avonds af en toe een visje, kippenek, lams etc geven, voor erbij??
Als je af en toe zelf er wat bij geeft: is dat prima. Maar als je de helft of meer zelf gaat samenstellen, dan is het wel handig om een beetje naar de verhoudingen te kijken. Of om tenminste in je achterhoofd te houden: niet teveel orgaanvlees geven (want dat zit al genoeg in versvlees), lekker vleesbotten geven waar veel vlees aan zit: hebben ze lekker wat te kluiven, naast het gemalen voer. Geef vooral ook eens iets dat niet in versvlees zit, zoals inderdaad een visje. En geef gerust ook wat los spiervlees zoals kopvlees of lamsvlees of hertenvlees ofzo. Met wat groente en een eitje bijvoorbeeld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door