Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door knabbel598
#570838
Beste Allemaal

Ik heb mij sinds kort aangemeld op dit forum, voor die tijd heb ik hier al wel veel heel veel gelezen. Barfen over het algemeen vindt ik een positieve manier van het omgaan met je huisdier en zijn voeding.
Wat ik jammer vindt is dat voor veel Barfers en KVVers een niet Barfer of KVVer geen dierenliefhebber of geen goede dierenliefhebber is. :'(
Mijnsinziens worden hondenbrokken te veel over een kam geschoren het is zonder meer waar dat veel hondenvoeders stijf staan van granen gluten en plantaardige eiwitten, maar de laatste 5 jaar komen er steeds meer voederfabrikanten die wel hun verantwoording nemen.

Een hond is nou eenmaal geen kip!!! ;)

Inmiddels zijn er diervoedingen fabrieksmatig bereid met tenminste 60% vers vlees geen tarwe gluten en plantaardige eiwitten.
Het is een utopie om te verwachten dat iedereen gaat Barfen zoals bekend zien veel hondeneigenaren dit niet als een optie, maar op het moment dat men dan wordt aangezien dat iemand zijn hond voert met kippenvoer denk ik dat uiteindelijk het dier er niet mee is geholpen.

Mensen moeten op het goede spoor worden gezet en dan is misschien een fabrieksmatig hondenvoer geen Barf maar in veel gevallen beter dan kippenvoer, er is tenslotte een heel groot aanbod aan diervoeders hele slechte maar zeer zeker ook hele goede!!!!

Knabbel598
Door *Robin*
#570869
knabbel598 schreef: Beste Allemaal

Ik heb mij sinds kort aangemeld op dit forum, voor die tijd heb ik hier al wel veel heel veel gelezen. Barfen over het algemeen vindt ik een positieve manier van het omgaan met je huisdier en zijn voeding.
Wat ik jammer vindt is dat voor veel Barfers en KVVers een niet Barfer of KVVer geen dierenliefhebber of geen goede dierenliefhebber is. :'(
Mijnsinziens worden hondenbrokken te veel over een kam geschoren het is zonder meer waar dat veel hondenvoeders stijf staan van granen gluten en plantaardige eiwitten, maar de laatste 5 jaar komen er steeds meer voederfabrikanten die wel hun verantwoording nemen.

Een hond is nou eenmaal geen kip!!! ;)

Inmiddels zijn er diervoedingen fabrieksmatig bereid met tenminste 60% vers vlees geen tarwe gluten en plantaardige eiwitten.
Het is een utopie om te verwachten dat iedereen gaat Barfen zoals bekend zien veel hondeneigenaren dit niet als een optie, maar op het moment dat men dan wordt aangezien dat iemand zijn hond voert met kippenvoer denk ik dat uiteindelijk het dier er niet mee is geholpen.

Mensen moeten op het goede spoor worden gezet en dan is misschien een fabrieksmatig hondenvoer geen Barf maar in veel gevallen beter dan kippenvoer, er is tenslotte een heel groot aanbod aan diervoeders hele slechte maar zeer zeker ook hele goede!!!!

Knabbel598
het is niet zo dat wij vinden dat het geen dierenliefhebbers zijn hoor ;)
maar veel mensen zijn zo eigenwijs en geloven altijd maar direct de dierenarts.
ik zit ook op een kattenforum en die mensen zijn allemaal gek op hun katten en voeren ook brokken ondanks dat er al meerdere verhalen zijn geweest over vers voer.
net zoals blaasgruis dieren. er zijn veel mensen die op dieetbrokken staan omdat de dierenarts dat zegt maar zolang dat dier niet genoeg vocht binnen krijgt hou je de kans dat het matig tot helemaal niet werkt. en omdat mensen bang zijn dat ze het erger maken als ze op een heel ander soort voer stappen, durven ze vaak geen vers te geven. ik denk als een aantal kvv fabrikanten een soort versvoer ontwikkelen waarvan ze op de verpakking kunnen melden dat het een blaasgruis dieet is dat veel mensen ineens wel overstappen op dat voer, want er staat op de verpakking dat het gruis verhelpt of tegengaat.
mensen zijn gewoon te naief en geloven alles wat een dierenarts zegt en dat is zo jammer. :(
Door Audrina
#570898
knabbel598 schreef:
Wat ik jammer vindt is dat voor veel Barfers en KVVers een niet Barfer of KVVer geen dierenliefhebber of geen goede dierenliefhebber is. :'(
Dat wordt hier niet beweerd. Iemand die brokken voert kan net zo'n dierenliefhebber zijn als iemand die barft en / of kvv voert. Barf en kvv is gewoon een andere manier van voeren en wij zijn van mening dat dat het beste is voor je hond.


En even uit het voorstelbericht van meneer Knabbel:
Ik zal mij even voorstellen ik ben werkzaam in de werleld van diervoeders en daar dan ook erg in geintereseerd het is tenslotte dat wat ik doe en waar mijn kennis ligt.

Ehm... tja.... diervoeders.... brokjes? ::)
Door Boefke
#570902
knabbel598 schreef: Wat ik jammer vindt is dat voor veel Barfers en KVVers een niet Barfer of KVVer geen dierenliefhebber of geen goede dierenliefhebber is. :'(
Volgens mij is dit beeld pure nonsens!
Door 202Spots
#570915
"Ik zal mij even voorstellen ik ben werkzaam in de werleld van diervoeders en daar dan ook erg in geintereseerd het is tenslotte dat wat ik doe en waar mijn kennis ligt. "
Las dit net van Dhr.Knabbel in zijn voorstel berichtje.
Is misschien goed bedoeld, maar BP is dus 'n plek waar RAUW vlees gegevoerd word, en om dan te beweren dat er daarom geen of geen goede dierenliefhebbers zijn is 'natuurlijk nergens op gebaseerd .
Persoonlijk vind ik eigenlijk dat we als barfers best wel BETERE dierenliefhebbers genoemd kunnen worden, want uiteindelijk voeren WIJ onze dieren 't voer wat ze nodig hebben.


oops..zie net dat Audrina daar ook al over had geplaatst! 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 16 jun 2006, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maaike_L
#570948
Er zijn misschien brokken waar geen/nauwelijks rommel in zit, maar het blijft een product dat verhit is.
Mijn hond heeft allerlei brokken gehad, maar ze bleef ziek. Op rauwe voeding is ze nooit meer ziek geweest. Dus ook zonder rommel vind ik brokken nog steeds rommel. 8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#570977
Je bent op het verkeerde forum beland. Hier praten we over RAUW voer en daartoe behoort geen enkele brokje of blikje of ander product wat verhit is geweest. En je hebt voor iemand die net zijn 2de berichtje schrijft en zichzelf op geen enkele manier bekend maakt wel heel vlot je foute conclusies over barfers/kvv'ers getrokken.

Veel succes met je 60%vleeszogenaamdzonderrommelbrokjesmissie....
Door Rosita
#570987
Als ik het goed begrijp wil Knabbel598 beweren dat er ook goede brokken zijn. Meestal hebben mensen het dan over "natuurlijke" brokken waar geen plantaardig eiwit, geen toegevoegde chemische conserveringsmiddelen, veel vlees, maar in verhouding nog altijd meer graan (vaak rijst) in zit. En laten we ook niet vergeten dat het steriel/verhit voer is met toegevoegde (kunstmatige) vitaminen en mineralen. Nou sorry, maar dit voer is alles behalve natuurlijk. Een hond heeft geen behoefte aan graan en steriel/verhit vlees verrijkt met van alles en nog wat om het nog enige voedingswaarde te geven, daarom zijn er geen goede brokken. Wel kunnen we het hebben over minder slechte brokken.
Door Rosita
#570997
O ja, en je komt er pas achter dat er geen goede brokken zijn wanneer je hond of kat problemen heeft die direct of indirect gerelateerd zijn aan zijn of haar voeding. In de meeste gevallen loop je wat af te zoeken om uiteindelijk bij een brok uit te komen waar je viervoeter het redelijk op doet. En daarbij realiseer je dat redelijk niet normaal is, niet optimaal is en niet gezond is, maar dat er volgens de DA verder niets aan doen is en dat je beste vriend(in) moet leren leven mijn zijn of haar kwaal. Pas dan gaan de meeste mensen nadenken over wat normaal, optimaal en gezond is, zo ben ik ook bij vers vlees terecht gekomen en weet nu dus dat brokken niet goed zijn en dat het veel beter kan.
Door Cin
#571015
Weet je wat ik denk? (ik=beginnend barfer)
Ik hou ontzettend van mijn 2 honden en ik geef ze het beste wat er is. Tot dit moment was dat brok, nu ga ik over op barf, langzaamaan.
Wil niet zeggen dat ik nu NOG meer van mijn dieren hou hoor, die liefde is nog net zoveel als een paar weken geleden.

Ik ben in de grote veronderstelling dat iedereen het beste met zijn dieren voor heeft, met de best mogelijke kennis die je tot je beschikking hebt.

Voor mij WAS die kennis brok, en nu wordt die kennis barf.

Tis toch ook logisch dat de aarde plat is? Zei iedereen trouwens... eeuwen lang.... TOT het moment dat blijkt dat ie rond is... ;D
Laatst gewijzigd door Cin op do 15 jun 2006, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#571470
Vanaf dat ik honden heb zo'n 35 jaar gaf ik brokken.Dat werd er ingestampt door de fabrikant,alleen het beste is goed genoeg voor uw hond.Tot begin vorig jaar m'n kijkluiken opengingen,en ik steeds meer ging opzoeken wat er in brok zat.Werd ik niet echt vrolijk van,kwam ik ook bij toeval bij Barfplaats terecht.
Eerst kvv gegeven en steeds meer samengesteld.
En als ik nu kijk naar die soepele gespierde lijven en glanzende vacht,durf ik te beweren er zijn geen goede brokken.

Tineke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door