Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#572895
Ik ontdek net dat er op een zorgboederij bij mij in de buurt allerlei geitenzuivel wordt verkocht... Yoghurt, kaas, melk, creme frache, etc. Kan ik dit allemaal aan mijn hond geven? Of is bepaalde zuivel weer beter, dan andere? En bevat geitenyoghurt ook weer andere voedingsstoffen dan "gewone" yoghurt?

Ik ga er zowiezo binnenkort even kijken, ben ook wel benieuwd naar de prijzen.... Ze verkopen er ook biologische groenten enzo.. De geiten worden ook op biologische wijze gehouden...

Rachel.
Door roefus
#572896
Malamoods schreef: Ik ontdek net dat er op een zorgboederij bij mij in de buurt allerlei geitenzuivel wordt verkocht... Yoghurt, kaas, melk, creme frache, etc. Kan ik dit allemaal aan mijn hond geven? Of is bepaalde zuivel weer beter, dan andere? En bevat geitenyoghurt ook weer andere voedingsstoffen dan "gewone" yoghurt?

Ik ga er zowiezo binnenkort even kijken, ben ook wel benieuwd naar de prijzen.... Ze verkopen er ook biologische groenten enzo.. De geiten worden ook op biologische wijze gehouden...

Rachel.
Ik weet niet of je veel zuivel wilt geven.
Hoe danook, ik heb altijd begrepen (uit boeken van mensen die wolven-welpjes opvingen) dat de wolven-pups geen koeien-melk verdroegen.
En daarentegen wel melk van geiten.

Dus ik denk nooit dat geiten-yoghurt of een stukje geitenkaas verkeerd is.
Als 'toevoeging' bedoel ik dan.
Door 202Spots
#572902
Yoghurt, zou ik wel geven, denk niet dat het veel verschil maakt met "gewone" yogurt van koeien melk.

Ik geef geen gewone kaas,slecht verteerbaar (soms ricotta maar dat is anders) en zou ook geen geiten kaas geven, en melk...waarom wil je melk geven?
en creme frache is ook geen hondenvoer.
Door Malamoods
#572917
Het gaat inderdaad puur om toevoeging. Scheutje, schepje, meer niet en zeker ook niet elke dag... Ik ben gewoon vooral benieuwd wat er op het gebied van zuivel mogelijk is en wat het de hond oplevert. Zowieso ga ik effe bij die boerderij kijken (ze hebben ook honing en biologische groenten en eieren) en da's nooit verkeerd natuurlijk! ;)

Rachel.
Door Femke
#573025
biologische honing is goed!! Ik geef altijd biologische (koudgeslingerde) honing aan de honden
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door