Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mellanie
#571416
Ik heb sardientjes gekocht voor JJ, maar hoeveel moet ik hiervan op zijn visdag geven?? Net zo veel als zijn cb normaal? En moet er die dag nog wat bij of is alleen de vis voldoende?

Help!!
Door Jojo
#571468
Nou, ik heb eens de fout begaan om een complete maaltijd aan sardines te voeren, een dikke 300 gram. Wat is die hond van mij ziek gewordne daarvan! Hij heeft het er allemaal weer uitgekotst.
Later bleek dat hij een allergie heeft voor ale vissoorten, dus daar kan het ook van gekomen zijn natuurlijk, maar zo´n maaltje vette vis viel erg zwaar op de maag zeg maar ::)
Gebruikersavatar
Door Madera
#571696
ik ook als ik sardines geef. sowieso geef ik vis als hele maaltijd, t maakt m waarschijnlijk nix uit, maar ik vind t geen lekker idee om vis en vlees bij elkaar te geven!
Door Lizzy
#571990
Ik geef ook een hele maaltijd van vis. Dus als ik 'normaal' ongeveer een maaltijd van 600 gram vlees geef, dan geef ik ongeveer 600 gram sardien. Maar, sommige honden hebben een wat zwakke maag of darmen en je kunt beter beginnen met het geven van 1 sardien, om te kijken hoe het valt. Het is en blijft een vet visje waar sommige honden niks van moeten hebben of er misselijk van worden.
Door dogsunlimited
#572019
In het begin heb ik gewoon 1 sardientje of klein makreeltje als tussendoor gegeven en dat opgevoerd. Toen dat goed ging hele maaltijden. Ze krijgen alleen nog grote makrelen en zalmkoppen als hele maaltijd.
Door 202Spots
#572141
mellanie schreef: Ik heb sardientjes gekocht voor JJ, maar hoeveel moet ik hiervan op zijn visdag geven?? Net zo veel als zijn cb normaal? En moet er die dag nog wat bij of is alleen de vis voldoende?
Help!!
Min of meer dezelfde gewicht als de CB...hoeft niet op de gram te kloppen hoor.
Wanneer hij de hele vis zelf klein maakt hoeft er niks anders bij, wanneer je het in stukken moet knippen, dan kan je eventueel 'n beetje groentemix erbij doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#572419
Lizzy schreef: Ik geef ook een hele maaltijd van vis. Dus als ik 'normaal' ongeveer een maaltijd van 600 gram vlees geef, dan geef ik ongeveer 600 gram sardien. Maar, sommige honden hebben een wat zwakke maag of darmen en je kunt beter beginnen met het geven van 1 sardien, om te kijken hoe het valt. Het is en blijft een vet visje waar sommige honden niks van moeten hebben of er misselijk van worden.
nou goed dat je dat even zegt. wou net dinsdag op de markt gaan kijken voor sardientjes. Nou durf ik gelijk niet meer. Begin maar met een halfje denk ik ;D
Door Malamoods
#572729
Toevallig heb ik Ikijok vorige week zijn eerste sardientjes gegeven (twee om precies te zijn, samen ongeveer 200 gr.)... Hij vond het erg lekker! Heb het wel nog even klein gesneden... Hij is er niet misselijk van geweest, maar had wel wat dunne ontlasting... Ach, 1 keertje dunne poep en daarna niets meer van de vismaaltijd gemerkt... Ikijok is nog pup en krijgt nog 3 maaltijden op een dag. Wat ik dus doe is de middagmaaltijd bijv. als vismaaltijd en dan de avondmaaltijd iets met rauwe vleesbotten (kippennekken, eendennekken, o.i.d.)... Vis laxeert en rauwe vleesbotten geeft hardere ontlasting, dat werkt volgens mij prima! Vandaag weer visdag voor Ikijok, dus we gaan voor poging 2...

Rachel.
Door chrisje
#573161
Hier één maal per week (natuurlijk op vrijdag ;) ) visdag. Soms een hele forel of een joekel van een zalmkop. Alles wordt hier dan mooi naar binnen gewerkt. Ik geef u nog een raad. Ik liet ze eerst haar vis op een handdoek eten. Niet doen!!! Je krijgt de geur er nooit meer uit >:( ;D
Door mellanie
#573939
Nou heb hem gisteren 2 sardienen gegeven en hij vond het heerlijk :D Alles is goed gegaan, niet misselijk, geen diaree, super!
Door Elf
#574098
Ik geef ook alleen vis (sardientjes, makreel,zalmkop e.d.) met soms een beetje groentenmix erbij. Nooit problemen gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door