Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door LaSkyler
#572946
Even een vraagje.

Bas eet al sinds oktober '05 Carnibest en ik wil langzaamaan overgaan op volledig Barf.
Ik heb via het Carnibest verkooppunt gisteren een paar kipkarkasjes meegenomen, om het bot eten te introduceren. Vanochtend heeft Bas zijn eerste karkasje gegeten. Hij was er heel scherp op en als ik het niet vast had gehouden had ie t denk ik liefst in 1 keer doorgeslikt. Dus toch maar vastgehouden. Hij ging er echt helemaal aan hangen, het laatste stuk kon ik niet meer vasthouden en heeft ie zelfstandig opgegeten.
Ik ben er alleen van geschrokken dat ie zo schrokte en ben nu bang dat Bas te grote stukken bot binnen heeft gekregen of niet goed genoeg heeft gekraakt :-\
Had ik het karkas eerst plat moeten slaan of zo? Ik heb er niks mee gedaan namelijk :-\ Scenario's van perforatie zitten al in mn hoofd :-[
Door 202Spots
#572952
Zal wel meevallen hoor! ;)
Volgende keer vasthouden met 'n washandjes of stuk keukenpapier.
Wanneer het 'n schrokkerd is, dan zal 'n platgeslagen karkas wel in 1 keer naar binnen gezogen worden, dus is beter om hem er zelf stukken af te laten bijten.
Met iets om je hand heen, heb je beter houvast en glijd het niet uit je handen wanneer ie eraan trekt.
Door tieneke
#572954
Begin met kippennekken die je eventueel platslaat.
Kipkarkas is niet goed om mee te beginnen want je hond is nog niet gewend om groter bot te verteren.
Het is al zo vaak gezegd en geschreven,waarom lezen jullie je niet beter in of als je twijfelt vraag het dan gewoon.
Als je hond het in 1 keer zou doorslikken zou dat wel eens probleempjes ::) kunnen geven!!!
Door LaSkyler
#572955
Ik wou beginnen met kippenekken maar ik heb bij het carnibest verkooppunt te horen gekregen dat je prima kunt beginnen met karkassen, dat had ze zelf ook gedaan... Ik lees veel en zoek heel veel uit.
Door tieneke
#572958
LaSkyler schreef: Ik wou beginnen met kippenekken maar ik heb bij het carnibest verkooppunt te horen gekregen dat je prima kunt beginnen met karkassen, dat had ze zelf ook gedaan... Ik lees veel en zoek heel veel uit.
Dan heeft het cb punt geen goede informatie doorgegeven ;)
Of je had ze goed plat moeten slaan met een hamer.
Door LaSkyler
#572960
Voorlopig blijven de karkasjes in de vriezer, ik ga toch maar eerst op zoek naar kippenekken ;)
Bas ga ik de komende dagen goed in de gaten houden...
Door tieneke
#572961
LaSkyler schreef: Voorlopig blijven de karkasjes in de vriezer, ik ga toch maar eerst op zoek naar kippenekken ;)
Bas ga ik de komende dagen goed in de gaten houden...
Hij heeft het toch niet in 1 keer doorgeslikt?dan zou ik mij niet al te druk maken ;)
Je kan de karkassen ook platslaan maar het is juist zo leuk als ze kunnen kluiven en scheuren.
Geef een paar keer een maaltijd kippennekken en als dat goed gaat geef je kipkarkas die je goed vasthoud lijkt me veiliger juist dat het een schrokker is...heb er hier ook twee :P
Door 202Spots
#572962
Wanneer het 'n schrokker is... dan weet ik haast wel zeker dat die platgeslagen kippen nek in 1 keer naar binnen zal glijen zonder dat er 1 krak op is gegeven, dus dan heb ik liever dat er ,door de hond zelf, de stukken van 'n karkas af worden gekluifd terwijl je het vast houd. ;)
Door chrisje
#573157
202spots schreef: Zal wel meevallen hoor! ;)
Volgende keer vasthouden met 'n washandjes of stuk keukenpapier.
Yep, hier ook washandjes in mijn kast met allemaal gaten in ;D
En mijn vinger is ook al eens gekraakt :-\ ;D
Door LaSkyler
#574267
Update:

gisteren heb ik in Bas z'n ontlasting 2 heel kleine stukjes bot zien zitten, verder is z'n ontlasting vrij normaal geweest de afgelopen dagen.
Sinds vanmiddag loopt hij te hijgen, ik heb hem net uitgelaten omdat ik de indruk kreeg dat hij naar buiten moest.
Hij ging vrij snel zitten en poepte een enorm grote slijmprop uit, best stevig slijm, ik schrok me rot!
Erna kwam nog wat ontlasting, veel dunner dan normaal maar geen water.
Nou heb ik hier en daar iets gelezen over slijm bij de ontlasting en dat dat geen kwaad zou kunnen. Denken jullie dat dat in dit geval ook zo is? Of kan het een colitis zijn? Kan er iets beschadigd zijn door de kippenbotjes? Wat moet ik in de gaten houden en wanneer is het dierenartsenwerk?
Ik ben gisterenavond begonnen met probiotica bijgeven, dat wil ik nu de komende dagen iedere dag doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door