Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dinah
#572748
Hallo,

'k Ben eergisteren in de Makro gaan winkelen, en heb alles gekocht dat in korting stond, of wat prijselijk was. Kunnen jullie me vertellen wat dit is: RMB of spiervlees? En of het wel geschikt is voor een hovawart van 30kg?

* lamsachterschenkel
* osso bucco van kalkoen
* kippenvleugeltjes
* hele soepkip: mag ze hiervan wel de bouten opeten?
* lamsragout met been
* runderhart: zal wel orgaan zijn he, maar waarom eigenlijk? een hart is toch een spier?

Ik heb ook nog enkele kalfsbeenderen gekocht. Ik weet niet van welk stuk kalf het komt, maar het ziet er me een beetje uit als een knie van een mens. Mag ik dit dan geven als recreatiebot? En moet ik dit dan nadien terug afpakken van Dinah? Onze meid heeft nl een beetje baknijd, vooral als ze aan 't barfen is. Hoe doen jullie dit?

Bedankt!
Door Audrina
#572761
Lamsachterschenkel = dragend bot, dus beter alleen het vlees geven en het bot niet.

Osso bucco, geen idee wat dat is.

Kippenvleugeltjes = RMB

Hele soepkip = RMB, bouten kunnen ze ook opeten

Lamsragout met been; weet je ook wat voor been/bot? Zo niet, beter alleen het vlees geven.

Runderhart = orgaan

Die kalfsbeenderen kan je idd geven als recreatiebot, maar niet te lang en niet te vaak anders slijten de tanden en kiezen te hard. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op zo 18 jun 2006, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dinah
#572771
Ik denk dat osso bucco de wervels zijn, met het spiervlees errond. Mag ze dit opeten van een kalkoen? Ik weet natuurlijk niet hoe oud deze kalkoen was, toen ze geslacht werd. Erg oud zal ze wel niet geworden zijn, anders is er ook geen winst aan natuurlijk.

De lamsragout is denk ik van ribben. Het is volgens mij geen dragend deel, want er zit wel wat vet aan (zoals bij spek, een met reepjes).

Dus bijna alles is RMB? Oei, ik had gedacht dat er wel een deel als spiervlees ook bij zou zitten. Er zit wel veel vlees aan.
Door Audrina
#572775
Ja, van die hele kip was een foutje, daar zit natuurlijk flink wat vlees aan, dus dat is geen RMB.

Ribben kan je wel geven, zolang ze maar van een jong dier zijn.

Van die kalkoen weet ik niet, maar dat weet een ander vast wel. :)
Door 202Spots
#572947
* lamsachterschenkel
Schenkel bot is van poot en is TE hard

* osso bucco van kalkoen
is 'n doorgesneden stuk poot van in dit geval kalkoen(wanneer 't van kalf komt, word 't kalfs osso bucco genoemd)
Is 't zefde als schenkel maar met mooie naam ervan gemaakt. ;)

* kippenvleugeltjes
* hele soepkip: mag ze hiervan wel de bouten opeten?
ALLE botten en onderdelen van kip kan gegeten.

* lamsragout met been
stukken lamsvlees MET bot eraan, wat ik hier heb gezien vind ik het TE kleine bot eraan vast hebben,waar niet op gekluifd word, maar in 1 keer doorsgeslikt kan worden :-
Ik geef het liever niet.

* runderhart: zal wel orgaan zijn he, maar waarom eigenlijk? een hart is toch een spier?
Is 'n spier wat OOK 'n orgaan is.

Jammer dat je alles hebt gekocht...ik zou zoveel mogelijk van 't vlees er van af halen en de botten weggooien.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 18 jun 2006, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dinah
#573464
Ja, de osso bucco is wat er op de foto staat. Ach ja, 't was niet te duur, en veel bot zit er niet aan. Dat snijden we er dan wel af. 't Was in ieder geval goedkoper dan hier in de buurt. Dus dat gaf niks.

Bedankt voor de info! Kunnen we weer een eind verder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door